W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie
    • O szkoleniach
    • Szkoła Dramy Stosowanej
      • I Stopień Szkoły Dramy Stosowanej – techniki dramowe
        • Opinie
        • Zgłoszenie SDS
      • II Stopień Szkoły Dramy Stosowanej – metodologia Teatru Uciśnionych
        • Opinie – II Stopień
        • Zgłoszenia Szkoła Dramy Stosowanej II stopnia
      • Kadra
    • Rozgrzewki Dramowe
    • Drama w przedszkolu
    • Drama w pracy z dziećmi
    • Teatr Uciśnionych – podstawy
    • Przedsmaki Dramy – wstęp do metody
    • Archiwum szkoleń
      • Techniki dramowo-teatralne w pracy z grupą
        • Opinie o TDT
      • Metody dramowe wspierające wybór drogi zawodowej
        • Opinie uczestników warsztatów
      • IV Międzynarodowa Konferencja dot. Dramy Stosowanej
        • Formularz rejestracyjny
        • Akredytacja dziennikarska
        • Warsztaty
          • Słowa są niepotrzebne-wykorzystanie obrazu, ruchu i dźwięku w Teatrze Uciśnionych
          • Daj głos młodzieży- Teatr Forum w pracy z nastolatkami
          • Pokaż, zagraj, wymyśl -odkryj, co autor miał na myśli. Drama w nauczaniu języka polskiego
          • Drama w kształtowaniu postaw antydyskryminacyjnych
          • Trash Monster- drama w nauczaniu o środowisku
          • Teatr Forum w profilaktyce cyberprzemocy
          • Drama w kształtowaniu postaw obywatelskich
          • Dramowe narzędzia wspierające wybór drogi zawodowej
          • Budowanie relacji zawodowych
          • Moc dramy w profilaktyce – aby konflikt nie przerodził się w przemoc
          • Drama w kształceniu kompetencji międzykulturowych uczniów i pracowników
          • Drama w nauczaniu języka angielskiego
        • Noclegi w pobliżu miejsca Konferencji
      • Kurs Dramy Stosowanej
        • Opinie, relacje i zdjęcia
        • Zgłoszenie KDS
      • Laboratorium Madaleny – Teatr Uciśnionych dla kobiet
      • Joker jako facylitator procesu w Teatrze Forum
      • Mission impossible?
      • Słowa nie są potrzebne – Teatr Forum
      • Dramowe superwizje grupowe
      • Konflikty wewnętrzne – jak sobie z nimi radzić metodą A.Boala
      • Mądrzy w emocjach
      • Teatr Forum w teorii i praktyce
      • Drama w rozwijaniu postawy asertywnej
      • Spotkanie z konfliktem i metodą dramy
    • Informacje
      • Zasady zgłoszeń
    • Rekomendacje szkoleń
      • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
      • Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu

Słowa nie są potrzebne – Teatr Forum

W ramach dwudniowych warsztatów zapraszamy do uprawiania teatru z wykorzystaniem bogactwa najprostszych środków ekspresji pozawerbalnej: dźwięku, ruchu i obrazu, ograniczając słowa do minimum. Doświadczenia uczestniczenia w ćwiczeniach będą na bieżąco omawiane z prowadzącą – Jokerem Laurą de Witte. Na koniec warsztatów uczestnicy stworzą przedstawienie Teatru Forum bez słów i będą mieli okazję zaprezentować wypracowany roboczy spektakl małej publiczności złożonej z osób związanych ze Stowarzyszeniem Praktyków Dramy STOP-KLATKA

Termin: 21-22.11.2014, godzina: 10:00 – 18:00
Zgłoszenia: wypełnij formularz

„Wszyscy musimy uprawiać teatr – by dowiedzieć się kim jesteśmy i odkryć kim moglibyśmy być.” (Augusto Boal twórca Teatru uciśnionych.)

Drama_4

Dla wielu ludzi słowo, a szczególnie zbiór słów, bywa ograniczający – do takiego wniosku doszedł Augusto Boal w wyniku analizy 30 lat pracy swojej i swoich kontynuatorów (por. A. Boal, Aesthetics of the Opressed). Odkrył, że wszystkie inne dostępne człowiekowi formy ekspresji (malarstwo, muzyka, śpiew, taniec etc…) to narzędzia, które pomagają odkrywać różnorodne znaczenia danej sytuacji i wzmacniają emancypacyjną rolę teatru. Zapraszamy do sięgania do korzeni i tworzenia sztuki w oparciu o pozawerbalne środki wyrazu, które wyzwalają w nas potencjał kreatywności, pozwalają wejść w rolę twórcy i rozpocząć dyskusję o ważnych dla nas kwestiach społecznych.

unnamed
Co zyskasz biorąc udział w warsztacie?
(see in english- below)

  • Poznasz nowe formy ekspresji wykorzystujące dźwięk, ruch i obraz;
  • Poznasz ćwiczenia i gry rozwijające ekspresję pozawerbalną;
  • Doświadczysz swój potencjał i bariery w komunikacji pozawerbalnej
  • Odkryjesz założenia i metodologię Teatru Uciśnionych A. Boala;
  • Przejdziesz cały proces tworzenia Teatru Forum w oparciu o ekspresję pozawerbalną;
  • Odkryjesz jak teatr może wspierać emancypację i edukację;
  • Dowiesz się jaki potencjał i jakie ograniczenia wiążą się z wykorzystywaniem ćwiczeń rozwijających ekspresję pozawerbalną;
  • Zdobędziesz praktyczne wskazówki jak wykorzystać różne formy komunikacji pozawerbalnej do stworzenia przedstawienia Teatru Uciśnionych;
  • Zastanowisz się jak wykorzystać potencjał ekspresji pozawerbalnej w pracy ze swoją grupą docelową;

Warsztat prowadzony w języku angielskim z tłumaczeniem.

Zgłoszenia: wypełnij formularz

Adresaci:

Edukatorzy (nauczyciele, trenerzy, animatorzy, pedagodzy, psychologowie, pracownicy socjalni, studenci nauk pokrewnych i inne osoby związane z edukacją) zainteresowani wykorzystaniem teatralnych narzędzi pozawerbalnych w pracy na rzecz edukacji i emancypacji.

Nie jest wymagane doświadczenie teatralne ani znajomość koncepcji Teatru uciśnionych Augusto Boala.

Prowadząca:

lauraLaura De Witte- Francuska żyjąca w Portugalii, założycielka NGO działającego na rzecz interwencji społeczno – kulturowej www.coop-mandacaru.weebly.com. Ekspert Edukacji Pozaformalnej i Edukacji Praw Człowieka. Jest współautorką „Kompasu – Podręcznika Edukacji Praw Człowieka z Młodzieżą”. Od 8 lat wykorzystuje Teatr Uciśnionych w pracy z grupami marginalizowanymi (młodzież i dzieci romskie, młodzież z biednych środowisk, dorośli nosiciele HIV, więźniowie).

 Tłumaczka:

olgaOlga Stobiecka-Rozmiarek-trenerka w obszarze edukacji pozaformalnej, międzykulturowej. Od 2005 roku prowadzi warsztaty i szkolenia dla różnorodnych odbiorców (grupy międzykulturowe, nastolatki, młodzież zagrożona wykluczeniem społecznym, kadry pracujące z młodzieżą ). Tworzy i realizuje programy edukacyjne dla i z młodzieżą na styku Edukacji Formalnej i Pozaformalnej. W swojej pracy stosuje narzędzia dramy ze szczególnym uwzględnieniem Teatru Forum.

Informacje organizacyjne:

  • termin: 21-22.11.2014, godzina: 10:00 – 18:00
  • Cena: 380 zł, dla członków Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA: 350 zł
  • UWAGA! Pakiet- udział w konferencji 20.11.2014 r. + warsztat „Słowa są niepotrzebne” 21-22.11 tylko 490 zł (program konferencji i zgłoszenia: kliknij tutaj)
  • Miejsce: Warszawa (dokładny adres zostanie przesłany uczestnikom szkolenia)
  • Wpłaty: na konto BRE Bank 16 1140 1010 0000 5903 7400 1005
    z dopiskiem: Słowa są niepotrzebne -2014 + imię i nazwisko
  • Zgłoszenia: wypełnij formularz
  • Dodatkowych informacji udziela Olga Sobiecka – Rozmiarek olga.stobieckarozmiarek@gmail.com

Workshop 21st and 22nd November

No words needed: how non verbal expression can be used in the creation of a theatre of the oppressed performance or play?

‘We must all do theatre – to find out who we are, and to discover who we could become.’ (A. Boal creator of the Theatre of the Oppressed)

Theatre of the Oppressed is present all around the world and used by inoumerous and diverse groups. In this latest despatch – the Aesthetic of the Oppressed , Augusto Boal communicates his inspirational vision regarding the emancipatory power of theatre, summarizing the work he and his multipliers did during the last 30 years, and reflecting about the new forms of oppressions that humanity is living, as economical globalisation, power of medias…etc…In this last work all forms of human expression (painting, singing, playing music, dancing…) are explored giving a wilder meaning of what can be Theatre of the Oppressed.

Being WORDS, SOUND and IMAGE the roots of the Theatre of Oppressed we’ll propose in this workshop, to reflect and explore more about non verbal language and expression by experiencing some specific exercices and games, discussing about them and creating a short public forum theatre play, results of the workshop.

Aims:

  • to discover new forms of expressions using senses, body, sounds in the perspective of Theatre of the Oppressed principles and methodology
  • to experience the process of creation o forum theatre play using non verbal expression
  • to discuss and reflect about the potential and limits of non verbal expression in education
  • to share and analyse practices from Europe and Latin America

Learning points:

  • reflect about the wilder meaning of what could be theatre as an emancipatory and education tool
  • giving tips and advices how to use any forms of non verbal expressions to create a theatre of the oppressed performance or play
  • to understand and live an experience of creation of forum theatre play using non verbal expression
  • understand the potential and limits of non verbal expression with the target groups of the participants

Trainer:

lauraLaura de Witte – French, living in Portugal. Founder and worker in a cooperative of social and cultural intervention based in Faro – Mandacaru (www.coop-mandacaru.weebly.com). Expert in non formal education and specially Human Rights Education. She is one of the author of the manual (latest version) “Compass – Manual of Human Rights Education with Young People” from the Council of Europe. (www.eycb.coe.int/compass/) She is part of the pool of trainers of the DG Youth and Sport of the Council of Europe and pool of trainers of the portuguese National Agency of the Youth in Action Programme. She has long experience in working with marginalized groups or communities (she calls them “invisible persons”) She prefers local grassroot work but also used to cooperate with international networks. She used Theatre of the Oppressed from 8 years as a form to give voice, visibility and power to specific groups (roma young people and children, adults with HIV, young people in poor suburbs, prisoners…)

Information:

  • date: 21-22.11.2014, from 10:00 to 18:00
  • Price: 380 zł
  • Place: Warsaw
  • Insctiption: complete application form
  • If you need more informations, please contact Olga Sobiecka – Rozmiarek olga.stobieckarozmiarek@gmail.com

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Bieżuńska 1/36,
03-578 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

Dołącz do naszego newslettera!

Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

Zobacz nasz kanał na YouTube