Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA ma przyjemność zaprosić nauczycieli/lki edukacji wczesnoszkolnej na cykl trzech dwugodzinnych warsztatów, których celem jest wspieranie dobrostanu nauczycieli/lek oraz budowanie dobrych relacji w klasach przy wykorzystaniu metody dramy stosowanej. Program warsztatów został opracowany i przetestowany w jednej z warszawskich szkół podstawowych podczas międzynarodowego projektu badawczego pn. “To be or not to be well” realizowanego przez Stowarzyszenie w partnerstwie z partnerami z Czech, Węgier i Wielkiej Brytanii.
Warsztaty poprowadzą trenerki dramy wraz z nauczycielkami edukacji wczesnoszkolnej i psycholożką szkolną, które zaangażowane były w proces budowania dobrostanu nauczycieli/lek oraz klas przy wykorzystaniu dramy w projekcie.
Dzięki udziałowi w warsztatach nauczyciele/lki:
- doświadczą jak dramą można budować swój własny dobrostan, a jak dobre relacje w klasie
- omówią wybrane ćwiczenia dramowe, które będą mogli wcielić we własne życie lub do swoich klas.
- otrzymają materiały edukacyjne jako źródło inspiracji do zadbania o siebie i relacji w klasie.
Program trzech dwugodzinnych warsztatów.
Dramowe SPA – sposoby na relaks Zapraszamy do wspólnej podróży w szukaniu dramowych sposobów, które będą Ciebie wspierały w relaksie i poprawie samopoczucia. Doświadcz na sobie, a potem zdecyduj, które będziesz stosował/a na co dzień. | Małgorzata Bojanko, Małgorzata Winiarek-Kołucka |
Pacynki na ratunek sytuacjom konfliktowym Bartek chce poczytać o kosmosie, a Kasia potańczyć do ulubionej piosenki. Od słowa do krzyku, Kasia zanosi się płaczem, a Bartek rzuca książką. Tak właśnie skończyła się przerwa dla ich wychowawczyni, a drugie śniadanie musi poczekać… czy zostanie w ogóle dzisiaj zjedzone? A gdyby tak Kasia i Bartek sami ustalili co zrobić w tej sytuacji? Czy to w ogóle możliwe? Podczas warsztatu osoby uczestniczące będą mogły zobaczyć jak trenerki ze Stowarzyszenia pracowały przy wykorzystaniu pacynek w obszarze rozwiązywania konfliktów rówieśniczych w klasach I-III szkoły podstawowej. Osoby będą mogły dowiedzieć się również jak warsztaty wpłynęły na budowanie dobrego klimatu w klasie. | Kamilla Gryszel, Jolanta Marcinkiewicz |
Bliżej do innych – akceptacja różnorodności. Dramowe sposoby na dobry klimat w klasie. W klasie mamy bardzo dużo różnych uczniów i uczennic. Mają różne potrzeby, temperament, charaktery. Niektórych trudno zaakceptować innym, bo różnią się trochę bardziej od większości uczniów np. pochodzą z innego kraju. Różnorodność ubogaca, ale może też generować sporo konfliktów. Warsztat ten pomoże nam przybliżyć się do tematu różnorodności poprzez proste rozgrzewki oraz bardziej złożone techniki dramowe, które możemy wykorzystać w klasie lub w grupach, w których pracujemy. Zajęcia oferują możliwość spojrzenia na to, co nas różni, a co nas łączy oraz przybliżyć się do perspektywy osoby, która jest według nas “inna”. A może wcale nie różni nas tak wiele? | Nikolett Gabri, Iwona Krakowiak |
Udział w warsztatach dla szkoły jest finansowany ze środków programu Erasmus +. Uczestnicy i uczestniczki nie ponoszą żadnych kosztów.
Zapraszamy szkoły do zgłoszeń min. 14 osób do udziału w tym wydarzeniu. Można zgłosić chęć organizacji w szkole jednego, dwóch lub wszystkich trzech warsztatów. Ze względu na swoją specyfikę warsztaty mają charakter stacjonarny.
Terminy warsztatów ustalamy indywidualnie, adekwatnie do możliwości grup.
Zgłoszenia za pośrednictwem formularza: https://forms.gle/9pKZj91tYYnuBSZ68
Pytania prosimy kierować do:
Małgorzaty Winiarek-Kołuckiej
mail: m.winiarek@stop-klatka.org.pl
tel. 691 657 033
Dowiedz się więcej o tym jak pracowałyśmy dramą wspierając nauczycielki ze Szkoły Podstawowej nr 350 w Warszawie: