Bez kategorii

Formularz zgłoszeniowy „Drama na wirtualnych warsztatach”

Państwa dane osobowe wpisane w formularzu zgłoszeniowym będą przetwarzane przez Stowarzyszenie Praktyków Dramy “STOP-KLATKA” już, w celu realizacji szkolenia.
Przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. i będzie się odbywało przez okres związany z czasem przygotowania i realizacji szkolenia. Przysługuje państwu prawo dostępu do Waszych danych, ich sprostowania, usunięcia, żądania zaprzestania i ograniczenia ich przetwarzania.

E-mail: *

Proszę podać adres e-mail

Imię i nazwisko: *

Proszę podać imię i nazwisko.

Adres *

Proszę podać adres zamieszkania (ulica, nr domu, nr mieszkania, kod pocztowy, miasto)

Praca/studia: *

Dane do rachunku: *

Podaj dane instytucji, na którą chcesz otrzymać rachunek (nazwa, adres, NIP).

Kursy/szkolenia z dramy: *

Proszę wymienić odbyte szkolenia z metody dramy

Praca z grupą i metodą dramy: *

Skąd Pan(i) dowiedział(a) się o szkoleniu?:

Chcę otrzymywać newsletter STOP-KLATKI i być na bieżąco z ofertą Stowarzyszenia

Bez kategorii

LSW escape room online

Zapraszamy do wzięcia udziału w internetowych warsztatach inspirowanych formułą escape room. Zajęcia dedykowana są osbom od 10 roku życia. 

W jednym escape roomie może wziąć udział 5 osób. Skompletuj drużynę, wypełnij krótki formularz i zgłoś Waszą drużynę.

Odezwiemy się do Ciebie z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia. 

Formularz zgłoszeniowy i możliwe terminy:

TUTAJ

Czym jest escape room? W dosłownym tłumaczeniu to pokój zagadek –  jest to forma rozrywki umysłowej, w której grupa osób w ograniczonym czasie rozwiązuje różne zagadki. My przenosimy nasze spotkanie do przestrzeni wirtualnej i żebyś mógł/mogła wziąć w nim udział przedstawiamy krótką instrukcję jak się przygotować.

  1. Rekomendujemy aby w zajęciach wziąć udział na komputerze z dostępem do internetu, który wyposażony jest w kamerkę internetową oraz słuchawki z mikrofonem
    1. nie ma znaczenia czy kamera jest wbudowana czy podłączona kablem
    2. użycie słuchawek zagwarantuje, że będziesz wszystko dobrze słyszeć, a inne osoby nie będą miały “pogłosu” – używając słuchawek dbasz nie tylko o to że Ty będziesz dobrze słyszeć, ale dajesz też tą możliwość innym osobom biorącym udział w zabawie
    3. nie masz słuchawek z mikrofonem? zapytaj rodziców/rodzeństwo czy mogą Ci pożyczyć – słuchawki z mikrofonem dołączane są do większości telefonów komórkowych.
  2. Przed udziałem w zabawie niezbędne jest zainstalowanie programu ZOOM. Prosimy o zainstalowanie go przed udziałem w zajęciach. Nie trzeba tam wcześniej zakładać konta, ani się logować.
    1. link do pobrania aplikacji: https://us04web.zoom.us/client/latest/ZoomInstaller.exe
  3. Zabawa potrwa ok. 60 minut. Uruchom komputer 10 min wcześniej i sprawdź czy masz włączony dźwięk, mikrofon i kamerkę. Poinformuj innych domowników, że przez najbliższą godzinę będziesz brać udział w zajęciach on-line i poproś o to aby Ci nie przeszkadzali.
  4. Przygotuj sobie kartkę i długopis (mogą pomóc Ci w rozwiązywaniu zadań).
  5. 10 min przed rozpoczęciem zabawy na maila dostaniesz link, po kliknięciu którego wejdziesz do naszej gry.

P.S. Jeśli nie masz możliwości wzięcia udziału w spotkaniu na komputerze – nic nie szkodzi. Możesz użyć do tego smartfona z dostępem do internetu. Istnieje ryzyko, że niektóre treści mogą być trudne do rozczytania – ale na pewno inne osoby uczestniczące w spotkaniu Ci pomogą. 

Jeśli będziesz brać udział w spotkaniu przy pomocy telefonu zainstaluj wcześniej aplikację ZOOM

Pamiętaj też, żeby podłączyć do telefonu słuchawki z mikrofonem.

Do zobaczenia!

edukacja kulturalna, projekty

Zainspirowani Antykiem

Celem projektu było zwiększenie zainteresowania młodzieży kulturą antyczną. Poprzez tworzenie interaktywnego spektaklu chcieliśmy stworzyć pomost między starożytnością a współczesnością, pokazać młodzieży, że w literaturze antycznej mogą szukać odpowiedzi i inspiracji na problemy dotykające współczesny, daleki i bardzo bliski świat.

Czytaj dalej
edukacja kulturalna, projekty

Nic o nas bez nas

Młodzież z trzech gdańskich liceów kontynuowała projekt „Nic o nas bez nas” zapoczątkowany w I edycji Gdańskiego Funduszu Młodzieżowego.
W ramach projektu powstał spektakl „Simon mówi…”. Spektakl miał konwencję Teatru Forum, która angażowała widownię. Celem projektu było propagowanie twórczej i zaangażowanej społecznie aktywności młodzieży przy użyciu dramy i Teatru Forum.

Czytaj dalej
edukacja kulturalna, projekty

Teatr Gazetowy w poszukiwaniu wolności i solidarności

Praktycy nurtu Teatru Uciśnionych przez trzy dni (25-27 kwietnia 2019) pracowali nad autorskim spektaklem Teatru Gazetowego, który następnie zagrali dla studentów i studentek Uniwersytetu Gdańskiego oraz dla publiczności zgromadzonej w Nadbałtyckim Centrum Kultury. Spektakl „Wspólnota?” dotyczył społecznych podziałów, trudności znalezienia wspólnego języka między zantagonizowanymi grupami oraz roli mediów w tworzeniu / podtrzymywaniu takiego stanu rzeczy.

Czytaj dalej
aktualności, doradztwo zawodowe i rynek pracy, projekty

Erasmus+: Wave

W ramach projektu WAVE wspólnie z partnerami ze Szwecji i Włoch oraz młodymi dorosłymi z każdego kraju, przygotujemy i przetestujemy scenariusze warsztatów wspierających podejmowanie decyzji zawodowych. WAVE – Workshops, Awerness, Values, Engagement – to m.in. wymiana narzędzi dramowych, aby podczas warsztatów zwiększać świadomość dot. roli osobistych wartości w planowaniu kariery oraz budować zgodne z nimi zaangażowanie zawodowe. Przed nami 31 miesięcy wspólnej pracy, spotkań międzynarodowych, wymiany wiedzy i doświadczeń.

Czytaj dalej
aktualności, Bez kategorii

Scenariusz warsztatu na podstawie „Zgubionej duszy” Olgi Tokarczuk

Oddajemy w Państwa ręce scenariusz zajęć dedykowany uczniom i uczennicom klas szkoły podstawowej. Pomysł na zajęcia powstał i był realizowany w ramach projektu „Z książką w walizce” w roku szkolnym 2017/2018 w grupie dzieci z klas 2-5.
Po przyznaniu Oldze Tokarczuk Nagrody Nobla w dziedzinie literatury postanowiłyśmy ponownie go realizować i opublikować, aby jak najwięcej młodych czytelników i czytelniczek mogło zapoznać się z twórczością Noblistki.

Czytaj dalej
projekty

In English

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA is currently a partner in an international project called ‘To be or not be well – Drama and theatre in education’.  The topic of the project is about using Drama and TIE to collaborate with teachers in ways that support their well-being. This project lasts from 2019 to 2021, and the leading organization is Nyitott Kör from Hungary, the partners apart from STOP-KLATKA are Big-Brum Theatre Company from UK and Luzansky from Czech Republic.

In October 2019 we took part in the first project meeting in Budapest, and in the beginning of 2020 eight of our collegaues and co-workers participated in a joint staff training in Budapest as well. In the frames of the training we worked together to explore the current situation of our education systems.


After the cooperation with the schools end activities will be disseminated in the form of wokrshops and conferences in each country.

The final results of the project will include a Well-being curricula, a Guidebook for implementation of the curricula, and an Impact Assessment.

During the school year of 2019/2020 all the countries are preparing 6 Encounters with a chosen group of educators locally in order to assist them in their roles and communities, tackling the topic of well-being, adapting TiE and Drama methods with and for this group. Next project meeting will host the partners from UK between 13th-16th of June and in Autumn 2020. STOP-KLATKA will host a project meeting.

LEADER ORGANIZATION:
Nyitott Kör Egyesület
PARTNERS:
– Big Brum Theatre in Education Company (Birmingham, UK)
– LUŽÁNKY – STŘEDISKO VOLNÉHO ČASU (Brno, Czech Republic)
– Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA (Warsaw, Poland)


The project is funded by the Erasmus Plus programme of the European Commission.

aktualności, projekty, projekty profilaktyczne

Erasmus+: ToBe or not be well

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA jest obecnie partnerem międzynarodowego projektu pt. ‘To be or not be well – Drama and theatre in education’. Projekt zakłada podniesienie poziomu dobrego samopoczucia nauczycieli i poprawę klimatu w szkole poprzez organizację zajęć dramowyh i TIE (Teatru w edukacji). Działania zaplanowane są na okres od 2019 do 2021 roku, organizacją koordynującą jest Nyitott Kör z Węgier, a partnerami poza STOP-KLATKĄ są Big Brum z Wielkiej Brytanii i Luzansky z Czech.

Czytaj dalej
zespół

Katarzyna Rzeszutko

specjalistka ds. rozliczeń

finanse@stop-klatka.org.pl
tel.

Więcej o tym czym zajmuję się w STOP-KLATCE :
Zajmuje się rozliczaniem projektów oraz działalności gospodarczej Stowarzyszenia. Wspólnie z biurem księgowym prowadzi obsługę kadrową i przygotowuje sprawozdania finansowe. Dba o płynność środków w organizacji oraz terminowość w rozrachunkach. Jej trzy cechy, które widać na pierwszy rzut oka to dokładność, cierpliwość i uporządkowanie 🙂

Zainteresowania związane ze stanowiskiem, rozwojem i inne :
Chętnie podejmuje się kolejnych wyzwań w procedurach rozliczeniowych i poznaje potrzeby grantodawców. Z ciekawością przygląda się efektom projektów dramowych. Prywatnie lubi eksperymentować w kuchni, podróżować.

zespół

Marian Pułtuski

wiceprezes zarządu, 
koordynator projektów na terenie
województwa pomorskiego,
trener w projektach,
zajmuje się certyfikacja trenerów dramy

m.pultuski@stop-klatka.org.pl
tel.

Wykształcenie: absolwent filozofii, teologii i socjoterapii, doktor teologii, certyfikowany praktyk dramy

Więcej o tym czym zajmuję się w STOP-KLATCE:
W STOP-KLATCE zajmuje się promocją i wdrażaniem metody dramy w edukacji formalnej i nieformalnej; tworzeniem, koordynacją i realizacją projektów edukacyjnych i dramowo-teatralnych na terenie Gdańska i województwa pomorskiego (dla różnych grup społecznych: młodzieży, seniorów i grup międzypokoleniowych). Od niedawna pracuje metodą dramy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.

Zainteresowania związane z edukacją i rozwojem i inne:
Interesuje się zmianą społeczną w obszarze wykluczenia ze względu na status materialny. Umiarkowany pasjonat gier planszowych i konsolowych, czytelnik literatury rozmaitej z wyboru i obowiązku, do niedawna maratończyk i ultramaratończyk – obecnie biega, jeździ na rowerze i pływa dla przyjemności.

zespół

Nikolett Gábri

koordynatorka projektów międzynarodowych,
trenerka w projektach

n.gabri@stop-klatka.org.pl
tel.

Wykształcenie: absolwentka studiów aktorskich oraz studiów podyplomowych pedagogiki teatru, ukończyła 120-godzinny kurs pedagogiki dramy na Węgrzech

Więcej o tym czym zajmuję się w STOP-KLATCE:
W Stowarzyszeniu obecnie zajmuje się koordynacją projektów międzynarodowych, również  współtworzy, realizuje projekty edukacyjne i profilaktyczne dla różnych grupy wiekowych, między innymi: edukacyjny pokój zagadek, warsztaty, spektakle interaktywne. Gra w spektaklach interaktywnych Stowarzyszenia.

Zainteresowania związane z edukacją i rozwojem i inne :
Fascynuje ją proces powstawania spektaklu. Porusza i inspiruje praca z grupą, w szczególności możliwość włączenia oraz połączenia różnych dziedzin artystycznych. Pasjonuje się sztuką awangardową, kinem europejskim, kontakt improwizacją a także jogą.

projekty, projekty profilaktyczne

Spokój Żyrafy

„Spokój Żyrafy” to nasz nowy pomysł na połączenie sił trzech metod: porozumienia bez przemocy, mindfulness i dramy stosowanej. Założeniem projektu było stworzenie programu warsztatów dla klas I-III, który pozwoli uczniom ćwiczyć samoregulację (rozpoznawanie własnych emocji i potrzeb w związku z różnymi bodźcami) oraz szukać konstruktywnych sposobów na wyrażanie swoich uczuć i realizacje potrzeb. Naszym celem było również wsparcie osób pracujących z dziećmi.  Projekt jest finansowany ze środków m.st. Warszawy.

Czytaj dalej
Bez kategorii

Ma(g)dalenki – projekt pełen wyzwań i zmian

W czerwcu 2019r. zakończyła się realizacja projektu „Ma(g)dalenki, w którym po raz pierwszy wykorzystano metodę Laboratorium Ma(g)daleny do pracy z nastoletnimi kobietami.

Zapraszamy do przeczytania artykułu zawierającego podsumowanie projektu, z którego dowiesz się:

  • czym jest Laboratorium Ma(g)dalen,
  • o genezie projektu,
  • o wyzwaniach w realizacji projektu,
  • o procesie tworzenia spektakli i efektach pracy.

Artykuł został stworzony przez trenerki i koordynatorki projektu – Kamillę Gryszel i Małgorzatę Winiarek-Kołucką.

Wnioski z pracy z nastolatkami metodą Laboratorium Magdaleny

Podsumowując nasze działania, widzimy, że kluczowe w pracy z młodymi dziewczynami są:
– osobiste rozmowy i spotkania podczas rekrutacji i promocji – umożliwiają one budowanie relacji i kontaktu między dziewczynami a prowadzącymi;
– ustalenie dobrego przepływu informacji między młodymi i prowadzącymi (co nam umożliwił Messenger);
– włączenie w proces pracy z grupą dyspozycyjnej pary trenerskiej lub większej liczby osób prowadzących, które będą mogły w różnych terminach prowadzić zajęcia;
– przestrzeń na rozmowy z aktorkami o ich przeżyciach i refleksjach po spektaklu i pracy z publicznością. 

Bez kategorii

„Applied drama for cyberbullying prevention”

„Applied drama for cyberbullying prevention” is an international project contanining organizations from Poland, Hungary and Slovakia. All the organizations work with applied drama or/and applied theatre. The organizations all see cyberbullying as an important issue to work with. In this project we would like to develop training for teachers. Our specific goals due to teachers are: improving teaching competences (at least 3 new techniques), expand knowledge about cyberbullying (also by reading our workbook), giving motivation for taking part in other trainings in connection with non-formal education. These goals we should achieve by the test training organized by every organization in their own country and the training led by the three organizations as a part of the international meeting. The meeting will give us the opportunity to learn and exchange with partner organizations dealing with same problem and define their mission’s close to ours. Besides teachers we would like to achieve other citizens, who wants to get to know more about this issue, that’s why we plan an online video-after the three countries meet and exchange knowledge- in Slovakian, Polish, Hungarian and English languages

The coordinating organization: Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA (Poland)

website: http://stop-klatka.org.pl/

The partners:

  • Nyitott Kör Egyesület (Hungary)

 Open Circle Association’s mission is to improve communities and competencies open new aspects particularly for young people to become dynamically balanced persons with themselves, their environment and the society. They work with theater in Education (TiE) drama in Education (DiE), lead trainings/workshops for teachers, youth workers, facilitators, organize thematic events and camps with youth groups.They have a lot of experience in international project(as a partner and as a leader as well). 

website: https://nyitottkor.hu/

  • EduDrama (Slovakia)

EduDrama’ s aim is to promote Drama in Education in all types and levels of schools and educational establishments beside application of the principle of competence and proficiency of work with children. They took part in international projects with: Association of Czech Drama Centres, DAMU Prague, JAMU Brno, OU Ostrava, International drama education association, Kava Budapest, Fidea Finland and others. 

website: http://edudrama.sk/

The project is funded by Visegrad Fund.

Bez kategorii

Zgłoszenie do Uwolnij się z sieci

Nazwa szkoły*

Proponowana ilość klas, którą chcą Państwo zgłosić do projektu*:

Dlaczego chcieliby Państwo wziąć udział w projekcie?*

Realizacja escape roomu wiąże się z udostępnieniem na min. na 3 godziny lekcyjne sali lekcyjnej/innego pomieszczenia szkolnego, które będziemy mogli zaaranżować na pokój zagadek (min. 30 minut) i przeprowadzić w nim działania (min. 2 godz lekcyjne). Czy jest to możliwe do zrealizowania w Państwa placówce?

Osoba do kontaktu po stronie szkoły
(imię, nazwisko, telefon/adres mailowy)*:

Państwa dane osobowe wpisane w formularzu zgłoszeniowym będą przetwarzane przez Stowarzyszenie Praktyków Dramy “STOP-KLATKA” w celu realizacji rekrutacji do projektu "Uwolnij się z sieci".
Przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. i będzie się odbywało przez okres związany z czasem przygotowania i realizacji szkolenia. Przysługuje państwu prawo dostępu do Waszych danych, ich sprostowania, usunięcia, żądania zaprzestania i ograniczenia ich przetwarzania.

Bez kategorii, edukacja kulturalna

Ma(g)dalenki- dziewczyny tworzą teatr

Projekt „Ma(g)dalenki” to działanie realizowane od września 2018r. do czerwca 2019r. Wzięły w nim udział dziewczyny w wieku 15-18 lat – uczennice warszawskich szkół.  Pod okiem trenerek ze Stowarzyszenia przygotowały spektakl Teatru Forum i scenariusz spektaklu mówiący, o wyzwaniach stojących przed współczesnymi dziewczynami, o wizerunku kobiet (m.in.w mediach), ograniczających stereotypach oraz o ich prawach.

Premiera spektaklu miała miejsce 15 maja 2019r. o godzinie 19:00 w Stacji Muranów. Na widowni zgromadziło się wiele osób zainteresowanych poruszaną tematyką. Spektakl tworzony był metodą Teatru Forum, a więc w rozwiązania przedstawionego na scenie problemu włączona była publiczność – każda z osób miała szansę wejść na scenę i zaproponować rozwiązania sytuacji, z którą się nie zgadza.
Zdjęcia z wydarzenia można znaleźć tutaj.

Czytaj dalej

Festiwal 2018, Festiwal Theatre of The Oppressed

Teatr Gazetowy oczami uczestnika

Relacja jednego z aktorów grupy Teatru Gazetowego – Adama Świrgoń z uczestnictwa w procesie tworzenia spektaklu „Wolna Niepodległa”:

Bardzo pozytywnie odebrałem proces tworzenia spektaklu wolna-niepodległa. Podczas prób miałem możliwość głębokiego zbadania pojęć: wolność oraz niepodległość. Wszystko to odbywało się w formie ćwiczeń , które skupiały całą moją uwagę. Dzięki temu czas na próbach mijał mi niesamowicie szybko. Prowadząca wydawała się być zawsze bardzo dobrze przygotowana do zajęć, które z nami prowadziła. Wyglądało to tak, jakby miała bardzo dokładnie przemyślane, zarówno: cały proces, jak i każdą poszczególną próbę. Nie czułem tam żadnej improwizacji, a to dawało mi poczucie profesjonalizmu, dzięki czemu łatwiej i chętniej przykładałem się do zadań. Atmosfera w zespole była miła i bardzo polubiłem innych uczestników projektu, a nawet trochę się do nich przywiązałem, mimo stosunkowo małej ilości czasu, spędzonego razem.
Zadania realizowane podczas przygotowań do spektaklu, wymagały pobudzenia kreatywności oraz wsłuchania się w odczucia innych. Podczas prób miałem także możliwość doświadczyć odrębnego punktu widzenia ze strony pozostałych uczestników oraz zobaczyć, że spojrzenie na dany temat odmienne od mojego nie musi być niepoprawne, a często nawet jest bardziej przemyślanie i zgodne z rzeczywistością. Najciekawszym spostrzeżeniem był fakt, że publiczność bardzo mocno angażowała się w scenę, której na początku byłem przeciwny. Dopiero z czasem zacząłem się do niej przekonywać i zauważać, że moi koledzy i koleżanki mieli rację chcąc użyć jej w spektaklu, natomiast reakcje widowni potwierdziły jak bardzo się myliłem w czasie, gdy scenka była tworzona. Było to ciekawe doświadczenie, które zapewne zapamiętam na zawsze. Podsumowując, czuję, że udział w powyższym projekcie wpłynął na mnie rozwijająco.”

aktualności, edukacja kulturalna, Festiwal 2018, Festiwal Theatre of The Oppressed

Spektakl Teatru Gazetowego „Wolna Niepodległa”

W ramach projektu „Teatr Uciśnionych w Poszukiwaniu Wolności” został zrealizowany spektakl Teatru Gazetowego „Wolna Niepodległa”. Proces tworzenia spektaklu trwał łącznie 24 godziny, a aktorzy biorący w nim udział zostali wyłonieni w drodze rekrutacji. Proces był prowadzony przez Martynę Markiewicz– trenerkę antydyskryminacyjną i praw człowieka oraz organizatorkę społeczności lokalnej, która od wielu lat pracuje metodą dramy i Teatru Uciśnionych.

Czytaj dalej

aktualności, edukacja kulturalna

Podsumowanie projektu „Teatr Uciśnionych w Poszukiwaniu Wolności” – edycja 2018

W ramach projektu „Teatr Uciśnionych w Poszukiwaniu Wolności” zostały zrealizowane działania mające na celu rozpowszechnienie metody Teatru Forum i angażowanie oraz zachęcanie mieszkańców m.st Warszawy do aktywnego uczestnictwa w kulturze. Mieszkańcy mieli okazję poznać metody pozwalające rozwiązywać problemy społeczne w twórczy sposób w przestrzeni scenicznej.

Czytaj dalej

SIM

Kilka opinii seniorów biorących udział w projekcie

  • “(…)polubiłem pracę teatralną z młodzieżą”
  • “(…)zaskoczyło mnie to, że tak aktywnie biorą udział w dyskusjach z osobami starszymi i rozumieją ich problemy”
  • “Przekaz naszych doświadczeń życiowych na młodych uczestników odbiło się zrozumieniem, młodzi są zainteresowani, mają dużo swoich pomysłów”
  • “(…)Zaskoczyła mnie inna perspektywa dostrzegania problemów osób starszych przez młodych ludzi”
  • “Byłam pozytywnie zaskoczona, że jest młodzież otwarta na kontakty z seniorami. To była super młodzież”
  • “Praca międzypokoleniowa to rzecz, która jest potrzebna we współczesnym świecie”
  • “Dziękuję za możliwość brania udziału w takim przedsięwzięciu, ponieważ zbliża młodych i dojrzałych, pozwala na wspólne działanie i rozwiązywanie problemów, zbliża pokolenia i prowadzi do bardzo przyjaznych relacji”
  • “W zachowaniu młodych ludzi zaskoczyła mnie otwartość, komunikowanie się ze starszymi, że w ogóle nie czuliśmy różnicy wieku. Wspaniałe relacje”
  • “Kontakt osób starszych z młodzieżą daje dobre relacje, wzajemne zrozumienie problemów”
SIM

Kilka opinii osób młodych biorących udział w projekcie

  • „Zaskoczyła mnie ich [seniorów] możliwość otworzenia się do osób w moim wieku. Pomimo wieku jaki nas różni i odmiennych charakterów potrafimy dojść do porozumienia i dogadać się jak dobrzy znajomi”
  • “Zaskoczyło mnie to, że [osoby starsze] są takie aktywne, że tyle osób starszych przyszło na te warsztaty”
  • “Przed podjęciem decyzji o uczestnictwie w zajęciach uważałem, że osoby starsze są w dużej mierze wścibskie, zamknięte w sobie oraz myślałem, że nie mają pasji i siedzą w domu oglądając polsatowskie seriale. Jednak moje zdanie uległo zmianie po poznaniu wspaniałych seniorek. (…) są bardzo otwarte, miłe, a przede wszystkim mają zainteresowania, hobby i dużo czasu spędzają z rówieśnikami”
  • “[osoby starsze] Są bardzo otwarte , zabawne, zdają się rozumieć problemy osób młodszych”
  • “Wspólna praca i kontakt z osobami z innego pokolenia pomaga załagodzić konflikty międzypokoleniowe oraz poznać inny sposób myślenia”
  • “Osoby starsze bardzo aktywnie spędzają swoje życie i nie są tacy jak postrzegają ich ludzie w moim wieku”
  • “Osoby starsze wielu rzeczy mogą nas nauczyć i pokazać świat z nieco innej strony niż widzimy go na co dzień”
  • “Zaskoczyło mnie to, że [osoby starsze] były tak otwarte na różne pomysły, że mimo swoich problemów zdrowotnych są aktywne”

 

aktualności, projekty międzypokoleniowe, SIM

Podsumowanie projektu „Seniorzy i Młodzi w Twórczym Działaniu” – edycja 2018

W 2018  roku w ramach projektu „Seniorzy i młodzi w twórczym działaniu” współpracowaliśmy z grupami międzypokoleniowymi z Brzeźna (gmina Goworowo), Otwocka, Garwolina i Rawicza.  Wspólnie pracowaliśmy nad przełamywaniem wzajemnych uprzedzeń i poszukiwaniem rozwiązań ważnych dla danej społeczności konfliktów społecznych.

Czytaj dalej