W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie
    • O szkoleniach
    • Szkoła Dramy Stosowanej
      • I Stopień Szkoły Dramy Stosowanej – techniki dramowe
        • Opinie
        • Zgłoszenie SDS
      • II Stopień Szkoły Dramy Stosowanej – metodologia Teatru Uciśnionych
        • Opinie – II Stopień
        • Zgłoszenia Szkoła Dramy Stosowanej II stopnia
      • Kadra
    • Rozgrzewki Dramowe
    • Drama w przedszkolu
    • Drama w pracy z dziećmi
    • Teatr Uciśnionych – podstawy
    • Przedsmaki Dramy – wstęp do metody
    • Archiwum szkoleń
      • Techniki dramowo-teatralne w pracy z grupą
        • Opinie o TDT
      • Metody dramowe wspierające wybór drogi zawodowej
        • Opinie uczestników warsztatów
      • IV Międzynarodowa Konferencja dot. Dramy Stosowanej
        • Formularz rejestracyjny
        • Akredytacja dziennikarska
        • Warsztaty
          • Słowa są niepotrzebne-wykorzystanie obrazu, ruchu i dźwięku w Teatrze Uciśnionych
          • Daj głos młodzieży- Teatr Forum w pracy z nastolatkami
          • Pokaż, zagraj, wymyśl -odkryj, co autor miał na myśli. Drama w nauczaniu języka polskiego
          • Drama w kształtowaniu postaw antydyskryminacyjnych
          • Trash Monster- drama w nauczaniu o środowisku
          • Teatr Forum w profilaktyce cyberprzemocy
          • Drama w kształtowaniu postaw obywatelskich
          • Dramowe narzędzia wspierające wybór drogi zawodowej
          • Budowanie relacji zawodowych
          • Moc dramy w profilaktyce – aby konflikt nie przerodził się w przemoc
          • Drama w kształceniu kompetencji międzykulturowych uczniów i pracowników
          • Drama w nauczaniu języka angielskiego
        • Noclegi w pobliżu miejsca Konferencji
      • Kurs Dramy Stosowanej
        • Opinie, relacje i zdjęcia
        • Zgłoszenie KDS
      • Laboratorium Madaleny – Teatr Uciśnionych dla kobiet
      • Joker jako facylitator procesu w Teatrze Forum
      • Mission impossible?
      • Słowa nie są potrzebne – Teatr Forum
      • Dramowe superwizje grupowe
      • Konflikty wewnętrzne – jak sobie z nimi radzić metodą A.Boala
      • Mądrzy w emocjach
      • Teatr Forum w teorii i praktyce
      • Drama w rozwijaniu postawy asertywnej
      • Spotkanie z konfliktem i metodą dramy
    • Informacje
      • Zasady zgłoszeń
    • Rekomendacje szkoleń
      • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
      • Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu

Relacja z I Stopnia Szkoły Dramy w Warszawie

Grupowe śpiewanie

Trzy zjazdy Szkoły Dramy Stosowanej I stopnia mają na celu podniesienie wiedzy o dramie, technikach dramowo-teatralnych i ich zastosowaniu w pracy z grupą. Uczestnicy zdobywają też umiejętność tworzenia wybranych technik dramowych -,, karty ról”, ,,stymulatory”, ,,fotografie”, ,,pomniki”, ,,śmieszna improwizacja”. Podczas zajęć zwiększa się także świadomość dotycząca specyfiki roli osoby prowadzącej w dramie.

Wszystko to w miłej atmosferze z interesującymi ludźmi. Dodatkowo cała wiedza przekazywana jest poprzez doświadczanie i zabawę, utrwalana następnie na flipchartach i zdjęciach. Bez wątpienia jest to wyjątkowo skuteczna metoda nauki – na wielu płaszczyznach, różnymi sposobami, angażująca wiele kanałów przyswajania wiedzy. A na zakończenie wszyscy dostają książke o metodach dramy i płytę z filmami o projektach dramowo-teatralnych.

Jak przez szkło powiększające

Dla mnie Szkoła była ciekawym doświadczeniem spotkania się w gronie profesjonalistów, którzy w swojej pracy z grupą chcą wykorzystywać metodę dramy. Razem z prowadzącymi mogliśmy omawiać wątpliwości czy spostrzeżenia, które pojawiły się podczas przeprowadzenia ćwiczeń. Te obserwacje i uwagi bardzo pogłębiły zrozumienie tego jak metoda działa, na co trzeba uważać.

Szef mówi

Podczas zajęć poznaliśmy wiele rozgrzewek oraz ich różnorakie funkcje. I chyba wiem dlaczego tak lubię dramę – bo mogę (w moim wieku) bezkarnie się bawić z innymi ( też już-nie-dziećmi)!

Przeżycie dalekie, a jednak bliskie

Podczas odgrywania różnych improwizacji – rozmowa z szefową, nowa w pracy, problemy szkolnej pani pedagog, szkoleniowiec w korporacji – wzbudzało się we mnie wiele emocji, pomimo tego, iż nigdy nie byłam w większości sytuacji. Czasami pojawiało się zaskoczenie podczas odgrywania: ,,o, to tak też można?” albo ,,taką też potrafię być!”. Kiedy inna osoba miała ciężką sytację do odegrania i jej się udało to pojawiała się myśl ,,hm..ciekawe, może też tak kiedyś spróbuję?”.

W niektórych improwizacjach trudno mi było wejść w role – i to nie z powodu nieznajomości tematu, ale raczej z zbyt dużej dawki grozy jak dla mnie (np. trener na szkoleniu z ludźmi z HR). Improwizacje to badanie co się zmieni jak się zachowam tak albo inaczej, obserwacja dlaczego inni reagują w taki sposób, jak jeden gest może zmienić wydźwięk całej sytuacji.

Banan

Ważną częścią warsztatów była praca w grupach, podczas której wymienialiśmy się pomysłami i razem tworzyliśmy poszczególne elementy naszych przyszłych zajęć. Układaliśmy własne karty ról, śmieszne improwizacje, stymulatory, dzieliliśmy się swoimi pomysłami i konsultowaliśmy z opiniami reszty. Oczywiście nad wszystkim czuwały interaktywne prowadzące. Dodatkowo mogliśmy zobaczyć jak samemu prowadzić ćwiczenia dramowe i sprawdzić siebie w roli prowadzących.

Co wnosi do życia doświadczenie bycie w roli i udziału w Szkole? Odpowiadając na to pytanie mogę powiedzieć, że po takim doświadczeniu życie nabrało nowego smaku.:)

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Bieżuńska 1/36,
03-578 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

Dołącz do naszego newslettera!

Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

Zobacz nasz kanał na YouTube