W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

    Z książką w walizce – edycja 2022/2023

    Głównym celem projektu jest rozwijanie czytelnictwa oraz promowanie książek odpowiadających na zainteresowania, potrzeby i możliwości percepcyjne dzieci. Jednocześnie chcemy rozwijać postawy twórcze wśród uczniów klas 1-3 ze szkół podstawowych objętych programem, poprzez pracę z wartościowymi tekstami literatury dziecięcej oraz podejmowanie własnych prób literackich.

    W roku szkolnym 2022/2023 zaplanowaliśmy następujące działania, służące realizacji wspomnianego wyżej celu programu:

    – cykl warsztatów dramowo-literackich dla klas I-III (pięć dwugodzinnych spotkań na klasę)

    – warsztaty rodzinne “Książkowy pomost międzypokoleniowy” (dwa półtora godzinne warsztaty dla dzieci i ich opiekunów)

    Szczególnie teraz młodzi ludzie potrzebują wartościowego kontaktu z rówieśnikami, ruchu, oderwania się od nowych mediów, twórczego, ale pozbawionego nadmiernej ilości bodźców, środowiska, które pomoże im zrelaksować się i uspokoić emocje, przestrzeni do szczerej rozmowy. Takie właśnie warunki chcemy tworzyć odbiorcom naszych działań na prowadzonych przez nas zajęciach.

    Ponadto czytanie (szczególnie wspólne) oraz tworzenie redukują poziom stresu w naszym organizmie, doskonalą pamięć i koncentrację, pomagają rozumieć emocje i potrzeby: zarówno swoje jak i cudze. Nawet jeśli w nowym roku szkolnym uczniowie będą zmuszeni ponownie zostać w domu, czytanie oraz tworzenie może pomóc im w rozładowywaniu napięcia. A do tego właśnie chcemy zachęcać w naszym projekcie.

    Mamy nadzieję również, że zajęcia staną się okazją do integracja dzieci polskich i ukraińskich dzięki:
    – włączeniu w program warsztatów min. jednego utworu literatury ukraińskiej (przybliżającego dzieciom z Polski kulturę Ukrainy, ale też pokazującego, że pomimo różnic wiele nas łączy)
    – wykorzystaniu metody dramy umożliwiającej ekspresję werbalną i pozawerbalną – praca przy wykorzystaniu ruchu, gestów, dźwięku, obrazów sprzyja budowaniu więzi pomiędzy osobami, którym trudno porozumieć się za pomocą słów

    To co wyróżnia nasz projekt na tle innych inicjatyw związanych z czytaniem to budowanie wspólnoty młodych osób skupionych wokół wspólnego czytania i działania inspirowanego książką. Angażowanie uczestników na poziomie fizycznym, emocjonalnym i społecznym (dzięki wykorzystaniu dramy stosowanej). Czytanie kojarzy się z czynnością, którą wykonujemy indywidualnie, a takich aktywności w życiu uczniów, w związku z nauczaniem zdalnym, było ostatnio więcej niż zwykle. Stąd uczucie osamotnienia i spadek energii. W naszym projekcie, oprócz tego, że jesteśmy razem podczas wspólnego czytania, jesteśmy razem w działaniu: dramowym, plastycznym, ruchowym, intelektualnym itd. Czytanie jest dla nas zatem spotkaniem nie tylko z literaturą, ale również, a może przede wszystkim, z samym sobą i z drugim człowiekiem.

    Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
    ul. Bieżuńska 1/36,
    03-578 Warszawa
    NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

    Dołącz do naszego newslettera!

    Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

    Zobacz nasz kanał na YouTube