projekty profilaktyczne, ToBe

W poszukiwaniu wellbeingu nauczycielek i nauczycieli w Polsce – raport

Od lutego 2019 roku do września 2020 roku przeprowadziłyśmy badania dotyczące dobrostanu nauczycieli i nauczycielek w jednej w warszawskich szkół podstawowych.

Aby dowiedzieć się jaki klimat panuje w szkole zostały przeprowadzone dwugodzinne focusy: z zespołem psychologiczno-pedagogicznym (4 osoby), z małym samorządem – uczniami i uczennicami klas I-III (15 osób), z dużym samorządem – uczniami i uczennicami klas IV-VIII (19 osób) oraz nauczycielkami, które wyraziły chęć współpracy przy projekcie (8 osób). W sumie w focusach wzięło udział: 46 osób.

Zachęcamy do zapoznania się z raportem podsumowującym wyniki badań.

Download

edukacja obywatelska, projekty

Przyszłość zaczyna się dziś – edycja 2021/2022

Celem projektu jest uwrażliwienie młodych ludzi na problemy związane z niewłaściwym gospodarowaniem wody i śmieci przez człowieka, a także uświadomienie faktu, że nasze codzienne, dzisiejsze wybory mają wpływ na to, w jakim świecie będziemy żyć za kilkanaście, kilkadziesiąt lat. Projekt stanowi kontynuację działań rozpoczętych w roku szkolnym 2020/2021.

Czytaj dalej
Bez kategorii

Podcasty o wzywaniach w pracy z grupami dzieci i/lub młodzieży

ODCINEK 1

PRZEMOC RÓWIEŚNICZA – jak ją rozpoznać? w jaki sposób reagować?

Naszym gościem jest Hubert Czemierowski – psycholog, trener i długoletni realizator programu „Spójrz Inaczej” w szkołach. Współautor programów profilaktycznych „Spotkania z Leonem” i „Trening Pewności Siebie” Prowadzi warsztaty z nauczycielami w zakresie profilaktyki uzależnień, przeciwdziałania agresji i przemocy oraz umiejętności psychologicznych, a także grupy dla uczniów doświadczających przemocy rówieśniczej, zajęcia profilaktyczne online z dziećmi i młodzieżą licealną i wykłady dla rodziców. Od 2010 roku realizuje we WCIES (Warszawa) program Akademia Wychowawcy, prowadząc moduły dotyczące współpracy z rodzicami, konfliktach i komunikacji interpersonalnej.

Z podcastu dowiesz się:

Czym jest przemoc rówieśnicza?

Jakie zachowania w grupie powinny nas zaniepokoić?

Wykluczenie w grupie – jak reagować na pierwsze symptomy?

Jak reagować na jawną przemoc w grupie?

Jak rozmawiać z osobą, która stosuje przemoc?

Jak rozmawiać z os. doświadczającą przemocy?

Jaka powinna być dorosłego w przeciwdziałaniu przemocy?

ODCINEK 2

Zjawisko polaryzacji – czym jest? jak pracować w spolaryzowanych grupach?

Naszą gościnią jest Dominka Cieślikowska – psycholożka / trenerka umiejętności antydyskryminacyjnych, międzykulturowych i genderowych, superwizorka pracy trenerskiej w obszarze antydyskryminacyjnym z ponad 12 letnim stażem zawodowym, w tym ponad 4500 przeprowadzonych godzin szkoleniowych. Pracuje z grupami mniejszościowymi i większościowymi. Ma doświadczenie projektowania i prowadzenia długich procesów edukacyjnych, współtworzyła warsztaty dla osób prowadzących edukację antydyskryminacyjną (w tym nauczycieli i nauczycielek – studia podyplomowe MENTORZY KULTUROWI na UJ, Akademia Treningu Antydyskryminacyjnego Kraków, inne kursy w Polsce i zagranicą). Autorka, redaktorka i konsultantka merytoryczna publikacji dotyczących edukacji antydyskryminacyjnej i wyzwań metodologicznych warsztatu antydyskryminacyjnego.

Z podcastu dowiesz się:

Dlaczego zdecydowałyśmy się na podcast o polaryzacji?

Czym jest polaryzacja?

Polaryzacja o konflikt – jakie są różnice?

Polaryzacja a dyskryminacja – jak jedno wpływa na drugie?

Jak pracowałyśmy dramą w tematach związanych z polaryzacją?

Polaryzacja w klasie – na co zwrócić uwagę?

Jak nie dawać paliwa polaryzacji?

Polecane materiały do pracy z grupami

ODCINEK 3

O wyzwaniach w pracy metodą dramy – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Przy mikrofonie Małgorzata Winiarek-Kołucka – psycholożka, trenerka i superwizorka dramy, prezeska Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia i warsztaty edukacyjne i rozwojowe. Dotychczas przeprowadziła ponad 5200 godzin zajęć grupowych oraz ponad 120 procesów tutoringowych i coachingowych. Regularnie wspiera jednostki i grupy w rozwoju. Pomaga im nazywać ważne dla nich wartości oraz wykorzystać odkryty potencjał do planowania działań, zarządzania ludźmi czy rozwiązywania konfliktów. Autorka i redaktorka artykułów o metodzie dramy stosowanej i procesach edukacyjnych. Redaktorka merytoryczną publikacji Drama wzmacnia. Metoda dramy w edukacji antydyskryminacyjnej. Prelegentka na konferencjach i webinariach dotyczących dramy.

Agnieszka Buśk – renerka biznesu, coach, superwizorka dramy, wiceprezeska Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Z wykształcenia pedagożka. Pasjonatka dramy i interaktywnych metod uczenia się. Prowadzi szkolenia i warsztaty rozwojowe od 2006 r. Dotychczas przeprowadziła ponad 4500 godzin zajęć grupowych oraz ponad 100 procesów tutoringowych i coachingowych. Pisze i redaguje artykuły o metodach uczenia, dynamice procesów edukacyjnych i społecznych. Występuje na konferencjach i w webinariach dotyczących dramy. Od kilkunastu lat współtworzy i realizuje dramowe projekty społeczne w obszarach przeciwdziałania przemocy, antydyskryminacji, komunikacji międzypokoleniowej oraz rozwijania potencjału osobistego i zawodowego.

Z podcastu dowiesz się:

Jak mówić o dramie?

Jak zacząć pracę dramą w grupą?

Jak poznać, że grupa jest gotowa na głębszą pracę dramą?

Jak pracować grupą w oporze?

Jak zaopiekować się silnymi emocjami uczestników w procesie dramowym?

Jak pomóc ludziom wyjść z roli?

Jak umiejętnie wyznaczać cele i dobierać ćwiczenia?

Dziękujemy RADIU KAMPUS za udostępnienie studia do nagrań i pomoc przy montażu materiałów.

Podcasty zrealizowane w ramach projektu DRAMOWA AKADEMIA ANTYDYSKRYMINACYJNA ON-LINE. Projekt “Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online” realizowany jest dzięki dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, finansowanego z Funduszy EOG.

ToBe

Conference

Working in education is undeniably full of challenges, as we have seen and experienced during the last school year. There are many social expectations associated with the teaching profession, and among them one of the most important: TAKING CARE OF THE PUPIL/STUDENT. For his/her intellectual, social, physical, emotional development… In the international project “ToBe or not to be well – Drama and theatre in education” (more below) we wanted to concentrate on those people who take care of others in education on a daily basis. Because we believe that it is difficult to care about others if we do not care about ourselves.How can drama and theatre help those working in education to build their own well-being?

We would like to invite you to a conference and workshops summarising a two-year international project “ToBe or not be well – Drama and theatre in education” carried out in cooperation with organisations from Hungary, England and the Czech Republic. The project aimed to increase the level of teachers’ well-being and improve the school climate by organising drama and TIE (Theatre in Education) activities. During the two days we will share our (international) experience of supporting teachers in building well-being and a good school climate using the method of drama and interactive theatre.

The conference will be held in an online and offline (stationary, in Warsaw) format.

23 SEPTEMBER 2021 /Thursday/
/ON-LINE, ZOOM/

14:45-15:00Opening of the conference and presentation of the aims and activities of the project "To Be or not to be well"Małgorzata Winiarek-Kołucka, President of the Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA in Polish
15:00-15:45 How did the crisis remote education affect teachers?
During the lecture we will recall the most important research findings on mental health and teachers' actions during forced remote education. We will talk about this problem both in terms of crisis, but also in positive terms, pointing out potential benefits and positive solutions taken by male and female teachers. in Polish
Professor Jacek Pyżalski
15:45-16:00 break
16:00-17:00 To be or not to be well?
Panel discussion of experts researching the well-being of male and female teachers in the framework of an international project in the Czech Republic, Poland, Hungary and the UK. Simultaneous translation from English into Polish
Małgorzata Winiarek-Kołucka i Nikolett Gabrini from Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA
Eksperts: Richard Holmes: Big Brum Theatre, United Kingdom,
Eva Dittingerová, Luzanky, Czech Republic, Zsófia Jozifek, Nyitott Kör, Hungary; Kamilla Gryszel, Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA, Poland.
17:00-17:10 break
17:10-19:10 Workshops led simultaneously by experts from organizations, who lead the project: Big Brum Theatre in Education Company (UK), Luzansky- Stredisko Volneho Casu (Czech Republic), Nyitott Kör Egyesület (Hungary), Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA (Poland). The experts will present working methods (drama and theatre) on the topic of building teacher well-being and good school climate.
Living the school life online

We initiated the first online meeting with the teachers participating in our seminars in order to keep in touch with them during quarantine, find out how they're doing and offer them time and safe space for self reflection, to realize the impact of the actual situation and their needs. We intended to keep on working cŕeatively and collaboratively even on online platforms and offer simple tasks that teachers can easily do with their pupils during their classes.
Living the school life online workshop will offer some of these exercises. We will work both individually and in the groups, using drama and other creative techniques in order to learn more about our well-being.

Workshop will be interactive, the working language will be English and Polish.
Participants will need a functioning camera and microphone, 5 sheets of A4 paper, pen and colour pencils and/or markers.
Eva Dittingerova /Luzanky, Czech Republic/
I am working as an educator and drama teacher, interested in education through art and nature, teaching teachers to be.
Leaving or surviving?

Big Brum TIE will be using moments from the filmed Monodrama 'Socially Distant' to explore isolation, repression and disconnection in our lives. The workshop will include activities, a presentation and an interview / Q&A with the company's Artistic Director, Richard Holmes.
Richard Holmes /Big Brum Theatre, United Kingdom/
Living question - the wellnes of teachers

The name of the Hungarian organisation Nyitott Kör can be translated as “Open Circle”. Our main field of work is Theatre in Education (TiE), which we consider to be a participatory theatre approach. Our motto, guiding our strategy, is Play. Act. Explore. Through the To Be project we explored the great potential of working together with a group of teachers from the same school, and also with their students, on a set of events.
The most burning issues affecting the well-being of our participants were: burnout, lack of trust in the teachers community, feeling of loneliness, inconsistent communication from and with the school management, and lack of education and mental hygiene helpers (eg. school psychologist, special education specialist, etc.).
During the online workshop we share 'living questions', stimuli and tasks based on what we tried out during the Pilot phase of the Well-being Curriculum in Hungary. We invite teachers to explore the topic of well-being, and its’ contextual elements online.
Zsófia Jozifek, /Nyitott Kör, Hungary/

Zsófia is a Drama and Theatre in Education practitioner. She works at Nyitott Kör since 2015 as a facilitator, Actor-Teacher, and coordinator. She is interested in dramaturgy and arts for social change. She is an MA of Intercultural Psychology and Education, and has been recently training in Art Therapy. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/zsofiajozifek/
Closer to history. Forum Theater on-line in search of well-being.

Workshop in Polish
Kamilla Gryszel, Nikolett Gabri / Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA, Poland/
19:10-19:30 Collection of reflections from the participants in the first day of the conference.

There is a limit of places for workshops – max. 20 participants.Registration for the events (for the whole or for individual parts): from 30 August to 16 September. Order of the applications decide about the qualification to a particular workshop.

Registration

    ToBe

    Ekspertki_ci -Konferencja

    prof. Jacek Pyżalski

    Profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pomysłodawca, kierownik
    i wykonawca ponad sześćdziesięciu międzynarodowych i krajowych projektów badawczych. Autor licznych publikacji. Trener
    w obszarze komunikowania
    i trudnych zachowań oraz edukacji medialnej. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Członek Rady Centrum Edukacji Obywatelskiej. Specjalista Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.

    Eva Dittingerova

    Pracuje w czeskiej organizacji Luzanky. Jest edukatorką i trenerką dramy, interesuje się edukacją poprzez sztukę oraz naturę. Uczy nauczycieli bycia w zgodzie ze sobą.

    Zsófia Jozifek

    Jest praktykiem dramy i teatru w edukacji. Pracuję w Nyitott Kör od 2015 roku jako facylitatorka, aktorka, trenerka i koordynatorka projektów. Interesuję się dramaturgią i sztuką dla zmiany społecznej. Jestem absolwentką psychologii międzykulturowej
    i edukacji, a ostatnio szkoliłam się w zakresie arteterapii. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/zsofiajozifek/

    Kamilla
    Gryszel

    Od 2014 r. zauroczona Teatrem Forum – aktorka i jockerka tej metody, trenerka dramy. Współtworzyła spektakl “Wirusowy zawrót głowy”, jest w zespole projektu ToBe or not ToBe well
    w ramach którego współprowadziła warsztaty dla nauczycielek
    oraz uczniów i uczennic.

    Małgorzata
    Winiarek-Kołucka

    Psycholożka, superwizorka dramy, fascynatka edukacji przed działanie. Prezeska Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA.

    Nikolett
    Gabri

    Trenerka dramy, aktorka w spektaklach Teatru Forum w Stowarzyszeniu Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Pracuje w zespole projektowym Tobe or not to be well, prowadząc warsztaty tak i dla nauczycieli jak i dla uczniów. Fascynuje ją praca z historiami.

    Małgorzata Bojanko

    Psycholożka szkolna, absolwentka
    I stopnia Szkoły Dramy Stosownej. Koordynatorka programu “ToBe or not be well” w szkole.

    Richard Holmes

    Jest reżyserem i edukatorem, współzałożycielem Big Brum Theatre – w Wielkiej Brytanii.

    Iwona Krakowiak

    Nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 350. Brała udział wraz z innymi nauczycielkami w warsztatach w ramach projektu “ToBe
    or not to be well.”

    Jolanta Marcinkiewicz

    Nauczycielka nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej
    nr 350 w Warszawie.

    Bez kategorii

    Konferencja “Bliżej Siebie-o dobrostanie nauczycielek i nauczycieli” – formularz

    Imię: *

    Nazwisko: *

    Adres zamieszkania: *

    Adres e-mail: *

    Telefon kontaktowy: *

    Coś o sobie /czym się zajmujesz, z jakimi grupami pracujesz/: *

    Organizacja/instytucja/placówka edukacyjna w której pracujesz lub współpracujesz: *

    W których częściach Konferencji chcesz wziąć udział?

    I część /online/ - 23 września
    II część /stacjonarna/ - 25 września
    I i II część

    W którym warsztatacie podczas I części Konferencji (23.09 godz. 17:10-19:10) chcesz wziąć udział?

    Życie w szkole on-linowej, prowadzenie: Eva Dittingerova, Luzanky, Czechy
    Leaving or surviving drama oraz teatr interaktywny w eksplorowania dobrostanu nauczycieli/lek, prowadzenie: Richard Holmes, Big Brum Theatre, Wielka Brytania
    Żywe pytania - wellnes nauczycieli, prowadzenie: Zsófia Jozifek, Nyitott Kör, Węgry
    Bliżej siebie dzięki wykorzystaniu historii. Teatr Forum on-line w poszukiwaniu dobrostanu, prowadzenie: Kamilla Gryszel, Nikolett Gabri, Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA, Polska

    W których warsztatach podczas II części Konferencji (25.09) chcesz wziąć udział?

    I sesja warsztatów (10:00-12:00)

    Dramowe SPA – dramowe sposoby na relaks, prowadzenie: Małgorzata Bojanko
    Bliżej do innych - akceptacja różnorodności. Dramowe sposoby na dobry klimat w klasie, prowadzenie: Nikolett Gabri, Iwona Krakowiak
    Pacynki na ratunek sytuacjom konfliktowym, prowadzenie: Kamilla Gryszel, Jolanta Marcinkiewicz prowadzenie: Nikolett Gabri, Iwona Krakowiak

    II sesja warsztatów (12:30-14:30)

    Dramowe SPA – dramowe sposoby na relaks, prowadzenie: Małgorzata Bojanko
    Bliżej do innych - akceptacja różnorodności. Dramowe sposoby na dobry klimat w klasie, prowadzenie: Nikolett Gabri, Iwona Krakowiak
    Pacynki na ratunek sytuacjom konfliktowym, prowadzenie: Kamilla Gryszel, Jolanta Marcinkiewicz prowadzenie: Nikolett Gabri, Iwona Krakowiak

    Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane przez Stowarzyszenie Praktyków Dramy “STOP-KLATKA” z siedzibą przy ul. Ładnej 23 w Warszawie, w celu realizacji projektu pn. To be or not be well – Drama and theatre in education’, współfinansowanego przez finansowany przez program Erasmus Plus, Komisji Europejskiej. Przetwarzanie danych odbywa się  zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. i będzie się odbywało przez okres związany z czasem trwania projektu i czynnościami sprawozdawczymi. Jestem świadom(a), że przysługuje mi prawo dostępu do moich danych, ich sprostowania, usunięcia, żądania zaprzestania  i ograniczenia ich przetwarzania.

    Chcę otrzymywać Biuletyn "STOP-KLATKI"

    * pola wymagane

    aktualności, ToBe

    Konferencja “Bliżej Siebie – o dobrostanie nauczycielek i nauczycieli”

    W jaki sposób drama i teatr mogą pomóc osobom pracującym w edukacji budować ich dobrostan?

    23 września /on-line/ i 25 września /stacjonarnie, w Warszawie/ zapraszamy na Konferencję “Bliżej Siebie – o dobrostanie nauczycielek i nauczycieli” połączonej warsztatami podsumowującymi dwuletni międzynarodowy projekt “ToBe or not be well – Drama and theatre in education” realizowany we współpracy z organizacjami z Węgier, Anglii oraz Czech. Projekt zakładał podniesienie poziomu dobrego samopoczucia nauczycieli i poprawę klimatu w szkole poprzez organizację zajęć dramowyh i TIE (Teatru w edukacji). W trakcie dwóch dni podzielimy się naszym (międzynarodowym) doświadczeniem wspierania nauczycieli i nauczycielek w budowaniu dobrostanu oraz dobrego klimatu w szkole przy wykorzystaniu metody dramy i teatru interaktywnego.

    Czytaj dalej
    Bez kategorii

    Dramą oswajamy konflikty rówieśnicze – podsumowanie projektu

    “Dramą oswajamy konflikty rówieśnicze” to nowy program Stowarzyszenia skierowany do uczniów klas 1-3. Jego realizacji przyświeca założenie, że dzieci są w stanie samodzielnie poradzić sobie z sytuacją konfliktu rówieśniczego i rozwiązać go w sposób akceptowalny dla obu stron – o ile tylko uzyskają sprzyjające temu narzędzia.

    Projektem objętych było 10 klas ze Szkoły Podstawowej nr 350 na Bemowie oraz Szkoły Podstawowej nr 28 na Targówku, łącznie 243 uczniów.
     
    W ramach programu:
     – powstał autorski spektakl pacynkowy “To moja guma!” poruszający tematykę konfliktów rówieśniczych
    Odtwórz wideo
    – zrealizowałyśmy 10 interaktywnych spektakli pacynkowych dla dzieci i rodziców – w związku z trwającą pandemią zdecydowałyśmy się na nagranie spektaklu oraz prezentowanie go w formule wirtualnej 
     
     – odbyły się warsztaty wspierające dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu konfliktów – w sumie 64 godziny spotkań (realizowanych w formule hybrydowej). Podczas zajęć dzieci uczyły się identyfikowania emocji i potrzeb, mówienia o nich, poznawały kluczowe różnice pomiędzy konfliktem a przemocą oraz trenowały różne strategie rozwiązywania konfliktów – w fikcyjnym świecie odnoszącym się do historii ukazanej w spektaklu
     
     – odbyły się spotkania i 3 webinary dla rodziców (jeden w formule live) – podsumowujące procesy warsztatowe oraz prezentujące konkretne narzędzia służące wspieraniu dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu konfliktów
     
     – powstały rekomendacje dla wychowawców 10 klas zawierające nasze obserwacje dot. klasy oraz wskazówki do dalszej pracy w poruszanej tematyce
     
    Zaangażowanie w program nie tylko dzieci, ale też towarzyszących im na co dzień dorosłych zapewniła kompleksowość działań, co ma szansę wpłynąć na ich większą skuteczność i realne usamodzielnienie dzieci w obliczu konfliktów rówieśniczych.

    Bez kategorii

    DAA – dane do sprawozdania

    Dane zbierane w niniejszym formularzu będą służyły przygotowaniu sprawozdania z realizacji projektu pn. Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna on-line. Projekt realizowany jest dzięki dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego z Funduszy EOG.

      Twój wiek:

      Twoją płeć:

      Twoja rola w projekcie*:

      *wybierz wszystkie, które Ciebie dotyczą

      Bez kategorii

      Zgłoszenie do Kursu na relacje

        Dane personalne

        Imię

        Nazwisko

        E-mail

        Adres zamieszkania (ulica, nr domu i mieszkania)

        Kod pocztowy

        Miasto

        Numer telefonu

        Miejsce, w którym pracujesz:

        Z jaką grupą pracujesz (wiek uczestników) oraz w jakim charakterze (nauczyciel, trener, pedagog itd.)?

        Dlaczego chcesz wziąć udział w projekcie? Na czym Ci zależy?

        Jakie jest Twoje doświadczenie w pracy metodami aktywnymi z grupami (drama, storytelling, inne)?

        Zaznacz w jakiej edycji chcesz wziąć udział
        w III edycjiw IV edycji

        ZGODY

        Chcę otrzymywać Biuletyn STOP-KLATKI

        edukacja na rzecz różnorodności, projekty

        Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online – edycja 2021/2022

        Po raz trzeci mamy przyjemność realizować projekt Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna! A to znaczy, że od stycznia 2021 do grudnia 2022 roku będziemy wspierać osoby z całej Polski, pracujące z grupami dzieci i/lub młodzieży, w przeciwdziałaniu dyskryminacji poprzez budowanie równościowej i empatycznej atmosfery w klasach/grupach. Jak to będziemy robić? Dowiedz się więcej!

        Czytaj dalej
        edukacja kulturalna, projekty

        Theatre of Remembrance

        Międzynarodowy projekt Theatre of Remembrance został zapoczątkowany w 2012 roku przez holenderski teatr Theater na de Dam. Ideą projektu jest stworzenie przez młodzież z każdego z 4 krajów partnerskich wydarzenia artystycznego na podstawie wywiadów z seniorami – świadkami drugiej wojny światowej, którzy są otwarci, żeby się podzielić swoimi przeżyciami.

        Czytaj dalej
        projekty, projekty profilaktyczne

        Uwolnij się z sieci

        W październiku 2020 r. rozpoczęliśmy 3. edycję projektu „Uwolnij się z sieci”, dotyczącego profilaktyki cyberprzemocy i bezpiecznego korzystania z internetu. Tym razem nasze działania kierujemy do najmłodszych uczniów – dzieci z klas 2-4 szkół podstawowych. Uczniowie ze szkół objętych programem biorą udział w interaktywnych pokojach zagadek oraz warsztatach, podczas których wspólnie mierzą się z różnymi wyzwaniami wirtualnego świata…

        Czytaj dalej
        aktualności, projekty, projekty profilaktyczne

        Video pocztówki z żyrafą Zoją

        “Video pocztówki z żyrafą Zoją” to cykl ośmiu krótkich filmów skierowanych do dzieci w wieku 6-9 lat, w których gospodyni programu, pacynka Zoja, dzieli się z dziećmi ćwiczeniami, które mogą pomóc im lepiej zrozumieć siebie – swojej emocje, potrzeby oraz potencjały. Żyrafa razem z prowadzącą, trenerką ze Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA, podpowiadają również widzom i widzkom jak mogą radzić sobie z trudnymi uczuciami by zadbać o siebie, ale jednocześnie nie krzywdzić innych.

        Czytaj dalej
        Bez kategorii, edukacja kulturalna, projekty

        Z książką w walizce

        Projekt realizowany jest od 2015 roku w szkołach podstawowych na terenie Warszawy. Jego celem jest promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz promowanie książek odpowiadających na zainteresowania, potrzeby i możliwości percepcyjne a także rozwijanie postaw twórczych wśród uczniów. Cele te realizujemy poprzez organizację twórczych
        warsztatów, których “sercem” jest wybrany przez nas utwór literatury dziecięcej, a czytaniu towarzyszy wspólna zabawa, rozmowy oraz tworzenie.

        Czytaj dalej
        Bez kategorii

        Formularz zgłoszeniowy “Drama na wirtualnych warsztatach”

          Państwa dane osobowe wpisane w formularzu zgłoszeniowym będą przetwarzane przez Stowarzyszenie Praktyków Dramy “STOP-KLATKA” już, w celu realizacji szkolenia.
          Przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. i będzie się odbywało przez okres związany z czasem przygotowania i realizacji szkolenia. Przysługuje państwu prawo dostępu do Waszych danych, ich sprostowania, usunięcia, żądania zaprzestania i ograniczenia ich przetwarzania.

          E-mail: *

          Proszę podać adres e-mail

          Imię i nazwisko: *

          Proszę podać imię i nazwisko.

          Adres *

          Proszę podać adres zamieszkania (ulica, nr domu, nr mieszkania, kod pocztowy, miasto)

          Praca/studia: *

          Dane do rachunku: *

          Podaj dane instytucji, na którą chcesz otrzymać rachunek (nazwa, adres, NIP).

          Kursy/szkolenia z dramy: *

          Proszę wymienić odbyte szkolenia z metody dramy

          Praca z grupą i metodą dramy: *

          Skąd Pan(i) dowiedział(a) się o szkoleniu?:

          Chcę otrzymywać newsletter STOP-KLATKI i być na bieżąco z ofertą Stowarzyszenia

          Bez kategorii

          LSW escape room online

          Zapraszamy do wzięcia udziału w internetowych warsztatach inspirowanych formułą escape room. Zajęcia dedykowana są osbom od 10 roku życia. 

          W jednym escape roomie może wziąć udział 5 osób. Skompletuj drużynę, wypełnij krótki formularz i zgłoś Waszą drużynę.

          Odezwiemy się do Ciebie z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia. 

          Formularz zgłoszeniowy i możliwe terminy:

          TUTAJ

          Czym jest escape room? W dosłownym tłumaczeniu to pokój zagadek –  jest to forma rozrywki umysłowej, w której grupa osób w ograniczonym czasie rozwiązuje różne zagadki. My przenosimy nasze spotkanie do przestrzeni wirtualnej i żebyś mógł/mogła wziąć w nim udział przedstawiamy krótką instrukcję jak się przygotować.

          1. Rekomendujemy aby w zajęciach wziąć udział na komputerze z dostępem do internetu, który wyposażony jest w kamerkę internetową oraz słuchawki z mikrofonem
            1. nie ma znaczenia czy kamera jest wbudowana czy podłączona kablem
            2. użycie słuchawek zagwarantuje, że będziesz wszystko dobrze słyszeć, a inne osoby nie będą miały “pogłosu” – używając słuchawek dbasz nie tylko o to że Ty będziesz dobrze słyszeć, ale dajesz też tą możliwość innym osobom biorącym udział w zabawie
            3. nie masz słuchawek z mikrofonem? zapytaj rodziców/rodzeństwo czy mogą Ci pożyczyć – słuchawki z mikrofonem dołączane są do większości telefonów komórkowych.
          2. Przed udziałem w zabawie niezbędne jest zainstalowanie programu ZOOM. Prosimy o zainstalowanie go przed udziałem w zajęciach. Nie trzeba tam wcześniej zakładać konta, ani się logować.
            1. link do pobrania aplikacji: https://us04web.zoom.us/client/latest/ZoomInstaller.exe
          3. Zabawa potrwa ok. 60 minut. Uruchom komputer 10 min wcześniej i sprawdź czy masz włączony dźwięk, mikrofon i kamerkę. Poinformuj innych domowników, że przez najbliższą godzinę będziesz brać udział w zajęciach on-line i poproś o to aby Ci nie przeszkadzali.
          4. Przygotuj sobie kartkę i długopis (mogą pomóc Ci w rozwiązywaniu zadań).
          5. 10 min przed rozpoczęciem zabawy na maila dostaniesz link, po kliknięciu którego wejdziesz do naszej gry.

          P.S. Jeśli nie masz możliwości wzięcia udziału w spotkaniu na komputerze – nic nie szkodzi. Możesz użyć do tego smartfona z dostępem do internetu. Istnieje ryzyko, że niektóre treści mogą być trudne do rozczytania – ale na pewno inne osoby uczestniczące w spotkaniu Ci pomogą. 

          Jeśli będziesz brać udział w spotkaniu przy pomocy telefonu zainstaluj wcześniej aplikację ZOOM

          Pamiętaj też, żeby podłączyć do telefonu słuchawki z mikrofonem.

          Do zobaczenia!

          edukacja kulturalna, projekty

          Zainspirowani Antykiem

          Celem projektu było zwiększenie zainteresowania młodzieży kulturą antyczną. Poprzez tworzenie interaktywnego spektaklu chcieliśmy stworzyć pomost między starożytnością a współczesnością, pokazać młodzieży, że w literaturze antycznej mogą szukać odpowiedzi i inspiracji na problemy dotykające współczesny, daleki i bardzo bliski świat.

          Czytaj dalej
          edukacja kulturalna, projekty

          Nic o nas bez nas

          Młodzież z trzech gdańskich liceów kontynuowała projekt “Nic o nas bez nas” zapoczątkowany w I edycji Gdańskiego Funduszu Młodzieżowego.
          W ramach projektu powstał spektakl “Simon mówi…”. Spektakl miał konwencję Teatru Forum, która angażowała widownię. Celem projektu było propagowanie twórczej i zaangażowanej społecznie aktywności młodzieży przy użyciu dramy i Teatru Forum.

          Czytaj dalej
          edukacja kulturalna, projekty

          Teatr Gazetowy w poszukiwaniu wolności i solidarności

          Praktycy nurtu Teatru Uciśnionych przez trzy dni (25-27 kwietnia 2019) pracowali nad autorskim spektaklem Teatru Gazetowego, który następnie zagrali dla studentów i studentek Uniwersytetu Gdańskiego oraz dla publiczności zgromadzonej w Nadbałtyckim Centrum Kultury. Spektakl “Wspólnota?” dotyczył społecznych podziałów, trudności znalezienia wspólnego języka między zantagonizowanymi grupami oraz roli mediów w tworzeniu / podtrzymywaniu takiego stanu rzeczy.

          Czytaj dalej
          aktualności, doradztwo zawodowe i rynek pracy, projekty

          Erasmus+: Wave

          W ramach projektu WAVE wspólnie z partnerami ze Szwecji i Włoch oraz młodymi dorosłymi z każdego kraju, przygotujemy i przetestujemy scenariusze warsztatów wspierających podejmowanie decyzji zawodowych. WAVE – Workshops, Awerness, Values, Engagement – to m.in. wymiana narzędzi dramowych, aby podczas warsztatów zwiększać świadomość dot. roli osobistych wartości w planowaniu kariery oraz budować zgodne z nimi zaangażowanie zawodowe. Przed nami 31 miesięcy wspólnej pracy, spotkań międzynarodowych, wymiany wiedzy i doświadczeń.

          Czytaj dalej
          aktualności, Bez kategorii

          Scenariusz warsztatu na podstawie “Zgubionej duszy” Olgi Tokarczuk

          Oddajemy w Państwa ręce scenariusz zajęć dedykowany uczniom i uczennicom klas szkoły podstawowej. Pomysł na zajęcia powstał i był realizowany w ramach projektu “Z książką w walizce” w roku szkolnym 2017/2018 w grupie dzieci z klas 2-5.
          Po przyznaniu Oldze Tokarczuk Nagrody Nobla w dziedzinie literatury postanowiłyśmy ponownie go realizować i opublikować, aby jak najwięcej młodych czytelników i czytelniczek mogło zapoznać się z twórczością Noblistki.

          Czytaj dalej