„Kurs na relacje” to 30 godzinny program szkoleniowy on-line dla osób pracujących z grupami dzieci i/lub młodzieży, które potrzebują poszerzyć swoją wiedzę i wzmocnić kompetencje w zakresie budowania empatycznej i równościowej atmosfery w klasie/w grupie.
Chcesz aby Twoi uczniowie/uczennice (lub uczestnicy i uczestniczki):
- czuli się w swojej klasie/grupie ważni i potrzebni, a jednocześnie umieli dostrzegać wartości i potencjały innych osób?
- doceniali różnorodność w grupie, w której funkcjonują i umieli z niej korzystać?
- lepiej rozumieli swoje potrzeby w związku z funkcjonowaniem w grupie jak również aby byli otwarci na potrzeby innych?
- umieli komunikować o swoich potrzebach w otwarty, ale nie naruszający granice innych sposób?
- czuli, że klasa/grupa jest dla nich bezpieczną przystanią, przestrzenią, w której czują się akceptowani, w której mogą bez lęku uczyć się od siebie nawzajem i rozwijać?
A ty sam/sama chcesz ich w tym wspierać? Zwłaszcza teraz. W dobie pandemii kiedy wśród uczniów i uczennic uczucie lęku i nieufności spotyka się z niezaspokojonymi potrzebami przynależności i kontaktu?
Potrzebujesz poszerzyć swoją wiedzę i wzmocnić kompetencje w zakresie budowania empatycznej i równościowej atmosfery w klasie/w grupie, którą prowadzisz?
Zostań liderem/rką zmiany. Wprowadź więcej empatii, równości i zaangażowania w grupie dzieci i/lub młodzieży.
CO?
Zapraszamy Cię do udziału 30 godzinnym kursie on-line “Kurs na relacje”. Program kursu obejmuje pracę na modelu SCARF opracowanym przez Davida Rocka w trakcie warsztatów on-line (22h), indywidualnych konsultacji z trenerkami i pracy własnej pomiędzy zajęciami (8h). Udział w kursie jest bezpłatny dzięki dotacji z Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego z Funduszy EOG.
SCARF czyli co?
Każdy/da z nas odbiera otoczenie i działania innych osób kwalifikując je w aspekcie bezpiecznych lub stwarzających zagrożenie. A kwalifikacja ta wpływa na nasze działania i funkcjonowanie w grupie. David Rock udowadnia, że w długofalowej perspektywie efektywność i zaangażowanie uczestników grupy opiera się na pięciu aspektach ich funkcjonowania w zespole oraz w relacji z liderem. Są to: status, pewność, autonomia, przynależność oraz sprawiedliwość (z angielskiego: status, certainty, autonomy, relatedness, fairness-SCARF).
Świadome działanie lidera (nauczyciela) we wskazanych przez Rocka obszarach może zmniejszać stres związany z byciem w grupie, podwyższać status uczniów i uczennic, budować zaufanie i poczucie bezpieczeństwa wśród uczestników wzmacniając tym samym ich motywację, zaangażowanie i skuteczność w uczeniu się.
PROGRAM KURSU
Podczas warsztatów przyjrzymy się:
- zagadnieniom statusu, pewności, autonomii, przynależności oraz sprawiedliwości w grupie dzieci i młodzieży (każdy warsztat poświęcony będzie innemu obszarowi)
- potrzebom jakie mogą mieć uczniowie i uczennice w tych obszarach
- sposobom na to, jak wspierać uczniów i uczennice w zaspokajaniu tych potrzeb oraz jak zwiększać ich zaangażowanie i motywację do działania w grupie (zwłaszcza teraz, w trakcie pandemii, która dla wielu może być źródłem wielu napięć i poczucia zagrożenia oraz odrzucenia)
FORMA KURSU ORAZ METODY PRACY
Każdy warsztat odbywać się będzie na platformie ZOOM. Pomiędzy zajęciami materiały (w tym krótkie zadania zachęcające do refleksji nad własną pracą z grupą) dla uczestników i uczestniczek będą dostępne na projektowej grupie na Classroomie. Uczestnicy i uczestniczki będą mogli/ły skorzystać z indywidulanych konsultacji w trenerkami w zakresie planowania i realizacji działań w swoich grupach.
Warsztaty będą prowadzone z wykorzystaniem metod aktywnych w tym m.in. dramy stosowanej, storytellingu, pracy z metaforą.
CO ZYSKUJESZ BIORĄC UDZIAŁ W KURSIE?
- poznasz mniejsze i większe sposoby na budowanie więzi w klasie /w grupie (także w dobie pandemii)
- dowiesz się jak małymi krokami budować równość i wpływać na poczucie bezpieczeństwa w klasie/grupie
- poznasz osoby z całej Polski, którym zależy na budowaniu autentycznego zaangażowania w grupach i klasach
- zyskasz narzędzia (również on-linowe) do pracy z dziećmi i młodzieżą wokół tematu równościowych relacji (w tym narzędzia dramowe)
- dowiesz się jak reagować w sytuacjach wykluczania / nierównego traktowania
- otrzymasz certyfikat ukończenia kursu
- będziesz miał/ła możliwość wzięcia udziału w zjeździe superwizyjnym, w trakcie którego przetestujesz stworzone narzędzia do pracy z grupą, otrzymasz informacje zwrotne i rekomendacje
- dostaniesz wsparcie w postaci indywidulanych konsultacji z trenerkami
KIEDY?
V EDYCJA KURSU
WARSZTAT | TERMIN |
---|---|
Spotkanie organizacyjno-techniczne (dla chętnych) | 11.03 (piątek) godz. 18:00-19:00 |
I warsztat Warsztat integracyjno-relacyjny | 12.03 (sobota) godz. 9:00-14:30 |
II warsztat STATUS | 14.03 (poniedziałek) godz. 17:00-19:15 |
III warsztat PEWNOŚĆ | 21.03 (poniedziałek) godz. 17:00-19:15 |
IV warsztat AUTONOMIA | 28.03 (poniedziałek) godz. 17:00-19:15 |
V warsztat RELACJE | 4.04 (poniedziałek) godz. 17:00-19:15 |
VI warsztat SPRAWIEDLIWOŚĆ + podsumowanie Kursu | 11.04 (poniedziałek) godz. 16:00-20:00 |
ZGŁOSZENIA:
V edycja- od 15.02 do do 1.03.2022
Zobacz regulamin Kursu na relacje
WYPEŁNIJ FORMULARZ I ZGŁOŚ SIĘ!
Wyniki rekrutacji (informacja o zakwalifikowaniu się na kurs)
do 3.03.2022 r.
MASZ PYTANIE? ZAPRASZAMY DO KONTAKTU:
k.sienkowska@stop-klatka.org.pl
tel. 518 261 987
Kurs realizowany w ramach projektu „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online”. Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.