W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie
    • Kurs na relacje – 5 kroków do równości i zaangażowania w grupie dzieci i młodzieży
    • Podcasty o wzywaniach w pracy z grupami dzieci i/lub młodzieży
    • Otulić potrzeby, czyli spotkanie w duchu self-care
    • Kurs na relacje – pobierz darmowe scenariusze zajęć!
    • Otulić potrzeby – pobierz darmowy workbook!
    • Szansa rozwoju dla Stowarzyszenia
    • Staż z metodą dramy

Kurs na relacje – 5 kroków do równości i zaangażowania w grupie dzieci i młodzieży

„Kurs na relacje” to 30 godzinny program szkoleniowy on-line dla osób pracujących z grupami dzieci i/lub młodzieży, które potrzebują poszerzyć swoją wiedzę i wzmocnić kompetencje w zakresie budowania empatycznej i równościowej atmosfery w klasie/w grupie.

Chcesz aby Twoi uczniowie/uczennice (lub uczestnicy i uczestniczki): 

  • czuli się w swojej klasie/grupie ważni i potrzebni, a jednocześnie umieli dostrzegać wartości i potencjały innych osób?
  • doceniali różnorodność w grupie, w której funkcjonują i umieli z niej korzystać?
  • lepiej rozumieli swoje potrzeby w związku z funkcjonowaniem w grupie jak również aby byli otwarci na potrzeby innych?
  • umieli komunikować o swoich potrzebach w otwarty, ale nie naruszający granice innych sposób?
  • czuli, że klasa/grupa jest dla nich bezpieczną przystanią, przestrzenią, w której czują się akceptowani, w której mogą bez lęku uczyć się od siebie nawzajem i rozwijać?  

A ty sam/sama chcesz ich w tym wspierać? Zwłaszcza teraz. W dobie pandemii kiedy wśród uczniów i uczennic uczucie lęku i nieufności spotyka się z niezaspokojonymi potrzebami przynależności i kontaktu?

Potrzebujesz poszerzyć swoją wiedzę i wzmocnić kompetencje w zakresie budowania empatycznej i równościowej atmosfery w klasie/w grupie, którą prowadzisz?

Zostań liderem/rką zmiany. Wprowadź więcej empatii, równości i zaangażowania w grupie dzieci i/lub młodzieży.

CO?

Zapraszamy Cię do udziału 30 godzinnym kursie on-line “Kurs na relacje”. Program kursu obejmuje pracę na modelu SCARF opracowanym przez Davida Rocka w trakcie warsztatów on-line (22h), indywidualnych konsultacji z trenerkami i pracy własnej pomiędzy zajęciami (8h). Udział w kursie jest bezpłatny dzięki dotacji z Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego z Funduszy EOG.

SCARF czyli co?

Każdy/da z nas odbiera otoczenie i działania innych osób kwalifikując je w aspekcie bezpiecznych lub stwarzających zagrożenie. A kwalifikacja ta wpływa na nasze działania i funkcjonowanie w grupie. David Rock udowadnia, że w długofalowej perspektywie efektywność i zaangażowanie uczestników grupy opiera się na pięciu aspektach ich funkcjonowania w zespole oraz w relacji z liderem. Są to: status, pewność, autonomia, przynależność oraz sprawiedliwość (z angielskiego: status, certainty, autonomy, relatedness, fairness-SCARF).

Świadome działanie lidera (nauczyciela) we wskazanych przez Rocka obszarach może zmniejszać stres związany z byciem w grupie, podwyższać status uczniów i uczennic, budować zaufanie i poczucie bezpieczeństwa wśród uczestników wzmacniając tym samym ich motywację, zaangażowanie i skuteczność w uczeniu się.

PROGRAM KURSU

Podczas warsztatów przyjrzymy się: 

  • zagadnieniom statusu, pewności, autonomii, przynależności oraz sprawiedliwości w grupie dzieci i młodzieży (każdy warsztat poświęcony będzie innemu obszarowi)
  • potrzebom jakie mogą mieć uczniowie i uczennice w tych obszarach
  • sposobom na to, jak wspierać uczniów i uczennice w zaspokajaniu tych potrzeb oraz jak zwiększać ich zaangażowanie i motywację do działania w grupie (zwłaszcza teraz, w trakcie pandemii, która dla wielu może być źródłem wielu napięć i poczucia zagrożenia oraz odrzucenia)

FORMA KURSU ORAZ METODY PRACY

Każdy warsztat odbywać się będzie na platformie ZOOM. Pomiędzy zajęciami materiały (w tym krótkie zadania zachęcające do refleksji nad własną pracą z grupą) dla uczestników i uczestniczek będą dostępne na projektowej grupie na Classroomie. Uczestnicy i uczestniczki będą mogli/ły skorzystać z indywidulanych konsultacji w trenerkami w zakresie planowania i realizacji działań w swoich grupach.

Warsztaty będą prowadzone z wykorzystaniem metod aktywnych w tym m.in. dramy stosowanej, storytellingu, pracy z metaforą.

CO ZYSKUJESZ BIORĄC UDZIAŁ W KURSIE?

  • poznasz mniejsze i większe sposoby na budowanie więzi w klasie /w grupie (także w dobie pandemii)
  • dowiesz się jak małymi krokami budować równość i wpływać na poczucie bezpieczeństwa w klasie/grupie
  • poznasz osoby z całej Polski, którym zależy na budowaniu autentycznego zaangażowania w grupach i klasach
  • zyskasz narzędzia (również on-linowe) do pracy z dziećmi i młodzieżą wokół tematu równościowych relacji (w tym narzędzia dramowe)
  • dowiesz się jak reagować w sytuacjach wykluczania / nierównego traktowania
  • otrzymasz certyfikat ukończenia kursu
  • będziesz miał/ła możliwość wzięcia udziału w zjeździe superwizyjnym, w trakcie którego przetestujesz stworzone narzędzia do pracy z grupą, otrzymasz informacje zwrotne i rekomendacje
  • dostaniesz wsparcie w postaci indywidulanych konsultacji z trenerkami

KIEDY?

V EDYCJA KURSU

WARSZTATTERMIN
Spotkanie organizacyjno-techniczne (dla chętnych)11.03 (piątek) godz. 18:00-19:00
I warsztat
Warsztat integracyjno-relacyjny
12.03 (sobota) godz. 9:00-14:30
II warsztat
STATUS
14.03 (poniedziałek) godz. 17:00-19:15
III warsztat
PEWNOŚĆ
21.03 (poniedziałek) godz. 17:00-19:15
IV warsztat
AUTONOMIA
28.03 (poniedziałek) godz. 17:00-19:15
V warsztat
RELACJE
4.04 (poniedziałek) godz. 17:00-19:15
VI warsztat
SPRAWIEDLIWOŚĆ + podsumowanie Kursu
11.04 (poniedziałek) godz. 16:00-20:00

 

ZGŁOSZENIA:

V edycja- od 15.02 do do 1.03.2022

Zobacz regulamin Kursu na relacje

WYPEŁNIJ FORMULARZ I ZGŁOŚ SIĘ!

Wyniki rekrutacji (informacja o zakwalifikowaniu się na kurs)

do 3.03.2022 r.

MASZ PYTANIE? ZAPRASZAMY DO KONTAKTU:

k.sienkowska@stop-klatka.org.pl

tel. 518 261 987

Kurs realizowany w ramach projektu „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online”. Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG. 

 

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Bieżuńska 1/36,
03-578 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

Dołącz do naszego newslettera!

Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

Zobacz nasz kanał na YouTube