„Kurs na relacje” to 30 godzinny program szkoleniowy on-line dla osób pracujących z grupami dzieci i/lub młodzieży, które potrzebują poszerzyć swoją wiedzę i wzmocnić kompetencje w zakresie budowania empatycznej i równościowej atmosfery w klasie/w grupie.
Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online – edycja 2021/2022
Po raz trzeci mamy przyjemność realizować projekt Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna! A to znaczy, że od stycznia 2021 do grudnia 2022 roku będziemy wspierać osoby z całej Polski, pracujące z grupami dzieci i/lub młodzieży, w przeciwdziałaniu dyskryminacji poprzez budowanie równościowej i empatycznej atmosfery w klasach/grupach. Jak to będziemy robić? Dowiedz się więcej!
Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna
Ideą projektu Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna jest wprowadzanie skutecznej i sprawdzonej metody dramy stosowanej do edukacji antydyskryminacyjnej w szkole oraz sieciowania i wspieranie nauczycieli/nauczycielek pracujących tą metodą w Polsce.
Projekt skierowany jest bezpośrednio do nauczycieli/nauczycielek, którzy dzięki udziałowi w nim:
- zwiększą swoją wiedzę dot. realizacji zajęć w szkole w obszarze antydyskryminacyjnym i uchodźczym
- poznają metodę dramy stosowanej (podstawowe techniki, zasady pracy i możliwości wykorzystania podczas zajęć szkolnych)
- stworzą i/lub przetestują scenariusze dramowych warsztatów w swoich klasach i szkołach
- poznają nauczycieli/ki z innych szkół i będą miały/mieli okazję do wymiany doświadczeń z ludźmi ze środowiska edukacyjnego;
- przyczynią się do rozpowszechniania innowacyjnych metod pracy w obszarze edukacji antydyskryminacyjnej.
Dramowe historie uchodźców
Projekt pt. Dramowe historie powstał w odniesieniu do zdiagnozowanych potrzeb nauczycieli i nauczycielek w obszarze pracy z klasą w tematyce uchodźctwa.
W ramach projektu:
- powstaną dwa dramowe scenariusze zajęć (jeden dla szkół podstawowych i jeden dla gimnazjalnych) dot. uchodźców, które będą przeznaczone dla nauczycieli i nauczycielek z terenu m.st. Warszawy,
- przeprowadzone zostanie webinarium „Jak pracować z klasą w tematyce uchodźstwa”,
- powstanie artykuł, zawierający scenariusze zajęć, wraz z praktycznymi wskazówkami ich zastosowania.
Scenariusze warsztatów zostaną oparte o historie uchodźców oraz przygotowane metodą dramy stosowanej (ang. applied drama).