Bez kategorii

DAA – dane do sprawozdania

Dane zbierane w niniejszym formularzu będą służyły przygotowaniu sprawozdania z realizacji projektu pn. Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna on-line. Projekt realizowany jest dzięki dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego z Funduszy EOG.

    Twój wiek:

    Twoją płeć:

    Twoja rola w projekcie*:

    *wybierz wszystkie, które Ciebie dotyczą

    Bez kategorii

    Zgłoszenie do Kursu na relacje

      Dane personalne

      Imię i nazwisko

      Adres zamieszkania do ew. wysyłki materiałów

      E-mail

      Numer telefonu

      Miejsce, w którym pracujesz:

      Z jaką grupą pracujesz (wiek uczestników) oraz w jakim charakterze (nauczyciel, trener, pedagog itd.)?

      Dlaczego chcesz wziąć udział w projekcie? Na czym Ci zależy?

      Jakie jest Twoje doświadczenie w pracy metodami aktywnymi z grupami (drama, storytelling, inne)?

      Zaznacz w jakiej edycji chcesz wziąć udział
      w I edycjiw II edycji

      ZGODY

      Chcę otrzymywać Biuletyn STOP-KLATKI

      edukacja na rzecz różnorodności, projekty

      Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online – edycja 2021/2022

      Po raz trzeci mamy przyjemność realizować projekt Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna! A to znaczy, że od stycznia 2021 do grudnia 2022 roku będziemy wspierać osoby z całej Polski, pracujące z grupami dzieci i/lub młodzieży, w przeciwdziałaniu dyskryminacji poprzez budowanie równościowej i empatycznej atmosfery w klasach/grupach. Jak to będziemy robić? Dowiedz się więcej!

      Czytaj dalej
      edukacja kulturalna, projekty

      Theatre of Remembrance

      Międzynarodowy projekt Theatre of Remembrance został zapoczątkowany w 2012 roku przez holenderski teatr Theater na de Dam. Ideą projektu jest stworzenie przez młodzież z każdego z 4 krajów partnerskich wydarzenia artystycznego na podstawie wywiadów z seniorami – świadkami drugiej wojny światowej, którzy są otwarci, żeby się podzielić swoimi przeżyciami.

      Czytaj dalej
      projekty, projekty profilaktyczne

      Uwolnij się z sieci

      W październiku 2020 r. rozpoczęliśmy 3. edycję projektu „Uwolnij się z sieci”, dotyczącego profilaktyki cyberprzemocy i bezpiecznego korzystania z internetu. Tym razem nasze działania kierujemy do najmłodszych uczniów – dzieci z klas 2-4 szkół podstawowych. Uczniowie ze szkół objętych programem biorą udział w interaktywnych pokojach zagadek oraz warsztatach, podczas których wspólnie mierzą się z różnymi wyzwaniami wirtualnego świata…

      Czytaj dalej
      aktualności, projekty, projekty profilaktyczne

      Video pocztówki z żyrafą Zoją

      „Video pocztówki z żyrafą Zoją” to cykl ośmiu krótkich filmów skierowanych do dzieci w wieku 6-9 lat, w których gospodyni programu, pacynka Zoja, dzieli się z dziećmi ćwiczeniami, które mogą pomóc im lepiej zrozumieć siebie – swojej emocje, potrzeby oraz potencjały. Żyrafa razem z prowadzącą, trenerką ze Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA, podpowiadają również widzom i widzkom jak mogą radzić sobie z trudnymi uczuciami by zadbać o siebie, ale jednocześnie nie krzywdzić innych.

      Czytaj dalej
      Bez kategorii, edukacja kulturalna, projekty

      Z książką w walizce

      Projekt realizowany jest od 2015 roku w szkołach podstawowych na terenie Warszawy. Jego celem jest promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz promowanie książek odpowiadających na zainteresowania, potrzeby i możliwości percepcyjne a także rozwijanie postaw twórczych wśród uczniów. Cele te realizujemy poprzez organizację twórczych
      warsztatów, których „sercem” jest wybrany przez nas utwór literatury dziecięcej, a czytaniu towarzyszy wspólna zabawa, rozmowy oraz tworzenie.

      Czytaj dalej
      Bez kategorii

      Formularz zgłoszeniowy „Drama na wirtualnych warsztatach”

        Państwa dane osobowe wpisane w formularzu zgłoszeniowym będą przetwarzane przez Stowarzyszenie Praktyków Dramy “STOP-KLATKA” już, w celu realizacji szkolenia.
        Przetwarzanie danych odbywa się zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. i będzie się odbywało przez okres związany z czasem przygotowania i realizacji szkolenia. Przysługuje państwu prawo dostępu do Waszych danych, ich sprostowania, usunięcia, żądania zaprzestania i ograniczenia ich przetwarzania.

        E-mail: *

        Proszę podać adres e-mail

        Imię i nazwisko: *

        Proszę podać imię i nazwisko.

        Adres *

        Proszę podać adres zamieszkania (ulica, nr domu, nr mieszkania, kod pocztowy, miasto)

        Praca/studia: *

        Dane do rachunku: *

        Podaj dane instytucji, na którą chcesz otrzymać rachunek (nazwa, adres, NIP).

        Kursy/szkolenia z dramy: *

        Proszę wymienić odbyte szkolenia z metody dramy

        Praca z grupą i metodą dramy: *

        Skąd Pan(i) dowiedział(a) się o szkoleniu?:

        Chcę otrzymywać newsletter STOP-KLATKI i być na bieżąco z ofertą Stowarzyszenia

        Bez kategorii

        LSW escape room online

        Zapraszamy do wzięcia udziału w internetowych warsztatach inspirowanych formułą escape room. Zajęcia dedykowana są osbom od 10 roku życia. 

        W jednym escape roomie może wziąć udział 5 osób. Skompletuj drużynę, wypełnij krótki formularz i zgłoś Waszą drużynę.

        Odezwiemy się do Ciebie z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia. 

        Formularz zgłoszeniowy i możliwe terminy:

        TUTAJ

        Czym jest escape room? W dosłownym tłumaczeniu to pokój zagadek –  jest to forma rozrywki umysłowej, w której grupa osób w ograniczonym czasie rozwiązuje różne zagadki. My przenosimy nasze spotkanie do przestrzeni wirtualnej i żebyś mógł/mogła wziąć w nim udział przedstawiamy krótką instrukcję jak się przygotować.

        1. Rekomendujemy aby w zajęciach wziąć udział na komputerze z dostępem do internetu, który wyposażony jest w kamerkę internetową oraz słuchawki z mikrofonem
          1. nie ma znaczenia czy kamera jest wbudowana czy podłączona kablem
          2. użycie słuchawek zagwarantuje, że będziesz wszystko dobrze słyszeć, a inne osoby nie będą miały “pogłosu” – używając słuchawek dbasz nie tylko o to że Ty będziesz dobrze słyszeć, ale dajesz też tą możliwość innym osobom biorącym udział w zabawie
          3. nie masz słuchawek z mikrofonem? zapytaj rodziców/rodzeństwo czy mogą Ci pożyczyć – słuchawki z mikrofonem dołączane są do większości telefonów komórkowych.
        2. Przed udziałem w zabawie niezbędne jest zainstalowanie programu ZOOM. Prosimy o zainstalowanie go przed udziałem w zajęciach. Nie trzeba tam wcześniej zakładać konta, ani się logować.
          1. link do pobrania aplikacji: https://us04web.zoom.us/client/latest/ZoomInstaller.exe
        3. Zabawa potrwa ok. 60 minut. Uruchom komputer 10 min wcześniej i sprawdź czy masz włączony dźwięk, mikrofon i kamerkę. Poinformuj innych domowników, że przez najbliższą godzinę będziesz brać udział w zajęciach on-line i poproś o to aby Ci nie przeszkadzali.
        4. Przygotuj sobie kartkę i długopis (mogą pomóc Ci w rozwiązywaniu zadań).
        5. 10 min przed rozpoczęciem zabawy na maila dostaniesz link, po kliknięciu którego wejdziesz do naszej gry.

        P.S. Jeśli nie masz możliwości wzięcia udziału w spotkaniu na komputerze – nic nie szkodzi. Możesz użyć do tego smartfona z dostępem do internetu. Istnieje ryzyko, że niektóre treści mogą być trudne do rozczytania – ale na pewno inne osoby uczestniczące w spotkaniu Ci pomogą. 

        Jeśli będziesz brać udział w spotkaniu przy pomocy telefonu zainstaluj wcześniej aplikację ZOOM

        Pamiętaj też, żeby podłączyć do telefonu słuchawki z mikrofonem.

        Do zobaczenia!

        edukacja kulturalna, projekty

        Zainspirowani Antykiem

        Celem projektu było zwiększenie zainteresowania młodzieży kulturą antyczną. Poprzez tworzenie interaktywnego spektaklu chcieliśmy stworzyć pomost między starożytnością a współczesnością, pokazać młodzieży, że w literaturze antycznej mogą szukać odpowiedzi i inspiracji na problemy dotykające współczesny, daleki i bardzo bliski świat.

        Czytaj dalej
        edukacja kulturalna, projekty

        Nic o nas bez nas

        Młodzież z trzech gdańskich liceów kontynuowała projekt „Nic o nas bez nas” zapoczątkowany w I edycji Gdańskiego Funduszu Młodzieżowego.
        W ramach projektu powstał spektakl „Simon mówi…”. Spektakl miał konwencję Teatru Forum, która angażowała widownię. Celem projektu było propagowanie twórczej i zaangażowanej społecznie aktywności młodzieży przy użyciu dramy i Teatru Forum.

        Czytaj dalej
        edukacja kulturalna, projekty

        Teatr Gazetowy w poszukiwaniu wolności i solidarności

        Praktycy nurtu Teatru Uciśnionych przez trzy dni (25-27 kwietnia 2019) pracowali nad autorskim spektaklem Teatru Gazetowego, który następnie zagrali dla studentów i studentek Uniwersytetu Gdańskiego oraz dla publiczności zgromadzonej w Nadbałtyckim Centrum Kultury. Spektakl „Wspólnota?” dotyczył społecznych podziałów, trudności znalezienia wspólnego języka między zantagonizowanymi grupami oraz roli mediów w tworzeniu / podtrzymywaniu takiego stanu rzeczy.

        Czytaj dalej
        aktualności, doradztwo zawodowe i rynek pracy, projekty

        Erasmus+: Wave

        W ramach projektu WAVE wspólnie z partnerami ze Szwecji i Włoch oraz młodymi dorosłymi z każdego kraju, przygotujemy i przetestujemy scenariusze warsztatów wspierających podejmowanie decyzji zawodowych. WAVE – Workshops, Awerness, Values, Engagement – to m.in. wymiana narzędzi dramowych, aby podczas warsztatów zwiększać świadomość dot. roli osobistych wartości w planowaniu kariery oraz budować zgodne z nimi zaangażowanie zawodowe. Przed nami 31 miesięcy wspólnej pracy, spotkań międzynarodowych, wymiany wiedzy i doświadczeń.

        Czytaj dalej
        aktualności, Bez kategorii

        Scenariusz warsztatu na podstawie „Zgubionej duszy” Olgi Tokarczuk

        Oddajemy w Państwa ręce scenariusz zajęć dedykowany uczniom i uczennicom klas szkoły podstawowej. Pomysł na zajęcia powstał i był realizowany w ramach projektu „Z książką w walizce” w roku szkolnym 2017/2018 w grupie dzieci z klas 2-5.
        Po przyznaniu Oldze Tokarczuk Nagrody Nobla w dziedzinie literatury postanowiłyśmy ponownie go realizować i opublikować, aby jak najwięcej młodych czytelników i czytelniczek mogło zapoznać się z twórczością Noblistki.

        Czytaj dalej
        projekty

        In English

        Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA is currently a partner in an international project called ‘To be or not be well – Drama and theatre in education’.  The topic of the project is about using Drama and TIE to collaborate with teachers in ways that support their well-being. This project lasts from 2019 to 2021, and the leading organization is Nyitott Kör from Hungary, the partners apart from STOP-KLATKA are Big-Brum Theatre Company from UK and Luzansky from Czech Republic.

        In October 2019 we took part in the first project meeting in Budapest, and in the beginning of 2020 eight of our collegaues and co-workers participated in a joint staff training in Budapest as well. In the frames of the training we worked together to explore the current situation of our education systems.


        After the cooperation with the schools end activities will be disseminated in the form of wokrshops and conferences in each country.

        The final results of the project will include a Well-being curricula, a Guidebook for implementation of the curricula, and an Impact Assessment.

        During the school year of 2019/2020 all the countries are preparing 6 Encounters with a chosen group of educators locally in order to assist them in their roles and communities, tackling the topic of well-being, adapting TiE and Drama methods with and for this group. Next project meeting will host the partners from UK between 13th-16th of June and in Autumn 2020. STOP-KLATKA will host a project meeting.

        LEADER ORGANIZATION:
        Nyitott Kör Egyesület
        PARTNERS:
        – Big Brum Theatre in Education Company (Birmingham, UK)
        – LUŽÁNKY – STŘEDISKO VOLNÉHO ČASU (Brno, Czech Republic)
        – Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA (Warsaw, Poland)


        The project is funded by the Erasmus Plus programme of the European Commission.

        aktualności, projekty, projekty profilaktyczne

        Erasmus+: ToBe or not be well

        Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA jest obecnie partnerem międzynarodowego projektu pt. ‘To be or not be well – Drama and theatre in education’. Projekt zakłada podniesienie poziomu dobrego samopoczucia nauczycieli i poprawę klimatu w szkole poprzez organizację zajęć dramowyh i TIE (Teatru w edukacji). Działania zaplanowane są na okres od 2019 do 2021 roku, organizacją koordynującą jest Nyitott Kör z Węgier, a partnerami poza STOP-KLATKĄ są Big Brum z Wielkiej Brytanii i Luzansky z Czech.

        Czytaj dalej
        zespół

        Katarzyna Rzeszutko

        specjalistka ds. rozliczeń

        finanse@stop-klatka.org.pl
        tel.

        Więcej o tym czym zajmuję się w STOP-KLATCE :
        Zajmuje się rozliczaniem projektów oraz działalności gospodarczej Stowarzyszenia. Wspólnie z biurem księgowym prowadzi obsługę kadrową i przygotowuje sprawozdania finansowe. Dba o płynność środków w organizacji oraz terminowość w rozrachunkach. Jej trzy cechy, które widać na pierwszy rzut oka to dokładność, cierpliwość i uporządkowanie 🙂

        Zainteresowania związane ze stanowiskiem, rozwojem i inne :
        Chętnie podejmuje się kolejnych wyzwań w procedurach rozliczeniowych i poznaje potrzeby grantodawców. Z ciekawością przygląda się efektom projektów dramowych. Prywatnie lubi eksperymentować w kuchni, podróżować.

        zespół

        Marian Pułtuski

        wiceprezes zarządu, 
        koordynator projektów na terenie
        województwa pomorskiego,
        trener w projektach,
        zajmuje się certyfikacja trenerów dramy

        m.pultuski@stop-klatka.org.pl
        tel.

        Wykształcenie: absolwent filozofii, teologii i socjoterapii, doktor teologii, certyfikowany praktyk dramy

        Więcej o tym czym zajmuję się w STOP-KLATCE:
        W STOP-KLATCE zajmuje się promocją i wdrażaniem metody dramy w edukacji formalnej i nieformalnej; tworzeniem, koordynacją i realizacją projektów edukacyjnych i dramowo-teatralnych na terenie Gdańska i województwa pomorskiego (dla różnych grup społecznych: młodzieży, seniorów i grup międzypokoleniowych). Od niedawna pracuje metodą dramy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną.

        Zainteresowania związane z edukacją i rozwojem i inne:
        Interesuje się zmianą społeczną w obszarze wykluczenia ze względu na status materialny. Umiarkowany pasjonat gier planszowych i konsolowych, czytelnik literatury rozmaitej z wyboru i obowiązku, do niedawna maratończyk i ultramaratończyk – obecnie biega, jeździ na rowerze i pływa dla przyjemności.

        zespół

        Nikolett Gábri

        koordynatorka projektów międzynarodowych,
        trenerka w projektach

        n.gabri@stop-klatka.org.pl
        tel.

        Wykształcenie: absolwentka studiów aktorskich oraz studiów podyplomowych pedagogiki teatru, ukończyła 120-godzinny kurs pedagogiki dramy na Węgrzech

        Więcej o tym czym zajmuję się w STOP-KLATCE:
        W Stowarzyszeniu obecnie zajmuje się koordynacją projektów międzynarodowych, również  współtworzy, realizuje projekty edukacyjne i profilaktyczne dla różnych grupy wiekowych, między innymi: edukacyjny pokój zagadek, warsztaty, spektakle interaktywne. Gra w spektaklach interaktywnych Stowarzyszenia.

        Zainteresowania związane z edukacją i rozwojem i inne :
        Fascynuje ją proces powstawania spektaklu. Porusza i inspiruje praca z grupą, w szczególności możliwość włączenia oraz połączenia różnych dziedzin artystycznych. Pasjonuje się sztuką awangardową, kinem europejskim, kontakt improwizacją a także jogą.

        projekty, projekty profilaktyczne

        Spokój Żyrafy

        „Spokój Żyrafy” to nasz nowy pomysł na połączenie sił trzech metod: porozumienia bez przemocy, mindfulness i dramy stosowanej. Założeniem projektu było stworzenie programu warsztatów dla klas I-III, który pozwoli uczniom ćwiczyć samoregulację (rozpoznawanie własnych emocji i potrzeb w związku z różnymi bodźcami) oraz szukać konstruktywnych sposobów na wyrażanie swoich uczuć i realizacje potrzeb. Naszym celem było również wsparcie osób pracujących z dziećmi.  Projekt jest finansowany ze środków m.st. Warszawy.

        Czytaj dalej
        Bez kategorii

        Ma(g)dalenki – projekt pełen wyzwań i zmian

        W czerwcu 2019r. zakończyła się realizacja projektu „Ma(g)dalenki, w którym po raz pierwszy wykorzystano metodę Laboratorium Ma(g)daleny do pracy z nastoletnimi kobietami.

        Zapraszamy do przeczytania artykułu zawierającego podsumowanie projektu, z którego dowiesz się:

        • czym jest Laboratorium Ma(g)dalen,
        • o genezie projektu,
        • o wyzwaniach w realizacji projektu,
        • o procesie tworzenia spektakli i efektach pracy.

        Artykuł został stworzony przez trenerki i koordynatorki projektu – Kamillę Gryszel i Małgorzatę Winiarek-Kołucką.

        Wnioski z pracy z nastolatkami metodą Laboratorium Magdaleny

        Podsumowując nasze działania, widzimy, że kluczowe w pracy z młodymi dziewczynami są:
        – osobiste rozmowy i spotkania podczas rekrutacji i promocji – umożliwiają one budowanie relacji i kontaktu między dziewczynami a prowadzącymi;
        – ustalenie dobrego przepływu informacji między młodymi i prowadzącymi (co nam umożliwił Messenger);
        – włączenie w proces pracy z grupą dyspozycyjnej pary trenerskiej lub większej liczby osób prowadzących, które będą mogły w różnych terminach prowadzić zajęcia;
        – przestrzeń na rozmowy z aktorkami o ich przeżyciach i refleksjach po spektaklu i pracy z publicznością. 

        Bez kategorii

        „Applied drama for cyberbullying prevention”

        „Applied drama for cyberbullying prevention” is an international project contanining organizations from Poland, Hungary and Slovakia. All the organizations work with applied drama or/and applied theatre. The organizations all see cyberbullying as an important issue to work with. In this project we would like to develop training for teachers. Our specific goals due to teachers are: improving teaching competences (at least 3 new techniques), expand knowledge about cyberbullying (also by reading our workbook), giving motivation for taking part in other trainings in connection with non-formal education. These goals we should achieve by the test training organized by every organization in their own country and the training led by the three organizations as a part of the international meeting. The meeting will give us the opportunity to learn and exchange with partner organizations dealing with same problem and define their mission’s close to ours. Besides teachers we would like to achieve other citizens, who wants to get to know more about this issue, that’s why we plan an online video-after the three countries meet and exchange knowledge- in Slovakian, Polish, Hungarian and English languages

        The coordinating organization: Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA (Poland)

        website: http://stop-klatka.org.pl/

        The partners:

        • Nyitott Kör Egyesület (Hungary)

         Open Circle Association’s mission is to improve communities and competencies open new aspects particularly for young people to become dynamically balanced persons with themselves, their environment and the society. They work with theater in Education (TiE) drama in Education (DiE), lead trainings/workshops for teachers, youth workers, facilitators, organize thematic events and camps with youth groups.They have a lot of experience in international project(as a partner and as a leader as well). 

        website: https://nyitottkor.hu/

        • EduDrama (Slovakia)

        EduDrama’ s aim is to promote Drama in Education in all types and levels of schools and educational establishments beside application of the principle of competence and proficiency of work with children. They took part in international projects with: Association of Czech Drama Centres, DAMU Prague, JAMU Brno, OU Ostrava, International drama education association, Kava Budapest, Fidea Finland and others. 

        website: http://edudrama.sk/

        The project is funded by Visegrad Fund.