Bez kategorii

Joanna Sierocka

trenerka, koordynanatorka projektów

j.sierocka1@gmail.com

Tel.: 537-592-766

#entuzjazm #uważność #kreatywność #warsztaty #pracazdziećmi #śpiew #gryRPG

Wykształcenie: psycholożka

Więcej o tym czym zajmuję się w STOP-KLATCE:

W STOP-KLATCE jestem trenerką, prowadzę w szkołach warsztaty dla dzieci i młodzieży. Współtworzę i realizuję nowe projekty psychoedukacyjne poprzez tworzenie materiałów edukacyjnych i narzędzi dramowych, a także przeprowadzanie zajęć i ich ewaluację. Wspieram Stowarzyszenie przy promocji i rekrutacji. Uczę się prowadzenia procesu Teatru Uciśnionych.

Zainteresowania związane z edukacją i rozwojem i inne:

Praca z dziećmi i młodzieżą oraz obserwowanie procesu grupowego daje mi dużo satysfakcji. Szczególnie bliskie są mi tematy związane z wyrażaniem emocji i komunikacją interpersonalną. Ważne jest dla mnie wspieranie zasobów i podążanie za dzieckiem w jego rozwoju. Interesuję się edukacją alternatywną. Prywatnie nic tak nie poprawia mi humoru, jak wspólne śpiewanie i rozgrywki w gry RPG.

Bez kategorii

Czym jest Teatr Legislacyjny? – o narzędziu zmiany społecznej

Teatr Legislacyjny, narzędzie, które wykorzystywaliśmy w projekcie „Prawo na scenę! – rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”, to jedna z technik Teatru Uciśnionych stworzona przez brazylijskiego reżysera Augusto Boala. To formuła, w której ważną i aktywną rolę odgrywa widownia, tzw. widzo-aktorzy i widzo-aktorki, którzy/-re podczas spektaklu mogą na dwa sposoby wyrazić swoją opinię na temat sytuacji przedstawionej na scenie. Mogą wejść na scenę, przejmując rolę głównej postaci, zbadać dostępne alternatywy zachowań i propozycje rozwiązania problemów, które są tożsame z ich codziennymi trudnościami. Dzięki temu następuje klaryfikacja własnych sytuacji problemowych i swojej w nich roli oraz konsekwencji podejmowanych lub zaniechanych działań.

Następnie na bazie doświadczenia, którym było oglądanie spektaklu i/ lub zaproponowanie jakiegoś rozwiązania na scenie, widownia bierze udział w dyskusji nad propozycjami rozwiązań prawnych, które na końcu poddawane są pod głosowanie.

Posłuchaj co o Teatrze Legislacyjnym mówią osoby uczestniczące i pracujące w projekcie:

Chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej? Zachęcamy do lektury naszych publikacji!

RAPORT BADAWCZY „TEATR LEGISLACYJNY JAKO FORMA AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ”

PUBLIKACJA „POCZĄTKI TEATRU LEGISLACYJNEGO W POLSCE”

Projekt „Prawo na scenę! – Rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce” finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

Bez kategorii

TIDES – Theatre Interventions Develop Entrepreneur Skills

INTRODUCTION

The main objective of the TIDES project is to improve the employability of young artists and theatre professionals, and the quality of youth work through a sequence of three (3) TRAININGs. The TRAININGs provide applicable skills and theatre tools for working together with young people, including those who are disadvantaged or marginalized.

THE STRUCTURE OF THE PROJECT:

1) PREPARATORY WORK in their home country

2) Training 1 in Budapest (Hungary) – 25th-30th of May 2023

3) PRACTICAL WORK AT HOME

4) Training 2 in Warsaw (Poland) – 14th – 19th of June 2023

5) PRACTICAL WORK AT HOME

6) Training 3 in Sardegna – 14th-19th of July 2023

Trainers:

Emanuele NARGI (ITALY)

Over more than two decades, Emanuele has led teams of experts and coordinated training programmes for sharing artistic skills and ideas with participants from all over Europe. He collaborates with organisations for community development, promotion of diversity, and inclusion of principles of equality for the benefit of all.

Zsófia JOZIFEK (HUNGARY)

During the last ten years Zsófia has been preparing and facilitating training and learning programmes based on Theatre and Drama for children and young people, and people with different disadvantages. Her skills include Evaluation of Learning and projects, Positive Psychology Practices and Socio- and Art therapy.

Nikolett GÁBRI (POLAND)

Nikolett has graduated as actress, theatre pedagogist and drama trainer. She worked in Hungary in several theatre projects and TIE(Theatre in Education) programmes. In the last five years she was based and worked in Poland as drama trainer as a member of Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA and led theatre workshops for homeless people and students.

Partner organizations:

ANGA (Hungary)

APS Pro Positivo (Italy)

The project is co-founded by the European Commission.

aktualności, projekty

Teatr, który wpływa na prawo! – konferencja podsumowujące projekt „Prawo na scenę!”


Zapraszamy na konferencję podsumowującą projekt „Prawo na scenę! – rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”, która odbędzie się 23 maja 2023 roku w Centrum Kultury „Dworek Białoprądnicki” w Krakowie. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Zapraszamy zarówno osoby indywidualne jak i grupy (klasy, koła studenckie/uczelniane itp.).
Continue reading
Bez kategorii, doradztwo zawodowe i rynek pracy, projekty

CENV – For a non-violent communication. All on stage!

„For a non-violent European communication: all on stage!” is a project that aims to support people from groups at risk of social exclusion, particularly in the employment market. Each organization will develop and carry out an original programme combining tools: NVC (non-violent communication) and Theatre of the Oppressed techniques to strengthen the voice of our audiences and their own inner sense of power and agency.

(więcej…)
Bez kategorii

Spektakl „(Brak) uczucia”

Prawo DO […*] 

Wolność OD […*]

Gdzie powinna być granica? Kto może o tym decydować?

[*] – religii, (nie)wiary, sumienia, fanatyzmu, oddawania czci, miejsca kultu, dogmatówCzy Twoje poglądy na ten temat są zgodne z aktualnym stanem prawnym?

W jakim kierunku, Twoim zdaniem, konieczne jest wprowadzenie zmian?

W spektaklu, na który Cię zapraszamy, będziemy chcieli poruszyć temat związany szeroko z art. 196 KK o ochronie uczuć religijnych i zwrócić uwagę za zróżnicowanie opinii i poglądów z jakimi ostatnio często spotykamy się w przekazach medialnych.

Jeżeli interesuje cię ten temat, doświadczyłaś/eś lub znasz kogoś kto doświadczył trudności w tym obszarze – zapraszamy do wspólnej dyskusji i wymiany doświadczeń po spektaklu.

„Każda opinia jest dla nas cenna! Nie ma dla nas złych lub niewłaściwych poglądów. Twoje zdanie bardzo nas interesuje!” – podkreślają aktorzy i aktorki, którzy i które 12 marca wystąpią Krakowskim Teatrze VARIETE

Zapoznaj się z wydarzeniem na Facebooku

WSTĘP WOLNY

Spektakl powstał w ramach projektu „Prawo na scenę! – Rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce” finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Program Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny. 

projekty, projekty profilaktyczne

FUKO – zaginiona formuła

Za nami pierwsza pilotażowa edycja projektu ,,FUKO – zaginiona Formuła” skierowanego do uczniów klas 1 – 4 szkół podstawowych. Celem projektu jest ćwiczenie umiejętności komunikacji oraz rozwiązywania konfliktów rówieśniczych. Tematem przewodnim jest formuła FUKO zwana również ,,Komunikatem Ja”. Za pomocą FUKO uczniowie mogą wyrazić swoje emocje, potrzeby i oczekiwania w asertywny sposób. 

Continue reading
Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna, projekty

Szansa rozwoju dla Stowarzyszenia

Dzięki otrzymanej dotacji możemy również rozwijać nasze Stowarzyszenie oraz kompetencje zespołu!

  • uczestnicząc w kursie języka angielskiego (grupa 9 członków i członkiń STOP-KLATKI przez 60h rozwijała swoje umiejętności językowe by móc jeszcze lepiej i częściej współpracować z zagranicznymi organizacjami, wymieniać się doświadczeniem i narzędziami)
  • tworząc bazę CRM (tak by skuteczniej i bardziej adekwatnie docierać do naszych odbiorców_czyń z ofertą działań!)
  • szkoląc wolontariuszy_ki z metody dramy i pracy projektowej

    W dniach 6-8 kwietnia 2022 r. 9 zrekrutowanych przez nas osób wzięło udział w szkoleniu, którego celem było poznanie dramy stosowanej oraz poszerzenie wiedzy na temat tego jak pracujemy dramą w projektach edukacyjnych i profilaktycznych w warszawskich szkołach. Następnie chętne osoby mogły towarzyszyć nam w trakcie warsztatów prowadzonych w klasach – przyglądając się temu jak pracujemy, ale także zdobywając pierwsze doświadczenia w prowadzeniu poszczególnych części warsztatu dramowego.
  • dając wsparcie wolontriuszom_kom w realizacji ich własnych mini projektów dramowych

    Chętne osoby miały okazję skorzystać z możliwości stworzenia, w grupie lub indywidulanie, swojego autorskiego mini-projektu z wykorzystaniem metody dramy. Dwie wolontariuszki, przy wsparciu trenerki ze Stowarzyszenia, opracowały scenariusz edukacyjnego escape roomu o komunikacji dla dzieci z klas I-IV a także scenariusz warsztatu, którego celem był trening komunikatu FUKO (wspierającego w bezprzemocowym rozwiązywaniu konfliktów). Autorki miały możliwość przetestować swój pomysł „na żywym organizmie” w jednej z klas w warszawskiej podstawówce.

Działania realizowane w ramach projektu „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online” .  Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG. 

Bez kategorii

Kurs na relacje – pobierz darmowe scenariusze zajęć!

Pobierz Download

Autorką publikacji jest Agnieszka Buśk –  pedagożka, coach oraz trenerka. Od ponad 15 lat prowadzi warsztaty edukacyjne i psychoedukacyjne.

Redakcja tekstu: Dominika Cieślikowska
Korekta językowa: Paulina Cylka
Oprawa graficzna i skład: Emilia Walędzik

Publikacja dostępna jest na warunkach licencji Creative Commons – Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 – Na tych samych warunkach.

Zbiór scenariuszy powstał w ramach projektu „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online”. Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.

Bez kategorii

Otulić potrzeby – pobierz darmowy workbook!

Pobierz Download

Autorką worbooka jest Dominika Cieślikowska –  psycholożka, edukatorka oraz trenerka. Sama o sobie mowi, że „w sferze zawodowej i prywatnej priorytetem są dla mnie dobre relacje. W teście na role grupowe od lat wychodzi mi, że jestem człowiekiem kontaktów”.

 

Publikacja dostępna jest na warunkach licencji Creative Commons – Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 – Na tych samych warunkach.

 

Workbook powstał w ramach projektu „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online”. Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.

Bez kategorii

Spektakl „Szklana granica”

6 czerwca na deskach Krakowskiego Teatru VARIETE odbyła się premiera spektaklu Teatru Legislacyjnego pt. „Szklana granica”, który przygotowała grupa młodzieżowa działająca w ramach projektu „Prawo na scenę – rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”. Co o spektaklu mówią jego twórcy i twórczynie?

„Spektakl porusza temat bardzo trudnej do zdefiniowania granicy pomiędzy wolnością artystycznej ekspresji a obrazą uczuć religijnych. Ukazuje dwie strony konfliktu: „artystów”, którzy według konstytucji mają wolność do twórczej ekspresji siebie oraz osoby wierzące, które są chronione przez artykuł 196. o obrazie uczuć religijnych. Jak egzekwowane są te prawa? Jak oceniać coś tak subiektywnego jak uczucia? W spektaklu postaramy się ukazać dwie strony konfliktu, bez wydawania werdyktu kto ma rację. ” – Natalia

 „Spektakl porusza dla mnie przede wszystkim temat niesprawiedliwości, uprzywilejowania prawnego pewnej grupy, ale również prowokacji. To historia o tym gdzie znajduje się granica wolności ludzkiej.”- Łucja

 „Spektakl jest dla mnie pierwszą formą wyrażenia się artystycznie na tak ważny temat jakim są uczucia religijne oraz ich łamanie. Przedstawia on wiele naszych punktów widzenia na cały temat. Jest on wyjątkowy ponieważ widz może wcielić się w rolę osoby, w której zachowaniu chcę coś zmienić. ” – Patrycja

TEATR LEGISLACYJNY? A CO TO?

Teatr Legislacyjny to jedna z technik Teatru Uciśnionych stworzona przez brazylijskiego reżysera Augusto Boala. To formuła, w której ważną i aktywną rolę odgrywa widownia, tzw. widzo-aktorzy i widzo-aktorki, którzy/-re podczas spektaklu mogą na dwa sposoby wyrazić swoją opinię na temat sytuacji przedstawionej na scenie. Mogą wejść na scenę, przejmując rolę głównej postaci, zbadać dostępne alternatywy zachowań i propozycje rozwiązania problemów, które są tożsame z ich codziennymi trudnościami. Następnie na bazie doświadczenia, którym było oglądanie spektaklu i/ lub zaproponowanie jakiegoś rozwiązania na scenie, widownia bierze udział w dyskusji nad propozycjami rozwiązań prawnych, które na końcu poddawane są pod głosowanie.

Spektakl odbył się w ramach projektu „Prawo na scenę! – Rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”, który finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.

 

Bez kategorii

Spektakl „Pozycja 196”

Czym są uczucia religijne? Co według prawa może je obrazić?

Na te pytania próbowaliśmy odpowiedzieć 16 października 2022 w Krakowskiem Teatrze VARIETE razem z grupą młodzieżową działającą w ramach projektu „Prawo na scenę! – rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”. W trakcie spektaklu i podczas dyskusji po, wspólnie przyglądaliśmy artykułowi 196 z Kodeksu Karnego. Zadaliśmy pytania o jego zasadność, o konsekwencje jakie może mieć zaostrzenie tego przepisu oraz czy i w jaki sposób może zagrażać wolności słowa?

Teatr Legislacyjny to jedna z technik Teatru Uciśnionych stworzona przez brazylijskiego reżysera Augusto Boala. To formuła, w której ważną i aktywną rolę odgrywa widownia, tzw. widzo-aktorzy i widzo-aktorki, którzy/-re podczas spektaklu mogą na dwa sposoby wyrazić swoją opinię na temat sytuacji przedstawionej na scenie. Mogą wejść na scenę, przejmując rolę głównej postaci, zbadać dostępne alternatywy zachowań i propozycje rozwiązania problemów, które są tożsame z ich codziennymi trudnościami. Następnie na bazie doświadczenia, którym było oglądanie spektaklu i/ lub zaproponowanie jakiegoś rozwiązania na scenie, widownia bierze udział w dyskusji nad propozycjami rozwiązań prawnych, które na końcu poddawane są pod głosowanie.

Spektakl został zrealizowany w ramach projektu „Prawo na scenę! – Rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”, który finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny. 

Zachęcamy do zapoznania się z artykułem o spektakl na Małopolskim Portalu Młodzieżowym,

Bez kategorii

Zgłoszenie na spotkanie „Otulić potrzeby”

    Dane personalne

    Imię

    Nazwisko

    E-mail

    Numer telefonu

    Jaki jest Twój zawód? Gdzie aktualnie pracujesz?

    Czy uczestniczyłaś/eś w Kursie na relacje?

    Skąd dowiedziałeś/aś się o spotkaniu?

    ZGODY

    Chcę otrzymywać newsletter STOP-KLATKI

    Bez kategorii

    Formularz zgłoszeniowy „Warsztaty bibliodramy”

      Dane personalne

      Imię

      Nazwisko

      E-mail

      Numer telefonu

      Jakie jest twoje doświadczenie z bibliodramą?

      W jaki sposób dowiedziałeś/aś się o tych warsztatach

      ZGODY

      Chcę otrzymywać newsletter STOP-KLATKI

      Bez kategorii

      Zgłoszenie WAVE 24.05.2022 r.


        Bez kategorii

        Konferencja podsumowująca projekt WAVE

        24 maja 2022 r. w godz. 11:00-17:00 na terenie II Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku odbędzie się konferencja pt. „Drama jako narzędzie wspierania młodych ludzi w świadomym myśleniu o swojej przyszłości”.

        Jeżeli pracujesz z młodymi ludźmi ze szkół ponadpodstawowych, interesuje Cię temat wspierania ich w świadomym dokonywaniu wyborów i jednocześnie chcesz poznać różne narzędzia dramowe, które tworzą ku temu przestrzeń – to wydarzenie jest dla Ciebie.

        W ramach wydarzenia będziemy dyskutować o sytuacji młodych ludzi na europejskim rynku pracy oraz doświadczać różnych ćwiczeń / narzędzi dramowych, które zostały wypracowane przez organizacje z Włoch, Szwecji i Polski oraz kilkunastokrotnie przetestowane w pracy z młodzieżą z tych krajów. Sesje warsztatowe prowadzone przez osoby z zagranicznych organizacji będą tłumaczone na język polski.

        Zobacz program wydarzenia.

        Udział w konferencji jest nieodpłatny dzięki dofinansowaniu z programu Erasmus+. Równowartość uczestnictwa jednej osoby to 790 zł (udział w wykładzie, panelu dyskusyjnym, warsztatach, materiały konferencyjne, poczęstunek).

         

        REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

        Liczba miejsc jest ograniczona. Zgłoszenia przyjmujemy do 16.05.2022.

        Wydarzenie pod patronatem:

        Bez kategorii

        Formularz Prawo na scene

          Twoje imię i nazwisko

          Twój adres e-mail

          Twój numer telefonu

          Miejsce zamieszkania

          Dlaczego chcesz wziąć udział w projekcie? Co Cię w nim szczególnie zainteresowało?

          Ile masz lat?

          Imię i nazwisko osoby sprawującej nad Tobą opiekę prawną (jeśli nie masz skończonych 18 lat)

          Adres e-mail Twojego opiekuna prawnego/opiekunki prawnej (jeśli nie masz skończonych 18 lat)

          Twoja płeć

          ZGODY

          edukacja obywatelska, projekty

          Prawo na scenę! – rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce

          Celem projektu jest zwiększenie zaangażowania obywatelskiego i rozwój kultury demokratycznej na terenie woj. małopolskiego poprzez stworzenie przestrzeni do dialogu na temat zasadności istniejących przepisów prawa, ich rewizji oraz sformułowania propozycji zapisów alternatywnych sprzyjających budowaniu postawy społecznej opartej na otwartości i wzajemnym szacunku. W realizacji tego celu wspierać nas będzie metoda Teatru Legislacyjnego.

          Continue reading

          Bez kategorii

          Zgłoszenie na staż

            Dane personalne

            Imię

            Nazwisko

            E-mail

            Numer telefonu

            Uczelnia, kierunek i rok studiów:

            Dlaczego chcesz wziąć udział w stażu? Na czym Ci zależy?

            ZGODY

            Chcę otrzymywać newsletter STOP-KLATKI

            projekty profilaktyczne, ToBe

            Opis programu dramowego budującego dobrostan realizowanego dla nauczycieli/lek

            W ramach projektu „To be or not to be well” zespół projektu przeprowadził 16-sto godzinny program dramowy w Szkole Podstawowe nr 350 w Warszawie. Przebieg programu został opisany w załączonym dokumencie. Zapraszamy do zapoznania się z nim. Klikaj na link.

            Kontynuacją programu dramowego realizowanego dla nauczycieli/lek były warsztaty w klasach, w których wychowawczynie wzięły udział w programie dramowym. W filmie prezentujemy wnioski z przeprowadzonych dramowych działań w szkole.

             

            projekty profilaktyczne, ToBe

            W poszukiwaniu wellbeingu nauczycielek i nauczycieli w Polsce – raport

            Od lutego 2019 roku do września 2020 roku przeprowadziłyśmy badania dotyczące dobrostanu nauczycieli i nauczycielek w jednej w warszawskich szkół podstawowych.

            Aby dowiedzieć się jaki klimat panuje w szkole zostały przeprowadzone dwugodzinne focusy: z zespołem psychologiczno-pedagogicznym (4 osoby), z małym samorządem – uczniami i uczennicami klas I-III (15 osób), z dużym samorządem – uczniami i uczennicami klas IV-VIII (19 osób) oraz nauczycielkami, które wyraziły chęć współpracy przy projekcie (8 osób). W sumie w focusach wzięło udział: 46 osób.

            Zachęcamy do zapoznania się z raportem podsumowującym wyniki badań.

            Download