Ideą projektu Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna jest wprowadzanie skutecznej i sprawdzonej metody dramy stosowanej do edukacji antydyskryminacyjnej w szkole oraz sieciowania i wspieranie nauczycieli/nauczycielek pracujących tą metodą w Polsce.
Projekt skierowany jest bezpośrednio do nauczycieli/nauczycielek, którzy dzięki udziałowi w nim:
- zwiększą swoją wiedzę dot. realizacji zajęć w szkole w obszarze antydyskryminacyjnym i uchodźczym
- poznają metodę dramy stosowanej (podstawowe techniki, zasady pracy i możliwości wykorzystania podczas zajęć szkolnych)
- stworzą i/lub przetestują scenariusze dramowych warsztatów w swoich klasach i szkołach
- poznają nauczycieli/ki z innych szkół i będą miały/mieli okazję do wymiany doświadczeń z ludźmi ze środowiska edukacyjnego;
- przyczynią się do rozpowszechniania innowacyjnych metod pracy w obszarze edukacji antydyskryminacyjnej.
Projekt jest zakończony – odbywał się w Lublinie, Poznaniu, Rzeszowie i Gdańsku.
Podczas 19-stu miesięcy trwania projektu wzięło w nim udział 68 nauczycieli/nauczycielek z woj. lubelskiego, pomorskiego, podkarpackiego, wielkopolskiego. Uczestniczki/cy projektu poznali metodę dramy stosowanej i możliwości jej zastosowania w edukacji antydyskryminacyjnej w szkole. Stworzyli także własne scenariusze zajęć dramowych. Scenariusze i ważne tematy z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji w szkołach były dyskutowane podczas webinariów (internetowych dyskusji z udziałem eksperta/ki), co umożliwiło wymianę doświadczeń i poglądów między uczestnikami projektu.
Projekt zwieńczyło wydanie oraz upowszechnienie publikacji dot. wykorzystania dramy w edukacji antydyskryminacyjnej.
- Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna – kontynuacja
13-ście chętnych nauczycielek/nauczycieli, osób uczestniczących w Akademii wzięło udział w kontynuacji projektu poświęconej tematyce uchodźczej.
W ciągu czterech miesięcy nauczyciele/lki:
- wzięli udział w 40-sto godzinnym cyklu szkoleniowym przygotowującym do pracy z klasą nt. uchodźczej
- przetestowali i udzielili informacji zwrotnych stworzonych przez zespoły ekspercie scenariuszy zajęć dramowych dot. tematyki uchodźczej w swoich klasach
- poszerzyli swoją wiedzę i doświadczenie na temat edukacji antydyskryminacyjnej w tematyce uchodźczej
Stworzone scenariusze wraz z artykułami towarzyszącymi zostały wydane w formie publikacji oraz umieszczone na stronie internetowej Stowarzyszenia.
W ramach projektu 13-14 kwietnia 2016r. odbyło się również szkolenie z dramy – Lekcje dotyczące uchodźców prowadzone metodą dramy dla osób pracujących w szkołach razem z uczestnikami/czkami projektu.
Projekt realizowany był w partnerstwie z:
Więcej informacji udziela kierownik projektu: Kamilla Gryszel.
Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, Finansowanego
z Funduszy EOG.