Bez kategorii

Zgłoszenie WAVE 24.05.2022 r.


    Bez kategorii

    Konferencja podsumowująca projekt WAVE

    24 maja 2022 r. w godz. 11:00-17:00 na terenie II Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku odbędzie się konferencja pt. „Drama jako narzędzie wspierania młodych ludzi w świadomym myśleniu o swojej przyszłości”.

    Jeżeli pracujesz z młodymi ludźmi ze szkół ponadpodstawowych, interesuje Cię temat wspierania ich w świadomym dokonywaniu wyborów i jednocześnie chcesz poznać różne narzędzia dramowe, które tworzą ku temu przestrzeń – to wydarzenie jest dla Ciebie.

    W ramach wydarzenia będziemy dyskutować o sytuacji młodych ludzi na europejskim rynku pracy oraz doświadczać różnych ćwiczeń / narzędzi dramowych, które zostały wypracowane przez organizacje z Włoch, Szwecji i Polski oraz kilkunastokrotnie przetestowane w pracy z młodzieżą z tych krajów. Sesje warsztatowe prowadzone przez osoby z zagranicznych organizacji będą tłumaczone na język polski.

    Zobacz program wydarzenia.

    Udział w konferencji jest nieodpłatny dzięki dofinansowaniu z programu Erasmus+. Równowartość uczestnictwa jednej osoby to 790 zł (udział w wykładzie, panelu dyskusyjnym, warsztatach, materiały konferencyjne, poczęstunek).

     

    REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

    Liczba miejsc jest ograniczona. Zgłoszenia przyjmujemy do 16.05.2022.

    Wydarzenie pod patronatem:

    Bez kategorii

    Masz prawo – wyraź je na scenie!

     

    JEŚLI:

    • masz więcej niż 15 lat
    • ważne jest dla ciebie swobodne wyrażanie własnych poglądów, ale jednocześnie jesteś ciekawy/wa innych punktów widzenia
    • sam/a doświadczyłeś/aś lub znasz kogoś kto, w miejscu nauki, pracy lub w innym środowisku, doświadczył ograniczeń wolności słowa lub/i obrazy uczuć religijnych – jesteś ciekawy/a co w tym temacie ma do powiedzenia polskie prawo
    • szukasz miejsca, w którym będziesz mógł/ła, bez oceniania,  wyrazić to, co dla Ciebie ważne m.in. to z czym się nie zgadzasz, co cię wkurza, wywołuje poczucie niesprawiedliwości i posłuchać o tym, jak moją inni
    • chcesz, na bazie wspólnych doświadczeń, rozmów i dyskusji, stworzyć z grupą interaktywny spektakl teatralny (Teatr Legislacyjny – sprawdź czym jest!)
    • a następnie pokazać go szerszej grupie odbiorców, z którą, w toku dyskusji,  poszukamy rozwiązań przedstawionych na scenie problemów
    • chcesz poznać nowych ludzi i twórczo spędzić z nimi czas, inaczej niż zwykle
    • chcesz podjąć nowe wyzwanie, które da Ci więcej mocy i wiary we własne możliwości oraz świadomość Twoich praw

    projekt Prawo na scenę jest dla Ciebie! Zapraszamy Cię na warsztaty teatralne, w trakcie których stworzymy spektakl Teatru Legislacyjnego w temacie wolności do wyrażania własnych poglądów oraz jej granic. Zapraszamy wszystkich, bez względu na dotychczasowe doświadczenie teatralne/aktorskie. Najważniejsza jest dla nas Twoja gotowość do podjęcia wyzwania i zainteresowanie tematem.

    W ramach projektu powstanie raport dot. wpływu Teatru Legislacyjnego na wzrost poczucia sprawczości osób uczestniczących i ich zaangażowania obywatelskiego.  Kliknij tu i dowiedz się więcej. 

    HARMONOGRAM PROJEKTU


    Data/godzinyWydarzenieMiejsce
    22 kwietnia 2022 r. 17:00-20:00warsztaty informacyjno-integracyjneonline
    4-7 maja 2022 r.warsztaty wyjazdoweośrodek wypoczynkowy pod Krakowem/Hotel Dunajec, Zgłobice
    12 maja 2022 r. 16:00-20:00próba do spektakluKraków/ centrum Krakowa
    19 maja 2022 r.
    16:00-20:00
    próba do spektakluKraków/ centrum Krakowa
    30 maja 2022 r.
    16:00-20:00
    próba do spektakluKraków/ centrum Krakowa
    31 maja 2022 r.
    16:00-18:00
    próba do spektakluKraków/ centrum Krakowa
    31 maja 2022 r.
    18:00-20:00
    pokaz spektakluKraków/ centrum Krakowa
    6 czerwca 2022 r.
    (godziny do ustalenia)
    dwa pokazy spektakluKraków/ centrum Krakowa
    6 czerwca 2022 r.
    17:00-20:00
    spotkanie podsumowująceKraków/ centrum Krakowa

    JAK SIĘ ZGŁOSIĆ?

    Wypełnij formularz.  Na Twoje zgłoszenie czekamy do 22.04 do godz. 16:00. Po otrzymaniu od Ciebie zgłoszenie, odezwiemy się mailowo. 

    Udział w projekcie jest bezpłatny. Jeżeli nie masz skończonych 18 lat, będziemy potrzebować pisemnej zgody na udział w projekcie od Twojego opiekuna prawnego (spokojnie! gotowy dokument do podpisu wyślemy do Ciebie po wysłaniu zgłoszenia a jego uzupełnienie jest bardzo proste).

    DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O PROJEKCIE:

    Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:
    https://www.facebook.com/praktycydramy/videos/683294272890475

    MASZ PYTANIA? ZASTANAWIASZ SIĘ CZY TO PROPOZYCJA DLA CIEBIE?

    Napisz do nas: maciej.waclawik@stowarzyszeniepolanda.org, +48 609 490 994

    Projekt „Prawo na scenę! – Rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce” finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

    Bez kategorii

    Formularz Prawo na scene

      Twoje imię i nazwisko

      Twój adres e-mail

      Twój numer telefonu

      Miejsce zamieszkania

      Dlaczego chcesz wziąć udział w projekcie?

      Ile masz lat?

      Twoja płeć

      ZGODY

      edukacja obywatelska, projekty

      Prawo na scenę! – rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce

      Celem projektu jest zwiększenie zaangażowania obywatelskiego i rozwój kultury demokratycznej na terenie woj. małopolskiego poprzez stworzenie przestrzeni do dialogu na temat zasadności istniejących przepisów prawa, ich rewizji oraz sformułowania propozycji zapisów alternatywnych sprzyjających budowaniu postawy społecznej opartej na otwartości i wzajemnym szacunku. W realizacji tego celu wspierać nas będzie metoda Teatru Legislacyjnego.

      Continue reading

      Bez kategorii

      Zgłoszenie na staż

        Dane personalne

        Imię

        Nazwisko

        E-mail

        Numer telefonu

        Uczelnia, kierunek i rok studiów:

        Dlaczego chcesz wziąć udział w stażu? Na czym Ci zależy?

        ZGODY

        Chcę otrzymywać newsletter STOP-KLATKI

        projekty profilaktyczne, ToBe

        Opis programu dramowego budującego dobrostan realizowanego dla nauczycieli/lek

        W ramach projektu „To be or not to be well” zespół projektu przeprowadził 16-sto godzinny program dramowy w Szkole Podstawowe nr 350 w Warszawie. Przebieg programu został opisany w załączonym dokumencie. Zapraszamy do zapoznania się z nim. Klikaj na link.

        Kontynuacją programu dramowego realizowanego dla nauczycieli/lek były warsztaty w klasach, w których wychowawczynie wzięły udział w programie dramowym. W filmie prezentujemy wnioski z przeprowadzonych dramowych działań w szkole.

         

        projekty profilaktyczne, ToBe

        W poszukiwaniu wellbeingu nauczycielek i nauczycieli w Polsce – raport

        Od lutego 2019 roku do września 2020 roku przeprowadziłyśmy badania dotyczące dobrostanu nauczycieli i nauczycielek w jednej w warszawskich szkół podstawowych.

        Aby dowiedzieć się jaki klimat panuje w szkole zostały przeprowadzone dwugodzinne focusy: z zespołem psychologiczno-pedagogicznym (4 osoby), z małym samorządem – uczniami i uczennicami klas I-III (15 osób), z dużym samorządem – uczniami i uczennicami klas IV-VIII (19 osób) oraz nauczycielkami, które wyraziły chęć współpracy przy projekcie (8 osób). W sumie w focusach wzięło udział: 46 osób.

        Zachęcamy do zapoznania się z raportem podsumowującym wyniki badań.

        Download

        edukacja obywatelska, projekty

        Przyszłość zaczyna się dziś – edycja 2021/2022

        Celem projektu jest uwrażliwienie młodych ludzi na problemy związane z niewłaściwym gospodarowaniem wody i śmieci przez człowieka, a także uświadomienie faktu, że nasze codzienne, dzisiejsze wybory mają wpływ na to, w jakim świecie będziemy żyć za kilkanaście, kilkadziesiąt lat. Projekt stanowi kontynuację działań rozpoczętych w roku szkolnym 2020/2021.

        Continue reading
        Bez kategorii

        Podcasty o wzywaniach w pracy z grupami dzieci i/lub młodzieży

        ODCINEK 1

        PRZEMOC RÓWIEŚNICZA – jak ją rozpoznać? w jaki sposób reagować?

        Naszym gościem jest Hubert Czemierowski – psycholog, trener i długoletni realizator programu „Spójrz Inaczej” w szkołach. Współautor programów profilaktycznych „Spotkania z Leonem” i „Trening Pewności Siebie” Prowadzi warsztaty z nauczycielami w zakresie profilaktyki uzależnień, przeciwdziałania agresji i przemocy oraz umiejętności psychologicznych, a także grupy dla uczniów doświadczających przemocy rówieśniczej, zajęcia profilaktyczne online z dziećmi i młodzieżą licealną i wykłady dla rodziców. Od 2010 roku realizuje we WCIES (Warszawa) program Akademia Wychowawcy, prowadząc moduły dotyczące współpracy z rodzicami, konfliktach i komunikacji interpersonalnej.

        Z podcastu dowiesz się:

        Czym jest przemoc rówieśnicza?

        Jakie zachowania w grupie powinny nas zaniepokoić?

        Wykluczenie w grupie – jak reagować na pierwsze symptomy?

        Jak reagować na jawną przemoc w grupie?

        Jak rozmawiać z osobą, która stosuje przemoc?

        Jak rozmawiać z os. doświadczającą przemocy?

        Jaka powinna być dorosłego w przeciwdziałaniu przemocy?

        ODCINEK 2

        Zjawisko polaryzacji – czym jest? jak pracować w spolaryzowanych grupach?

        Naszą gościnią jest Dominka Cieślikowska – psycholożka / trenerka umiejętności antydyskryminacyjnych, międzykulturowych i genderowych, superwizorka pracy trenerskiej w obszarze antydyskryminacyjnym z ponad 12 letnim stażem zawodowym, w tym ponad 4500 przeprowadzonych godzin szkoleniowych. Pracuje z grupami mniejszościowymi i większościowymi. Ma doświadczenie projektowania i prowadzenia długich procesów edukacyjnych, współtworzyła warsztaty dla osób prowadzących edukację antydyskryminacyjną (w tym nauczycieli i nauczycielek – studia podyplomowe MENTORZY KULTUROWI na UJ, Akademia Treningu Antydyskryminacyjnego Kraków, inne kursy w Polsce i zagranicą). Autorka, redaktorka i konsultantka merytoryczna publikacji dotyczących edukacji antydyskryminacyjnej i wyzwań metodologicznych warsztatu antydyskryminacyjnego.

        Z podcastu dowiesz się:

        Dlaczego zdecydowałyśmy się na podcast o polaryzacji?

        Czym jest polaryzacja?

        Polaryzacja o konflikt – jakie są różnice?

        Polaryzacja a dyskryminacja – jak jedno wpływa na drugie?

        Jak pracowałyśmy dramą w tematach związanych z polaryzacją?

        Polaryzacja w klasie – na co zwrócić uwagę?

        Jak nie dawać paliwa polaryzacji?

        Polecane materiały do pracy z grupami

        ODCINEK 3

        O wyzwaniach w pracy metodą dramy – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

        Przy mikrofonie Małgorzata Winiarek-Kołucka – psycholożka, trenerka i superwizorka dramy, prezeska Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia i warsztaty edukacyjne i rozwojowe. Dotychczas przeprowadziła ponad 5200 godzin zajęć grupowych oraz ponad 120 procesów tutoringowych i coachingowych. Regularnie wspiera jednostki i grupy w rozwoju. Pomaga im nazywać ważne dla nich wartości oraz wykorzystać odkryty potencjał do planowania działań, zarządzania ludźmi czy rozwiązywania konfliktów. Autorka i redaktorka artykułów o metodzie dramy stosowanej i procesach edukacyjnych. Redaktorka merytoryczną publikacji Drama wzmacnia. Metoda dramy w edukacji antydyskryminacyjnej. Prelegentka na konferencjach i webinariach dotyczących dramy.

        Agnieszka Buśk – renerka biznesu, coach, superwizorka dramy, wiceprezeska Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Z wykształcenia pedagożka. Pasjonatka dramy i interaktywnych metod uczenia się. Prowadzi szkolenia i warsztaty rozwojowe od 2006 r. Dotychczas przeprowadziła ponad 4500 godzin zajęć grupowych oraz ponad 100 procesów tutoringowych i coachingowych. Pisze i redaguje artykuły o metodach uczenia, dynamice procesów edukacyjnych i społecznych. Występuje na konferencjach i w webinariach dotyczących dramy. Od kilkunastu lat współtworzy i realizuje dramowe projekty społeczne w obszarach przeciwdziałania przemocy, antydyskryminacji, komunikacji międzypokoleniowej oraz rozwijania potencjału osobistego i zawodowego.

        Z podcastu dowiesz się:

        Jak mówić o dramie?

        Jak zacząć pracę dramą w grupą?

        Jak poznać, że grupa jest gotowa na głębszą pracę dramą?

        Jak pracować grupą w oporze?

        Jak zaopiekować się silnymi emocjami uczestników w procesie dramowym?

        Jak pomóc ludziom wyjść z roli?

        Jak umiejętnie wyznaczać cele i dobierać ćwiczenia?

        Dziękujemy RADIU KAMPUS za udostępnienie studia do nagrań i pomoc przy montażu materiałów.

        Podcasty zrealizowane w ramach projektu DRAMOWA AKADEMIA ANTYDYSKRYMINACYJNA ON-LINE. Projekt “Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online” realizowany jest dzięki dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, finansowanego z Funduszy EOG.

        ToBe

        Conference

        Working in education is undeniably full of challenges, as we have seen and experienced during the last school year. There are many social expectations associated with the teaching profession, and among them one of the most important: TAKING CARE OF THE PUPIL/STUDENT. For his/her intellectual, social, physical, emotional development… In the international project „ToBe or not to be well – Drama and theatre in education” (more below) we wanted to concentrate on those people who take care of others in education on a daily basis. Because we believe that it is difficult to care about others if we do not care about ourselves.How can drama and theatre help those working in education to build their own well-being?

        We would like to invite you to a conference and workshops summarising a two-year international project „ToBe or not be well – Drama and theatre in education” carried out in cooperation with organisations from Hungary, England and the Czech Republic. The project aimed to increase the level of teachers’ well-being and improve the school climate by organising drama and TIE (Theatre in Education) activities. During the two days we will share our (international) experience of supporting teachers in building well-being and a good school climate using the method of drama and interactive theatre.

        The conference will be held in an online and offline (stationary, in Warsaw) format.

        23 SEPTEMBER 2021 /Thursday/
        /ON-LINE, ZOOM/

        14:45-15:00Opening of the conference and presentation of the aims and activities of the project "To Be or not to be well"Małgorzata Winiarek-Kołucka, President of the Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA in Polish
        15:00-15:45 How did the crisis remote education affect teachers?
        During the lecture we will recall the most important research findings on mental health and teachers' actions during forced remote education. We will talk about this problem both in terms of crisis, but also in positive terms, pointing out potential benefits and positive solutions taken by male and female teachers. in Polish
        Professor Jacek Pyżalski
        15:45-16:00 break
        16:00-17:00 To be or not to be well?
        Panel discussion of experts researching the well-being of male and female teachers in the framework of an international project in the Czech Republic, Poland, Hungary and the UK. Simultaneous translation from English into Polish
        Małgorzata Winiarek-Kołucka i Nikolett Gabrini from Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA
        Eksperts: Richard Holmes: Big Brum Theatre, United Kingdom,
        Eva Dittingerová, Luzanky, Czech Republic, Zsófia Jozifek, Nyitott Kör, Hungary; Kamilla Gryszel, Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA, Poland.
        17:00-17:10 break
        17:10-19:10 Workshops led simultaneously by experts from organizations, who lead the project: Big Brum Theatre in Education Company (UK), Luzansky- Stredisko Volneho Casu (Czech Republic), Nyitott Kör Egyesület (Hungary), Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA (Poland). The experts will present working methods (drama and theatre) on the topic of building teacher well-being and good school climate.
        Living the school life online

        We initiated the first online meeting with the teachers participating in our seminars in order to keep in touch with them during quarantine, find out how they're doing and offer them time and safe space for self reflection, to realize the impact of the actual situation and their needs. We intended to keep on working cŕeatively and collaboratively even on online platforms and offer simple tasks that teachers can easily do with their pupils during their classes.
        Living the school life online workshop will offer some of these exercises. We will work both individually and in the groups, using drama and other creative techniques in order to learn more about our well-being.

        Workshop will be interactive, the working language will be English and Polish.
        Participants will need a functioning camera and microphone, 5 sheets of A4 paper, pen and colour pencils and/or markers.
        Eva Dittingerova /Luzanky, Czech Republic/
        I am working as an educator and drama teacher, interested in education through art and nature, teaching teachers to be.
        Leaving or surviving?

        Big Brum TIE will be using moments from the filmed Monodrama 'Socially Distant' to explore isolation, repression and disconnection in our lives. The workshop will include activities, a presentation and an interview / Q&A with the company's Artistic Director, Richard Holmes.
        Richard Holmes /Big Brum Theatre, United Kingdom/
        Living question - the wellnes of teachers

        The name of the Hungarian organisation Nyitott Kör can be translated as “Open Circle”. Our main field of work is Theatre in Education (TiE), which we consider to be a participatory theatre approach. Our motto, guiding our strategy, is Play. Act. Explore. Through the To Be project we explored the great potential of working together with a group of teachers from the same school, and also with their students, on a set of events.
        The most burning issues affecting the well-being of our participants were: burnout, lack of trust in the teachers community, feeling of loneliness, inconsistent communication from and with the school management, and lack of education and mental hygiene helpers (eg. school psychologist, special education specialist, etc.).
        During the online workshop we share 'living questions', stimuli and tasks based on what we tried out during the Pilot phase of the Well-being Curriculum in Hungary. We invite teachers to explore the topic of well-being, and its’ contextual elements online.
        Zsófia Jozifek, /Nyitott Kör, Hungary/

        Zsófia is a Drama and Theatre in Education practitioner. She works at Nyitott Kör since 2015 as a facilitator, Actor-Teacher, and coordinator. She is interested in dramaturgy and arts for social change. She is an MA of Intercultural Psychology and Education, and has been recently training in Art Therapy. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/zsofiajozifek/
        Closer to history. Forum Theater on-line in search of well-being.

        Workshop in Polish
        Kamilla Gryszel, Nikolett Gabri / Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA, Poland/
        19:10-19:30 Collection of reflections from the participants in the first day of the conference.

        There is a limit of places for workshops – max. 20 participants.Registration for the events (for the whole or for individual parts): from 30 August to 16 September. Order of the applications decide about the qualification to a particular workshop.

        Registration

          ToBe

          Ekspertki_ci -Konferencja

          prof. Jacek Pyżalski

          Profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pomysłodawca, kierownik
          i wykonawca ponad sześćdziesięciu międzynarodowych i krajowych projektów badawczych. Autor licznych publikacji. Trener
          w obszarze komunikowania
          i trudnych zachowań oraz edukacji medialnej. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Członek Rady Centrum Edukacji Obywatelskiej. Specjalista Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.

          Eva Dittingerova

          Pracuje w czeskiej organizacji Luzanky. Jest edukatorką i trenerką dramy, interesuje się edukacją poprzez sztukę oraz naturę. Uczy nauczycieli bycia w zgodzie ze sobą.

          Zsófia Jozifek

          Jest praktykiem dramy i teatru w edukacji. Pracuję w Nyitott Kör od 2015 roku jako facylitatorka, aktorka, trenerka i koordynatorka projektów. Interesuję się dramaturgią i sztuką dla zmiany społecznej. Jestem absolwentką psychologii międzykulturowej
          i edukacji, a ostatnio szkoliłam się w zakresie arteterapii. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/zsofiajozifek/

          Kamilla
          Gryszel

          Od 2014 r. zauroczona Teatrem Forum – aktorka i jockerka tej metody, trenerka dramy. Współtworzyła spektakl “Wirusowy zawrót głowy”, jest w zespole projektu ToBe or not ToBe well
          w ramach którego współprowadziła warsztaty dla nauczycielek
          oraz uczniów i uczennic.

          Małgorzata
          Winiarek-Kołucka

          Psycholożka, superwizorka dramy, fascynatka edukacji przed działanie. Prezeska Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA.

          Nikolett
          Gabri

          Trenerka dramy, aktorka w spektaklach Teatru Forum w Stowarzyszeniu Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Pracuje w zespole projektowym Tobe or not to be well, prowadząc warsztaty tak i dla nauczycieli jak i dla uczniów. Fascynuje ją praca z historiami.

          Małgorzata Bojanko

          Psycholożka szkolna, absolwentka
          I stopnia Szkoły Dramy Stosownej. Koordynatorka programu „ToBe or not be well” w szkole.

          Richard Holmes

          Jest reżyserem i edukatorem, współzałożycielem Big Brum Theatre – w Wielkiej Brytanii.

          Iwona Krakowiak

          Nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 350. Brała udział wraz z innymi nauczycielkami w warsztatach w ramach projektu „ToBe
          or not to be well.”

          Jolanta Marcinkiewicz

          Nauczycielka nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej
          nr 350 w Warszawie.

          Bez kategorii

          Konferencja „Bliżej Siebie-o dobrostanie nauczycielek i nauczycieli” – formularz

          Imię: *

          Nazwisko: *

          Adres zamieszkania: *

          Adres e-mail: *

          Telefon kontaktowy: *

          Coś o sobie /czym się zajmujesz, z jakimi grupami pracujesz/: *

          Organizacja/instytucja/placówka edukacyjna w której pracujesz lub współpracujesz: *

          W których częściach Konferencji chcesz wziąć udział?

          I część /online/ - 23 września
          II część /stacjonarna/ - 25 września
          I i II część

          W którym warsztatacie podczas I części Konferencji (23.09 godz. 17:10-19:10) chcesz wziąć udział?

          Życie w szkole on-linowej, prowadzenie: Eva Dittingerova, Luzanky, Czechy
          Leaving or surviving drama oraz teatr interaktywny w eksplorowania dobrostanu nauczycieli/lek, prowadzenie: Richard Holmes, Big Brum Theatre, Wielka Brytania
          Żywe pytania - wellnes nauczycieli, prowadzenie: Zsófia Jozifek, Nyitott Kör, Węgry
          Bliżej siebie dzięki wykorzystaniu historii. Teatr Forum on-line w poszukiwaniu dobrostanu, prowadzenie: Kamilla Gryszel, Nikolett Gabri, Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA, Polska

          W których warsztatach podczas II części Konferencji (25.09) chcesz wziąć udział?

          I sesja warsztatów (10:00-12:00)

          Dramowe SPA – dramowe sposoby na relaks, prowadzenie: Małgorzata Bojanko
          Bliżej do innych - akceptacja różnorodności. Dramowe sposoby na dobry klimat w klasie, prowadzenie: Nikolett Gabri, Iwona Krakowiak
          Pacynki na ratunek sytuacjom konfliktowym, prowadzenie: Kamilla Gryszel, Jolanta Marcinkiewicz prowadzenie: Nikolett Gabri, Iwona Krakowiak

          II sesja warsztatów (12:30-14:30)

          Dramowe SPA – dramowe sposoby na relaks, prowadzenie: Małgorzata Bojanko
          Bliżej do innych - akceptacja różnorodności. Dramowe sposoby na dobry klimat w klasie, prowadzenie: Nikolett Gabri, Iwona Krakowiak
          Pacynki na ratunek sytuacjom konfliktowym, prowadzenie: Kamilla Gryszel, Jolanta Marcinkiewicz prowadzenie: Nikolett Gabri, Iwona Krakowiak

          Przyjmuję do wiadomości, że moje dane osobowe będą przetwarzane przez Stowarzyszenie Praktyków Dramy “STOP-KLATKA” z siedzibą przy ul. Ładnej 23 w Warszawie, w celu realizacji projektu pn. To be or not be well – Drama and theatre in education’, współfinansowanego przez finansowany przez program Erasmus Plus, Komisji Europejskiej. Przetwarzanie danych odbywa się  zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. i będzie się odbywało przez okres związany z czasem trwania projektu i czynnościami sprawozdawczymi. Jestem świadom(a), że przysługuje mi prawo dostępu do moich danych, ich sprostowania, usunięcia, żądania zaprzestania  i ograniczenia ich przetwarzania.

          Chcę otrzymywać Biuletyn "STOP-KLATKI"

          * pola wymagane

          aktualności, ToBe

          Konferencja „Bliżej Siebie – o dobrostanie nauczycielek i nauczycieli”

          W jaki sposób drama i teatr mogą pomóc osobom pracującym w edukacji budować ich dobrostan?

          23 września /on-line/ i 25 września /stacjonarnie, w Warszawie/ zapraszamy na Konferencję „Bliżej Siebie – o dobrostanie nauczycielek i nauczycieli” połączonej warsztatami podsumowującymi dwuletni międzynarodowy projekt „ToBe or not be well – Drama and theatre in education” realizowany we współpracy z organizacjami z Węgier, Anglii oraz Czech. Projekt zakładał podniesienie poziomu dobrego samopoczucia nauczycieli i poprawę klimatu w szkole poprzez organizację zajęć dramowyh i TIE (Teatru w edukacji). W trakcie dwóch dni podzielimy się naszym (międzynarodowym) doświadczeniem wspierania nauczycieli i nauczycielek w budowaniu dobrostanu oraz dobrego klimatu w szkole przy wykorzystaniu metody dramy i teatru interaktywnego.

          Continue reading
          Bez kategorii

          Dramą oswajamy konflikty rówieśnicze – podsumowanie projektu

          „Dramą oswajamy konflikty rówieśnicze” to nowy program Stowarzyszenia skierowany do uczniów klas 1-3. Jego realizacji przyświeca założenie, że dzieci są w stanie samodzielnie poradzić sobie z sytuacją konfliktu rówieśniczego i rozwiązać go w sposób akceptowalny dla obu stron – o ile tylko uzyskają sprzyjające temu narzędzia.

          Projektem objętych było 10 klas ze Szkoły Podstawowej nr 350 na Bemowie oraz Szkoły Podstawowej nr 28 na Targówku, łącznie 243 uczniów.
           
          W ramach programu:
           – powstał autorski spektakl pacynkowy „To moja guma!” poruszający tematykę konfliktów rówieśniczych
          Odtwórz wideo
          – zrealizowałyśmy 10 interaktywnych spektakli pacynkowych dla dzieci i rodziców – w związku z trwającą pandemią zdecydowałyśmy się na nagranie spektaklu oraz prezentowanie go w formule wirtualnej 
           
           – odbyły się warsztaty wspierające dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu konfliktów – w sumie 64 godziny spotkań (realizowanych w formule hybrydowej). Podczas zajęć dzieci uczyły się identyfikowania emocji i potrzeb, mówienia o nich, poznawały kluczowe różnice pomiędzy konfliktem a przemocą oraz trenowały różne strategie rozwiązywania konfliktów – w fikcyjnym świecie odnoszącym się do historii ukazanej w spektaklu
           
           – odbyły się spotkania i 3 webinary dla rodziców (jeden w formule live) – podsumowujące procesy warsztatowe oraz prezentujące konkretne narzędzia służące wspieraniu dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu konfliktów
           
           – powstały rekomendacje dla wychowawców 10 klas zawierające nasze obserwacje dot. klasy oraz wskazówki do dalszej pracy w poruszanej tematyce
           
          Zaangażowanie w program nie tylko dzieci, ale też towarzyszących im na co dzień dorosłych zapewniła kompleksowość działań, co ma szansę wpłynąć na ich większą skuteczność i realne usamodzielnienie dzieci w obliczu konfliktów rówieśniczych.

          Bez kategorii

          DAA – dane do sprawozdania

          Dane zbierane w niniejszym formularzu będą służyły przygotowaniu sprawozdania z realizacji projektu pn. Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna on-line. Projekt realizowany jest dzięki dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego z Funduszy EOG.

            Twój wiek:

            Twoją płeć:

            Twoja rola w projekcie*:

            *wybierz wszystkie, które Ciebie dotyczą

            Bez kategorii

            Zgłoszenie do Kursu na relacje

              Dane personalne

              Imię

              Nazwisko

              E-mail

              Adres zamieszkania (ulica, nr domu i mieszkania)

              Kod pocztowy

              Miasto

              Numer telefonu

              Miejsce, w którym pracujesz:

              Z jaką grupą pracujesz (wiek uczestników) oraz w jakim charakterze (nauczyciel, trener, pedagog itd.)?

              Dlaczego chcesz wziąć udział w projekcie? Na czym Ci zależy?

              Jakie jest Twoje doświadczenie w pracy metodami aktywnymi z grupami (drama, storytelling, inne)?

              ZGODY

              Chcę otrzymywać Biuletyn STOP-KLATKI

              edukacja na rzecz różnorodności, projekty

              Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online – edycja 2021/2022

              Po raz trzeci mamy przyjemność realizować projekt Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna! A to znaczy, że od stycznia 2021 do grudnia 2022 roku będziemy wspierać osoby z całej Polski, pracujące z grupami dzieci i/lub młodzieży, w przeciwdziałaniu dyskryminacji poprzez budowanie równościowej i empatycznej atmosfery w klasach/grupach. Jak to będziemy robić? Dowiedz się więcej!

              Continue reading

              edukacja kulturalna, projekty

              Theatre of Remembrance

              Międzynarodowy projekt Theatre of Remembrance został zapoczątkowany w 2012 roku przez holenderski teatr Theater na de Dam. Ideą projektu jest stworzenie przez młodzież z każdego z 4 krajów partnerskich wydarzenia artystycznego na podstawie wywiadów z seniorami – świadkami drugiej wojny światowej, którzy są otwarci, żeby się podzielić swoimi przeżyciami.

              Continue reading
              projekty, projekty profilaktyczne

              Uwolnij się z sieci

              W październiku 2020 r. rozpoczęliśmy 3. edycję projektu „Uwolnij się z sieci”, dotyczącego profilaktyki cyberprzemocy i bezpiecznego korzystania z internetu. Tym razem nasze działania kierujemy do najmłodszych uczniów – dzieci z klas 2-4 szkół podstawowych. Uczniowie ze szkół objętych programem biorą udział w interaktywnych pokojach zagadek oraz warsztatach, podczas których wspólnie mierzą się z różnymi wyzwaniami wirtualnego świata…

              Continue reading
              aktualności, projekty, projekty profilaktyczne

              Video pocztówki z żyrafą Zoją

              „Video pocztówki z żyrafą Zoją” to cykl ośmiu krótkich filmów skierowanych do dzieci w wieku 6-9 lat, w których gospodyni programu, pacynka Zoja, dzieli się z dziećmi ćwiczeniami, które mogą pomóc im lepiej zrozumieć siebie – swojej emocje, potrzeby oraz potencjały. Żyrafa razem z prowadzącą, trenerką ze Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA, podpowiadają również widzom i widzkom jak mogą radzić sobie z trudnymi uczuciami by zadbać o siebie, ale jednocześnie nie krzywdzić innych.

              Continue reading
              Bez kategorii, edukacja kulturalna, projekty

              Z książką w walizce

              Projekt realizowany jest od 2015 roku w szkołach podstawowych na terenie Warszawy. Jego celem jest promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz promowanie książek odpowiadających na zainteresowania, potrzeby i możliwości percepcyjne a także rozwijanie postaw twórczych wśród uczniów. Cele te realizujemy poprzez organizację twórczych
              warsztatów, których „sercem” jest wybrany przez nas utwór literatury dziecięcej, a czytaniu towarzyszy wspólna zabawa, rozmowy oraz tworzenie.

              Continue reading