W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

edukacja kulturalna, projekty

Theatre of Remembrance

Międzynarodowy projekt Theatre of Remembrance został zapoczątkowany w 2012 roku przez holenderski teatr Theater na de Dam. Ideą projektu jest stworzenie przez młodzież z każdego z 4 krajów partnerskich wydarzenia artystycznego na podstawie wywiadów z seniorami – świadkami drugiej wojny światowej, którzy są otwarci, żeby się podzielić swoimi przeżyciami.

Czytaj dalej
Bez kategorii, edukacja kulturalna, projekty

Z książką w walizce

Projekt realizowany jest od 2015 roku w szkołach podstawowych na terenie Warszawy. Jego celem jest promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży oraz promowanie książek odpowiadających na zainteresowania, potrzeby i możliwości percepcyjne a także rozwijanie postaw twórczych wśród uczniów. Cele te realizujemy poprzez organizację twórczych
warsztatów, których “sercem” jest wybrany przez nas utwór literatury dziecięcej, a czytaniu towarzyszy wspólna zabawa, rozmowy oraz tworzenie.

Czytaj dalej
edukacja kulturalna, projekty

Zainspirowani Antykiem

Celem projektu było zwiększenie zainteresowania młodzieży kulturą antyczną. Poprzez tworzenie interaktywnego spektaklu chcieliśmy stworzyć pomost między starożytnością a współczesnością, pokazać młodzieży, że w literaturze antycznej mogą szukać odpowiedzi i inspiracji na problemy dotykające współczesny, daleki i bardzo bliski świat.

Czytaj dalej
edukacja kulturalna, projekty

Nic o nas bez nas

Młodzież z trzech gdańskich liceów kontynuowała projekt “Nic o nas bez nas” zapoczątkowany w I edycji Gdańskiego Funduszu Młodzieżowego.
W ramach projektu powstał spektakl “Simon mówi…”. Spektakl miał konwencję Teatru Forum, która angażowała widownię. Celem projektu było propagowanie twórczej i zaangażowanej społecznie aktywności młodzieży przy użyciu dramy i Teatru Forum.

Czytaj dalej
edukacja kulturalna, projekty

Teatr Gazetowy w poszukiwaniu wolności i solidarności

Praktycy nurtu Teatru Uciśnionych przez trzy dni (25-27 kwietnia 2019) pracowali nad autorskim spektaklem Teatru Gazetowego, który następnie zagrali dla studentów i studentek Uniwersytetu Gdańskiego oraz dla publiczności zgromadzonej w Nadbałtyckim Centrum Kultury. Spektakl “Wspólnota?” dotyczył społecznych podziałów, trudności znalezienia wspólnego języka między zantagonizowanymi grupami oraz roli mediów w tworzeniu / podtrzymywaniu takiego stanu rzeczy.

Czytaj dalej
Bez kategorii, edukacja kulturalna

Ma(g)dalenki- dziewczyny tworzą teatr

Projekt “Ma(g)dalenki” to działanie realizowane od września 2018r. do czerwca 2019r. Wzięły w nim udział dziewczyny w wieku 15-18 lat – uczennice warszawskich szkół.  Pod okiem trenerek ze Stowarzyszenia przygotowały spektakl Teatru Forum i scenariusz spektaklu mówiący, o wyzwaniach stojących przed współczesnymi dziewczynami, o wizerunku kobiet (m.in.w mediach), ograniczających stereotypach oraz o ich prawach.

Premiera spektaklu miała miejsce 15 maja 2019r. o godzinie 19:00 w Stacji Muranów. Na widowni zgromadziło się wiele osób zainteresowanych poruszaną tematyką. Spektakl tworzony był metodą Teatru Forum, a więc w rozwiązania przedstawionego na scenie problemu włączona była publiczność – każda z osób miała szansę wejść na scenę i zaproponować rozwiązania sytuacji, z którą się nie zgadza.
Zdjęcia z wydarzenia można znaleźć tutaj.

Czytaj dalej

aktualności, edukacja kulturalna, Festiwal 2018, Festiwal Theatre of The Oppressed

Spektakl Teatru Gazetowego „Wolna Niepodległa”

W ramach projektu „Teatr Uciśnionych w Poszukiwaniu Wolności” został zrealizowany spektakl Teatru Gazetowego „Wolna Niepodległa”. Proces tworzenia spektaklu trwał łącznie 24 godziny, a aktorzy biorący w nim udział zostali wyłonieni w drodze rekrutacji. Proces był prowadzony przez Martynę Markiewicz– trenerkę antydyskryminacyjną i praw człowieka oraz organizatorkę społeczności lokalnej, która od wielu lat pracuje metodą dramy i Teatru Uciśnionych.

Czytaj dalej

aktualności, edukacja kulturalna

Podsumowanie projektu „Teatr Uciśnionych w Poszukiwaniu Wolności” – edycja 2018

W ramach projektu „Teatr Uciśnionych w Poszukiwaniu Wolności” zostały zrealizowane działania mające na celu rozpowszechnienie metody Teatru Forum i angażowanie oraz zachęcanie mieszkańców m.st Warszawy do aktywnego uczestnictwa w kulturze. Mieszkańcy mieli okazję poznać metody pozwalające rozwiązywać problemy społeczne w twórczy sposób w przestrzeni scenicznej.

Czytaj dalej

aktualności, edukacja kulturalna

Warszawska Mapa Emocji – cykl plenerowych interaktywnych spektakli dla rodzin

Serdecznie zapraszamy dzieci, rodziców, dziadków – wszystkich mieszkańców i mieszkanki Warszawy do tworzenia Warszawskiej Mapy Emocji! W jaki sposób będziemy to robić?
Podczas rodzinnych imprez w 18 dzielnicach Warszawy oraz Pikniku Rodzinnego na terenie Nadwiślańskim, w ramach których zapraszamy do udziału w:

  • interaktywnym spektaklu pn. Emocje pod lupą oraz
  • wybranych mini warsztatach pospektaklowych.

Na Piknikach Rodzinnych czeka również wiele innych atrakcji!  Oprócz spektaklu i mini warsztatów, zapraszamy do udziału w animacjach i działaniach prowadzonych przez inne organizacje pozarządowe. 

WSTĘP NA WSZYSTKIE WYDARZENIA JEST WOLNY.

Kliknij więcej i zobacz harmonogram działań!

Czytaj dalej

edukacja kulturalna, Z książką

Z książką w walizce – zakończenie 4. edycji

7 grudnia 2016 roku zakończyła się czwarta już edycja projektu “Z książką w walizce”W tym roku uczestnicy warsztatów ze Szkoły Podstawowej nr 141 i Szkoły Podstawowej nr 255 zgłębiali tajniki języka polskiego – poznając różnorodne gatunki literackie (opowiadanie, wiersz, piosenka, pamiętnik, książka graficzna, książka pisana językiem Braille’a) oraz tworząc własne teksty literackie. Dzieci wzięły udział również w warsztacie opowiadania prowadzonym przez profesjonalnego opowiadacza z Grupy Studnia O.

Czytaj dalej

edukacja kulturalna

Kapitał Kultury

Projekt “Kapitał Kultury” łączył kapitał społeczny i kulturalny w celu wzmacniania poczucia przynależności, wspólnotowości i akceptacji w społecznościach lokalnych. Wzmacnia kompetencje osób realizujących projekty kulturalne z zakresu działań edukacyjnych i animacyjnych dostarczając innowacyjnych metod pracy. Pozwolił wykorzystać nabyte kompetencje w wybranych społecznościach lokalnych odpowiadając na realne potrzeby.
Czytaj dalej