Bez kategorii

Kurs na relacje – pobierz darmowe scenariusze zajęć!

Pobierz Download

Autorką publikacji jest Agnieszka Buśk –  pedagożka, coach oraz trenerka. Od ponad 15 lat prowadzi warsztaty edukacyjne i psychoedukacyjne.

Redakcja tekstu: Dominika Cieślikowska
Korekta językowa: Paulina Cylka
Oprawa graficzna i skład: Emilia Walędzik

 

 

Zbiór scenariuszy powstał w ramach projektu „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online”. Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.

Bez kategorii

Otulić potrzeby – pobierz darmowy workbook!

Pobierz Download

Autorką worbooka jest Dominika Cieślikowska –  psycholożka, edukatorka oraz trenerka. Sama o sobie mowi, że „w sferze zawodowej i prywatnej priorytetem są dla mnie dobre relacje. W teście na role grupowe od lat wychodzi mi, że jestem człowiekiem kontaktów”.

 

 

Workbook powstał w ramach projektu „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online”. Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.

Bez kategorii

Spektakl „Szklana granica”

6 czerwca na deskach Krakowskiego Teatru VARIETE odbyła się premiera spektaklu Teatru Legislacyjnego pt. „Szklana granica”, który przygotowała grupa młodzieżowa działająca w ramach projektu „Prawo na scenę – rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”. Co o spektaklu mówią jego twórcy i twórczynie?

„Spektakl porusza temat bardzo trudnej do zdefiniowania granicy pomiędzy wolnością artystycznej ekspresji a obrazą uczuć religijnych. Ukazuje dwie strony konfliktu: „artystów”, którzy według konstytucji mają wolność do twórczej ekspresji siebie oraz osoby wierzące, które są chronione przez artykuł 196. o obrazie uczuć religijnych. Jak egzekwowane są te prawa? Jak oceniać coś tak subiektywnego jak uczucia? W spektaklu postaramy się ukazać dwie strony konfliktu, bez wydawania werdyktu kto ma rację. ” – Natalia

 „Spektakl porusza dla mnie przede wszystkim temat niesprawiedliwości, uprzywilejowania prawnego pewnej grupy, ale również prowokacji. To historia o tym gdzie znajduje się granica wolności ludzkiej.”- Łucja

 „Spektakl jest dla mnie pierwszą formą wyrażenia się artystycznie na tak ważny temat jakim są uczucia religijne oraz ich łamanie. Przedstawia on wiele naszych punktów widzenia na cały temat. Jest on wyjątkowy ponieważ widz może wcielić się w rolę osoby, w której zachowaniu chcę coś zmienić. ” – Patrycja

TEATR LEGISLACYJNY? A CO TO?

Teatr Legislacyjny to jedna z technik Teatru Uciśnionych stworzona przez brazylijskiego reżysera Augusto Boala. To formuła, w której ważną i aktywną rolę odgrywa widownia, tzw. widzo-aktorzy i widzo-aktorki, którzy/-re podczas spektaklu mogą na dwa sposoby wyrazić swoją opinię na temat sytuacji przedstawionej na scenie. Mogą wejść na scenę, przejmując rolę głównej postaci, zbadać dostępne alternatywy zachowań i propozycje rozwiązania problemów, które są tożsame z ich codziennymi trudnościami. Następnie na bazie doświadczenia, którym było oglądanie spektaklu i/ lub zaproponowanie jakiegoś rozwiązania na scenie, widownia bierze udział w dyskusji nad propozycjami rozwiązań prawnych, które na końcu poddawane są pod głosowanie.

Spektakl odbył się w ramach projektu „Prawo na scenę! – Rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”, który finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

 

Bez kategorii

Spektakl „Pozycja 196”

Czym są uczucia religijne? Co według prawa może je obrazić?

Na te pytania próbowaliśmy odpowiedzieć 16 października 2022 w Krakowskiem Teatrze VARIETE razem z grupą młodzieżową działającą w ramach projektu „Prawo na scenę! – rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”. W trakcie spektaklu i podczas dyskusji po, wspólnie przyglądaliśmy artykułowi 196 z Kodeksu Karnego. Zadaliśmy pytania o jego zasadność, o konsekwencje jakie może mieć zaostrzenie tego przepisu oraz czy i w jaki sposób może zagrażać wolności słowa?

Teatr Legislacyjny to jedna z technik Teatru Uciśnionych stworzona przez brazylijskiego reżysera Augusto Boala. To formuła, w której ważną i aktywną rolę odgrywa widownia, tzw. widzo-aktorzy i widzo-aktorki, którzy/-re podczas spektaklu mogą na dwa sposoby wyrazić swoją opinię na temat sytuacji przedstawionej na scenie. Mogą wejść na scenę, przejmując rolę głównej postaci, zbadać dostępne alternatywy zachowań i propozycje rozwiązania problemów, które są tożsame z ich codziennymi trudnościami. Następnie na bazie doświadczenia, którym było oglądanie spektaklu i/ lub zaproponowanie jakiegoś rozwiązania na scenie, widownia bierze udział w dyskusji nad propozycjami rozwiązań prawnych, które na końcu poddawane są pod głosowanie.

Spektakl został zrealizowany w ramach projektu „Prawo na scenę! – Rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”, który finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny. 

Zachęcamy do zapoznania się z artykułem o spektakl na Małopolskim Portalu Młodzieżowym,

Bez kategorii

Zgłoszenie na spotkanie „Otulić potrzeby”

    Dane personalne


    Imię

    Nazwisko

    E-mail

    Numer telefonu

    Jaki jest Twój zawód? Gdzie aktualnie pracujesz?

    Czy uczestniczyłaś/eś w Kursie na relacje?

    Skąd dowiedziałeś/aś się o spotkaniu?

    ZGODY

    Chcę otrzymywać newsletter STOP-KLATKI


    Bez kategorii

    Formularz zgłoszeniowy „Warsztaty bibliodramy”

      Dane personalne


      Imię

      Nazwisko

      E-mail

      Numer telefonu

      W jakich warsztatach chcesz wziąć udział:

      Jakie jest twoje doświadczenie z bibliodramą?

      W jaki sposób dowiedziałeś/aś się o tych warsztatach

      ZGODY

      Chcę otrzymywać newsletter STOP-KLATKI

      Bez kategorii

      Zgłoszenie WAVE 24.05.2022 r.


        Bez kategorii

        Konferencja podsumowująca projekt WAVE

        24 maja 2022 r. w godz. 11:00-17:00 na terenie II Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku odbędzie się konferencja pt. „Drama jako narzędzie wspierania młodych ludzi w świadomym myśleniu o swojej przyszłości”.

        Jeżeli pracujesz z młodymi ludźmi ze szkół ponadpodstawowych, interesuje Cię temat wspierania ich w świadomym dokonywaniu wyborów i jednocześnie chcesz poznać różne narzędzia dramowe, które tworzą ku temu przestrzeń – to wydarzenie jest dla Ciebie.

        W ramach wydarzenia będziemy dyskutować o sytuacji młodych ludzi na europejskim rynku pracy oraz doświadczać różnych ćwiczeń / narzędzi dramowych, które zostały wypracowane przez organizacje z Włoch, Szwecji i Polski oraz kilkunastokrotnie przetestowane w pracy z młodzieżą z tych krajów. Sesje warsztatowe prowadzone przez osoby z zagranicznych organizacji będą tłumaczone na język polski.

        Zobacz program wydarzenia.

        Udział w konferencji jest nieodpłatny dzięki dofinansowaniu z programu Erasmus+. Równowartość uczestnictwa jednej osoby to 790 zł (udział w wykładzie, panelu dyskusyjnym, warsztatach, materiały konferencyjne, poczęstunek).

         

        REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

        Liczba miejsc jest ograniczona. Zgłoszenia przyjmujemy do 16.05.2022.

        Wydarzenie pod patronatem:

        Bez kategorii

        Masz prawo – wyraź je na scenie!

        JEŚLI:

        • masz więcej niż 16 lat
        • ważne jest dla ciebie swobodne wyrażanie własnych poglądów, ale jednocześnie jesteś ciekawy/a innych punktów widzenia
        • sam/a doświadczyłeś/aś lub znasz kogoś kto, w miejscu nauki, pracy lub w innym środowisku, doświadczył ograniczeń wolności słowa lub/i obrazy uczuć religijnych 
        • jesteś ciekawy/wa co polskie prawo mówi o ochronie uczuć religijnych a jednocześnie o możliwości wyrażania własnych poglądów oraz jak pogodzić ze sobą różne potrzeby związane z tym tematem
        • szukasz miejsca, w którym będziesz mógł/ła, bez oceniania,  w sposób artystyczny, wyrazić to, co dla Ciebie ważne m.in. to z czym się nie zgadzasz, co cię wkurza, wywołuje poczucie niesprawiedliwości i posłuchać o tym, jak moją inni
        • chcesz, na bazie wspólnych doświadczeń, rozmów i dyskusji, stworzyć z grupą interaktywny spektakl teatralny, który zaangażuje publiczność do rozmowy o prawie, niesprawiedliwości oraz możliwościach zmiany aktualnej sytuacji

        …projekt Prawo na scenę jest dla Ciebie! Zapraszamy Cię na bezpłatne, twórcze warsztaty społeczno-teatralne,  w trakcie których, dzięki udziałowi w serii przygotowanych przez nasze trenerki i trenerów ćwiczeń oraz moderowanych dyskusji, bliżej przyjrzysz się tematowi ochrony uczuć religijnych oraz wolności do wyrażania siebie w jego prawnym i społecznym kontekście, by następnie przygotować spektakl Teatru Legislacyjnego (teatru zaangażowanego społecznie – dowiedz się czym jest Teatr Legislacyjny).

        Zapraszamy wszystkich, bez względu na dotychczasowe doświadczenie teatralne/aktorskie. Najważniejsza jest dla nas Twoja gotowość do podjęcia wyzwania i zainteresowanie tematem 🙂

        W ramach projektu powstanie raport dot. wpływu Teatru Legislacyjnego na wzrost poczucia sprawczości osób uczestniczących i ich zaangażowania obywatelskiego.  Kliknij tu i dowiedz się więcej. 

        HARMONOGRAM PROJEKTU


        Data/godzinyWydarzenieMiejsce
        11 września 2022 r. 14:30-16:30warsztaty informacyjno-integracyjneKraków/ centrum Krakowa
        19-22 września 2022 r.warsztaty wyjazdoweośrodek wypoczynkowy pod Krakowem
        27 września 2022 r. 16:00-20:00próba do spektakluKraków/ centrum Krakowa
        11 października 2022 r.
        16:00-20:00
        próba do spektakluKraków/ centrum Krakowa
        14 października 16:00-20:00próba do spektakluKraków/ centrum Krakowa
        15 października 10:00-16:00próba do spektakluKraków/ centrum Krakowa
        16 października (godziny do ustalenia)próba do spektaklu + I pokaz spektakluKraków/ centrum Krakowa
        25 października
        (godziny do ustalenia)
        pokazy spektaklu + spotkanie podsumowująceKraków/ centrum Krakowa

         

        SPRAWDŹ, CO O PROJEKCIE MÓWIĄ UCZESTNICZKI POPRZEDNIEJ EDYCJI:

        JAK SIĘ ZGŁOSIĆ?

        Wypełnij formularz.  Na Twoje zgłoszenie czekamy do 9.09 do godz. 16:00. Po otrzymaniu od Ciebie zgłoszenia, odezwiemy się mailowo. 

        Udział w projekcie jest bezpłatny. Jeżeli nie masz skończonych 18 lat, będziemy potrzebować pisemnej zgody na udział w projekcie od Twojego opiekuna prawnego (spokojnie! gotowy dokument do podpisu wyślemy do Ciebie po wysłaniu zgłoszenia a jego uzupełnienie jest bardzo proste).

        DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O PROJEKCIE:

        Film wyjaśniający jak będziemy pracować (z poprzedniej edycji):

        Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:
        https://www.facebook.com/praktycydramy/videos/683294272890475

        Fotorelacje z poprzedniej edycji projektu:
        – premiera spektaklu 
        – próby stacjonarne
        – warsztat wyjazdowy

        MASZ PYTANIA? ZASTANAWIASZ SIĘ CZY TO PROPOZYCJA DLA CIEBIE?

        Napisz do nas: maciej.waclawik@stowarzyszeniepolanda.org, +48 609 490 994

        Projekt „Prawo na scenę! – Rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce” finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

        Bez kategorii

        Formularz Prawo na scene

          Twoje imię i nazwisko

          Twój adres e-mail

          Twój numer telefonu

          Miejsce zamieszkania

          Dlaczego chcesz wziąć udział w projekcie? Co Cię w nim szczególnie zainteresowało?

          Ile masz lat?

          Imię i nazwisko osoby sprawującej nad Tobą opiekę prawną (jeśli nie masz skończonych 18 lat)

          Adres e-mail Twojego opiekuna prawnego/opiekunki prawnej (jeśli nie masz skończonych 18 lat)

          Twoja płeć

          ZGODY

          edukacja obywatelska, projekty

          Prawo na scenę! – rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce

          Celem projektu jest zwiększenie zaangażowania obywatelskiego i rozwój kultury demokratycznej na terenie woj. małopolskiego poprzez stworzenie przestrzeni do dialogu na temat zasadności istniejących przepisów prawa, ich rewizji oraz sformułowania propozycji zapisów alternatywnych sprzyjających budowaniu postawy społecznej opartej na otwartości i wzajemnym szacunku. W realizacji tego celu wspierać nas będzie metoda Teatru Legislacyjnego.

          Continue reading

          Bez kategorii

          Zgłoszenie na staż

            Dane personalne


            Imię

            Nazwisko

            E-mail

            Numer telefonu

            Uczelnia, kierunek i rok studiów:

            Dlaczego chcesz wziąć udział w stażu? Na czym Ci zależy?

            ZGODY

            Chcę otrzymywać newsletter STOP-KLATKI


            projekty profilaktyczne, ToBe

            Opis programu dramowego budującego dobrostan realizowanego dla nauczycieli/lek

            W ramach projektu „To be or not to be well” zespół projektu przeprowadził 16-sto godzinny program dramowy w Szkole Podstawowe nr 350 w Warszawie. Przebieg programu został opisany w załączonym dokumencie. Zapraszamy do zapoznania się z nim. Klikaj na link.

            Kontynuacją programu dramowego realizowanego dla nauczycieli/lek były warsztaty w klasach, w których wychowawczynie wzięły udział w programie dramowym. W filmie prezentujemy wnioski z przeprowadzonych dramowych działań w szkole.

             

            projekty profilaktyczne, ToBe

            W poszukiwaniu wellbeingu nauczycielek i nauczycieli w Polsce – raport

            Od lutego 2019 roku do września 2020 roku przeprowadziłyśmy badania dotyczące dobrostanu nauczycieli i nauczycielek w jednej w warszawskich szkół podstawowych.

            Aby dowiedzieć się jaki klimat panuje w szkole zostały przeprowadzone dwugodzinne focusy: z zespołem psychologiczno-pedagogicznym (4 osoby), z małym samorządem – uczniami i uczennicami klas I-III (15 osób), z dużym samorządem – uczniami i uczennicami klas IV-VIII (19 osób) oraz nauczycielkami, które wyraziły chęć współpracy przy projekcie (8 osób). W sumie w focusach wzięło udział: 46 osób.

            Zachęcamy do zapoznania się z raportem podsumowującym wyniki badań.

            Download

            edukacja obywatelska, projekty

            Przyszłość zaczyna się dziś – edycja 2021/2022

            Celem projektu jest uwrażliwienie młodych ludzi na problemy związane z niewłaściwym gospodarowaniem wody i śmieci przez człowieka, a także uświadomienie faktu, że nasze codzienne, dzisiejsze wybory mają wpływ na to, w jakim świecie będziemy żyć za kilkanaście, kilkadziesiąt lat. Projekt stanowi kontynuację działań rozpoczętych w roku szkolnym 2020/2021.

            Continue reading
            Bez kategorii

            Podcasty o wzywaniach w pracy z grupami dzieci i/lub młodzieży

            ODCINEK 1

            PRZEMOC RÓWIEŚNICZA – jak ją rozpoznać? w jaki sposób reagować?

            Naszym gościem jest Hubert Czemierowski – psycholog, trener i długoletni realizator programu „Spójrz Inaczej” w szkołach. Współautor programów profilaktycznych „Spotkania z Leonem” i „Trening Pewności Siebie” Prowadzi warsztaty z nauczycielami w zakresie profilaktyki uzależnień, przeciwdziałania agresji i przemocy oraz umiejętności psychologicznych, a także grupy dla uczniów doświadczających przemocy rówieśniczej, zajęcia profilaktyczne online z dziećmi i młodzieżą licealną i wykłady dla rodziców. Od 2010 roku realizuje we WCIES (Warszawa) program Akademia Wychowawcy, prowadząc moduły dotyczące współpracy z rodzicami, konfliktach i komunikacji interpersonalnej.

            Z podcastu dowiesz się:

            Czym jest przemoc rówieśnicza?

            Jakie zachowania w grupie powinny nas zaniepokoić?

            Wykluczenie w grupie – jak reagować na pierwsze symptomy?

            Jak reagować na jawną przemoc w grupie?

            Jak rozmawiać z osobą, która stosuje przemoc?

            Jak rozmawiać z os. doświadczającą przemocy?

            Jaka powinna być dorosłego w przeciwdziałaniu przemocy?

            ODCINEK 2

            Zjawisko polaryzacji – czym jest? jak pracować w spolaryzowanych grupach?

            Naszą gościnią jest Dominka Cieślikowska – psycholożka / trenerka umiejętności antydyskryminacyjnych, międzykulturowych i genderowych, superwizorka pracy trenerskiej w obszarze antydyskryminacyjnym z ponad 12 letnim stażem zawodowym, w tym ponad 4500 przeprowadzonych godzin szkoleniowych. Pracuje z grupami mniejszościowymi i większościowymi. Ma doświadczenie projektowania i prowadzenia długich procesów edukacyjnych, współtworzyła warsztaty dla osób prowadzących edukację antydyskryminacyjną (w tym nauczycieli i nauczycielek – studia podyplomowe MENTORZY KULTUROWI na UJ, Akademia Treningu Antydyskryminacyjnego Kraków, inne kursy w Polsce i zagranicą). Autorka, redaktorka i konsultantka merytoryczna publikacji dotyczących edukacji antydyskryminacyjnej i wyzwań metodologicznych warsztatu antydyskryminacyjnego.

            Z podcastu dowiesz się:

            Dlaczego zdecydowałyśmy się na podcast o polaryzacji?

            Czym jest polaryzacja?

            Polaryzacja o konflikt – jakie są różnice?

            Polaryzacja a dyskryminacja – jak jedno wpływa na drugie?

            Jak pracowałyśmy dramą w tematach związanych z polaryzacją?

            Polaryzacja w klasie – na co zwrócić uwagę?

            Jak nie dawać paliwa polaryzacji?

            Polecane materiały do pracy z grupami

            ODCINEK 3

            O wyzwaniach w pracy metodą dramy – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

            Przy mikrofonie Małgorzata Winiarek-Kołucka – psycholożka, trenerka i superwizorka dramy, prezeska Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia i warsztaty edukacyjne i rozwojowe. Dotychczas przeprowadziła ponad 5200 godzin zajęć grupowych oraz ponad 120 procesów tutoringowych i coachingowych. Regularnie wspiera jednostki i grupy w rozwoju. Pomaga im nazywać ważne dla nich wartości oraz wykorzystać odkryty potencjał do planowania działań, zarządzania ludźmi czy rozwiązywania konfliktów. Autorka i redaktorka artykułów o metodzie dramy stosowanej i procesach edukacyjnych. Redaktorka merytoryczną publikacji Drama wzmacnia. Metoda dramy w edukacji antydyskryminacyjnej. Prelegentka na konferencjach i webinariach dotyczących dramy.

            Agnieszka Buśk – renerka biznesu, coach, superwizorka dramy, wiceprezeska Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Z wykształcenia pedagożka. Pasjonatka dramy i interaktywnych metod uczenia się. Prowadzi szkolenia i warsztaty rozwojowe od 2006 r. Dotychczas przeprowadziła ponad 4500 godzin zajęć grupowych oraz ponad 100 procesów tutoringowych i coachingowych. Pisze i redaguje artykuły o metodach uczenia, dynamice procesów edukacyjnych i społecznych. Występuje na konferencjach i w webinariach dotyczących dramy. Od kilkunastu lat współtworzy i realizuje dramowe projekty społeczne w obszarach przeciwdziałania przemocy, antydyskryminacji, komunikacji międzypokoleniowej oraz rozwijania potencjału osobistego i zawodowego.

            Z podcastu dowiesz się:

            Jak mówić o dramie?

            Jak zacząć pracę dramą w grupą?

            Jak poznać, że grupa jest gotowa na głębszą pracę dramą?

            Jak pracować grupą w oporze?

            Jak zaopiekować się silnymi emocjami uczestników w procesie dramowym?

            Jak pomóc ludziom wyjść z roli?

            Jak umiejętnie wyznaczać cele i dobierać ćwiczenia?

            Dziękujemy RADIU KAMPUS za udostępnienie studia do nagrań i pomoc przy montażu materiałów.

            Podcasty zrealizowane w ramach projektu DRAMOWA AKADEMIA ANTYDYSKRYMINACYJNA ON-LINE. Projekt “Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online” realizowany jest dzięki dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, finansowanego z Funduszy EOG.

            ToBe

            Conference

            Working in education is undeniably full of challenges, as we have seen and experienced during the last school year. There are many social expectations associated with the teaching profession, and among them one of the most important: TAKING CARE OF THE PUPIL/STUDENT. For his/her intellectual, social, physical, emotional development… In the international project „ToBe or not to be well – Drama and theatre in education” (more below) we wanted to concentrate on those people who take care of others in education on a daily basis. Because we believe that it is difficult to care about others if we do not care about ourselves.How can drama and theatre help those working in education to build their own well-being?

            We would like to invite you to a conference and workshops summarising a two-year international project „ToBe or not be well – Drama and theatre in education” carried out in cooperation with organisations from Hungary, England and the Czech Republic. The project aimed to increase the level of teachers’ well-being and improve the school climate by organising drama and TIE (Theatre in Education) activities. During the two days we will share our (international) experience of supporting teachers in building well-being and a good school climate using the method of drama and interactive theatre.

            The conference will be held in an online and offline (stationary, in Warsaw) format.

            23 SEPTEMBER 2021 /Thursday/
            /ON-LINE, ZOOM/

            14:45-15:00Opening of the conference and presentation of the aims and activities of the project "To Be or not to be well"Małgorzata Winiarek-Kołucka, President of the Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA in Polish
            15:00-15:45 How did the crisis remote education affect teachers?
            During the lecture we will recall the most important research findings on mental health and teachers' actions during forced remote education. We will talk about this problem both in terms of crisis, but also in positive terms, pointing out potential benefits and positive solutions taken by male and female teachers. in Polish
            Professor Jacek Pyżalski
            15:45-16:00 break
            16:00-17:00 To be or not to be well?
            Panel discussion of experts researching the well-being of male and female teachers in the framework of an international project in the Czech Republic, Poland, Hungary and the UK. Simultaneous translation from English into Polish
            Małgorzata Winiarek-Kołucka i Nikolett Gabrini from Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA
            Eksperts: Richard Holmes: Big Brum Theatre, United Kingdom,
            Eva Dittingerová, Luzanky, Czech Republic, Zsófia Jozifek, Nyitott Kör, Hungary; Kamilla Gryszel, Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA, Poland.
            17:00-17:10 break
            17:10-19:10 Workshops led simultaneously by experts from organizations, who lead the project: Big Brum Theatre in Education Company (UK), Luzansky- Stredisko Volneho Casu (Czech Republic), Nyitott Kör Egyesület (Hungary), Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA (Poland). The experts will present working methods (drama and theatre) on the topic of building teacher well-being and good school climate.
            Living the school life online

            We initiated the first online meeting with the teachers participating in our seminars in order to keep in touch with them during quarantine, find out how they're doing and offer them time and safe space for self reflection, to realize the impact of the actual situation and their needs. We intended to keep on working cŕeatively and collaboratively even on online platforms and offer simple tasks that teachers can easily do with their pupils during their classes.
            Living the school life online workshop will offer some of these exercises. We will work both individually and in the groups, using drama and other creative techniques in order to learn more about our well-being.

            Workshop will be interactive, the working language will be English and Polish.
            Participants will need a functioning camera and microphone, 5 sheets of A4 paper, pen and colour pencils and/or markers.
            Eva Dittingerova /Luzanky, Czech Republic/
            I am working as an educator and drama teacher, interested in education through art and nature, teaching teachers to be.
            Leaving or surviving?

            Big Brum TIE will be using moments from the filmed Monodrama 'Socially Distant' to explore isolation, repression and disconnection in our lives. The workshop will include activities, a presentation and an interview / Q&A with the company's Artistic Director, Richard Holmes.
            Richard Holmes /Big Brum Theatre, United Kingdom/
            Living question - the wellnes of teachers

            The name of the Hungarian organisation Nyitott Kör can be translated as “Open Circle”. Our main field of work is Theatre in Education (TiE), which we consider to be a participatory theatre approach. Our motto, guiding our strategy, is Play. Act. Explore. Through the To Be project we explored the great potential of working together with a group of teachers from the same school, and also with their students, on a set of events.
            The most burning issues affecting the well-being of our participants were: burnout, lack of trust in the teachers community, feeling of loneliness, inconsistent communication from and with the school management, and lack of education and mental hygiene helpers (eg. school psychologist, special education specialist, etc.).
            During the online workshop we share 'living questions', stimuli and tasks based on what we tried out during the Pilot phase of the Well-being Curriculum in Hungary. We invite teachers to explore the topic of well-being, and its’ contextual elements online.
            Zsófia Jozifek, /Nyitott Kör, Hungary/

            Zsófia is a Drama and Theatre in Education practitioner. She works at Nyitott Kör since 2015 as a facilitator, Actor-Teacher, and coordinator. She is interested in dramaturgy and arts for social change. She is an MA of Intercultural Psychology and Education, and has been recently training in Art Therapy. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/zsofiajozifek/
            Closer to history. Forum Theater on-line in search of well-being.

            Workshop in Polish
            Kamilla Gryszel, Nikolett Gabri / Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA, Poland/
            19:10-19:30 Collection of reflections from the participants in the first day of the conference.

            There is a limit of places for workshops – max. 20 participants.Registration for the events (for the whole or for individual parts): from 30 August to 16 September. Order of the applications decide about the qualification to a particular workshop.

            Registration

              ToBe

              Ekspertki_ci -Konferencja

              prof. Jacek Pyżalski

              Profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pomysłodawca, kierownik
              i wykonawca ponad sześćdziesięciu międzynarodowych i krajowych projektów badawczych. Autor licznych publikacji. Trener
              w obszarze komunikowania
              i trudnych zachowań oraz edukacji medialnej. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Członek Rady Centrum Edukacji Obywatelskiej. Specjalista Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.

              Eva Dittingerova

              Pracuje w czeskiej organizacji Luzanky. Jest edukatorką i trenerką dramy, interesuje się edukacją poprzez sztukę oraz naturę. Uczy nauczycieli bycia w zgodzie ze sobą.

              Zsófia Jozifek

              Jest praktykiem dramy i teatru w edukacji. Pracuję w Nyitott Kör od 2015 roku jako facylitatorka, aktorka, trenerka i koordynatorka projektów. Interesuję się dramaturgią i sztuką dla zmiany społecznej. Jestem absolwentką psychologii międzykulturowej
              i edukacji, a ostatnio szkoliłam się w zakresie arteterapii. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/zsofiajozifek/

              Kamilla
              Gryszel

              Od 2014 r. zauroczona Teatrem Forum – aktorka i jockerka tej metody, trenerka dramy. Współtworzyła spektakl “Wirusowy zawrót głowy”, jest w zespole projektu ToBe or not ToBe well
              w ramach którego współprowadziła warsztaty dla nauczycielek
              oraz uczniów i uczennic.

              Małgorzata
              Winiarek-Kołucka

              Psycholożka, superwizorka dramy, fascynatka edukacji przed działanie. Prezeska Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA.

              Nikolett
              Gabri

              Trenerka dramy, aktorka w spektaklach Teatru Forum w Stowarzyszeniu Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Pracuje w zespole projektowym Tobe or not to be well, prowadząc warsztaty tak i dla nauczycieli jak i dla uczniów. Fascynuje ją praca z historiami.

              Małgorzata Bojanko

              Psycholożka szkolna, absolwentka
              I stopnia Szkoły Dramy Stosownej. Koordynatorka programu „ToBe or not be well” w szkole.

              Richard Holmes

              Jest reżyserem i edukatorem, współzałożycielem Big Brum Theatre – w Wielkiej Brytanii.

              Iwona Krakowiak

              Nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 350. Brała udział wraz z innymi nauczycielkami w warsztatach w ramach projektu „ToBe
              or not to be well.”

              Jolanta Marcinkiewicz

              Nauczycielka nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej
              nr 350 w Warszawie.

              Bez kategorii

              Konferencja „Bliżej Siebie-o dobrostanie nauczycielek i nauczycieli” – formularz

              Imię: *

              Nazwisko: *

              Adres zamieszkania: *

              Adres e-mail: *

              Telefon kontaktowy: *

              Coś o sobie /czym się zajmujesz, z jakimi grupami pracujesz/: *

              Organizacja/instytucja/placówka edukacyjna w której pracujesz lub współpracujesz: *

              W których częściach Konferencji chcesz wziąć udział?

              I część /online/ - 23 września
              II część /stacjonarna/ - 25 września
              I i II część

              W którym warsztatacie podczas I części Konferencji (23.09 godz. 17:10-19:10) chcesz wziąć udział?

              Życie w szkole on-linowej, prowadzenie: Eva Dittingerova, Luzanky, Czechy
              Leaving or surviving drama oraz teatr interaktywny w eksplorowania dobrostanu nauczycieli/lek, prowadzenie: Richard Holmes, Big Brum Theatre, Wielka Brytania
              Żywe pytania - wellnes nauczycieli, prowadzenie: Zsófia Jozifek, Nyitott Kör, Węgry
              Bliżej siebie dzięki wykorzystaniu historii. Teatr Forum on-line w poszukiwaniu dobrostanu, prowadzenie: Kamilla Gryszel, Nikolett Gabri, Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA, Polska

              W których warsztatach podczas II części Konferencji (25.09) chcesz wziąć udział?

              I sesja warsztatów (10:00-12:00)

              Dramowe SPA – dramowe sposoby na relaks, prowadzenie: Małgorzata Bojanko
              Bliżej do innych - akceptacja różnorodności. Dramowe sposoby na dobry klimat w klasie, prowadzenie: Nikolett Gabri, Iwona Krakowiak
              Pacynki na ratunek sytuacjom konfliktowym, prowadzenie: Kamilla Gryszel, Jolanta Marcinkiewicz prowadzenie: Nikolett Gabri, Iwona Krakowiak

              II sesja warsztatów (12:30-14:30)

              Dramowe SPA – dramowe sposoby na relaks, prowadzenie: Małgorzata Bojanko
              Bliżej do innych - akceptacja różnorodności. Dramowe sposoby na dobry klimat w klasie, prowadzenie: Nikolett Gabri, Iwona Krakowiak
              Pacynki na ratunek sytuacjom konfliktowym, prowadzenie: Kamilla Gryszel, Jolanta Marcinkiewicz prowadzenie: Nikolett Gabri, Iwona Krakowiak

              Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane przez Stowarzyszenie Praktyków Dramy “STOP-KLATKA” z siedzibą przy ul. Ładnej 23 w Warszawie, w celu realizacji projektu pn. To be or not be well – Drama and theatre in education’, współfinansowanego przez finansowany przez program Erasmus Plus, Komisji Europejskiej. Przetwarzanie danych odbywa się  zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. i będzie się odbywało przez okres związany z czasem trwania projektu i czynnościami sprawozdawczymi. Jestem świadom(a), że przysługuje mi prawo dostępu do moich danych, ich sprostowania, usunięcia, żądania zaprzestania  i ograniczenia ich przetwarzania.

              Chcę otrzymywać Biuletyn "STOP-KLATKI"

              * pola wymagane

              aktualności, ToBe

              Konferencja „Bliżej Siebie – o dobrostanie nauczycielek i nauczycieli”

              W jaki sposób drama i teatr mogą pomóc osobom pracującym w edukacji budować ich dobrostan?

              23 września /on-line/ i 25 września /stacjonarnie, w Warszawie/ zapraszamy na Konferencję „Bliżej Siebie – o dobrostanie nauczycielek i nauczycieli” połączonej warsztatami podsumowującymi dwuletni międzynarodowy projekt „ToBe or not be well – Drama and theatre in education” realizowany we współpracy z organizacjami z Węgier, Anglii oraz Czech. Projekt zakładał podniesienie poziomu dobrego samopoczucia nauczycieli i poprawę klimatu w szkole poprzez organizację zajęć dramowyh i TIE (Teatru w edukacji). W trakcie dwóch dni podzielimy się naszym (międzynarodowym) doświadczeniem wspierania nauczycieli i nauczycielek w budowaniu dobrostanu oraz dobrego klimatu w szkole przy wykorzystaniu metody dramy i teatru interaktywnego.

              Continue reading
              Bez kategorii

              Dramą oswajamy konflikty rówieśnicze – podsumowanie projektu

              „Dramą oswajamy konflikty rówieśnicze” to nowy program Stowarzyszenia skierowany do uczniów klas 1-3. Jego realizacji przyświeca założenie, że dzieci są w stanie samodzielnie poradzić sobie z sytuacją konfliktu rówieśniczego i rozwiązać go w sposób akceptowalny dla obu stron – o ile tylko uzyskają sprzyjające temu narzędzia.

              Projektem objętych było 10 klas ze Szkoły Podstawowej nr 350 na Bemowie oraz Szkoły Podstawowej nr 28 na Targówku, łącznie 243 uczniów.
               
              W ramach programu:
               – powstał autorski spektakl pacynkowy „To moja guma!” poruszający tematykę konfliktów rówieśniczych
              Odtwórz wideo
              – zrealizowałyśmy 10 interaktywnych spektakli pacynkowych dla dzieci i rodziców – w związku z trwającą pandemią zdecydowałyśmy się na nagranie spektaklu oraz prezentowanie go w formule wirtualnej 
               
               – odbyły się warsztaty wspierające dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu konfliktów – w sumie 64 godziny spotkań (realizowanych w formule hybrydowej). Podczas zajęć dzieci uczyły się identyfikowania emocji i potrzeb, mówienia o nich, poznawały kluczowe różnice pomiędzy konfliktem a przemocą oraz trenowały różne strategie rozwiązywania konfliktów – w fikcyjnym świecie odnoszącym się do historii ukazanej w spektaklu
               
               – odbyły się spotkania i 3 webinary dla rodziców (jeden w formule live) – podsumowujące procesy warsztatowe oraz prezentujące konkretne narzędzia służące wspieraniu dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu konfliktów
               
               – powstały rekomendacje dla wychowawców 10 klas zawierające nasze obserwacje dot. klasy oraz wskazówki do dalszej pracy w poruszanej tematyce
               
              Zaangażowanie w program nie tylko dzieci, ale też towarzyszących im na co dzień dorosłych zapewniła kompleksowość działań, co ma szansę wpłynąć na ich większą skuteczność i realne usamodzielnienie dzieci w obliczu konfliktów rówieśniczych.

              Bez kategorii

              DAA – dane do sprawozdania

              Dane zbierane w niniejszym formularzu będą służyły przygotowaniu sprawozdania z realizacji projektu pn. Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna on-line. Projekt realizowany jest dzięki dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego z Funduszy EOG.

                Twój wiek:

                Twoją płeć:

                Twoja rola w projekcie*:

                *wybierz wszystkie, które Ciebie dotyczą

                Bez kategorii

                Zgłoszenie do Kursu na relacje

                  Dane personalne


                  Imię

                  Nazwisko

                  E-mail

                  Adres zamieszkania (ulica, nr domu i mieszkania)

                  Kod pocztowy

                  Miasto

                  Numer telefonu

                  Miejsce, w którym pracujesz:

                  Z jaką grupą pracujesz (wiek uczestników) oraz w jakim charakterze (nauczyciel, trener, pedagog itd.)?

                  Dlaczego chcesz wziąć udział w projekcie? Na czym Ci zależy?

                  Jakie jest Twoje doświadczenie w pracy metodami aktywnymi z grupami (drama, storytelling, inne)?

                  ZGODY

                  Chcę otrzymywać Biuletyn STOP-KLATKI