Celem warsztatu jest podzielenie się wiedzą i doświadczeniem związanym wykorzystaniem dramy na lekcjach języka polskiego przy omawianiu i interpretowaniu utworów literackich.
Podczas zajęć uczestnicy:
- Poznają teatralizowane ćwiczenia i gry dramowe kształcące koncentrację, dykcję, pamięć
- Dowiedzą się, w jaki sposób były wykorzystywane one podczas zajęć z języka polskiego
- Poznają ćwiczenia dramowe służące do analizy i interpretacji utworów literackich
- Porozmawiają o tym, na co warto zwracać uwagę przy ich wprowadzaniu
Prowadząca:
Justyna Mokrzyńska– nauczyciel języka polskiego z kilkunastoletnim stażem w gimnazjum, poszukiwacz niebanalnych pomysłów na lekcje. Ukończyła warsztaty T. Lewickiego, Warsztaty Edukacji Twórczej w teatrze Rampa oraz warsztaty ,,Teatr z dziećmi – jak to robić” (ASSITEJ). Opiekun szkolnego koła teatralnego, na którym przygotowuje młodzież do przeglądów twórczości, realizuje autorskie scenariusze zajęć i inscenizacji teatralnych. Wspólnie ze Stowarzyszeniem Praktyków Dramy STOP-KLATKA przygotowała z młodzieżą Teatr Forum w ramach projektu FOTEL