W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

Podcasty o wzywaniach w pracy z grupami dzieci i/lub młodzieży

ODCINEK 1

PRZEMOC RÓWIEŚNICZA – jak ją rozpoznać? w jaki sposób reagować?

Naszym gościem jest Hubert Czemierowski – psycholog, trener i długoletni realizator programu „Spójrz Inaczej” w szkołach. Współautor programów profilaktycznych „Spotkania z Leonem” i „Trening Pewności Siebie” Prowadzi warsztaty z nauczycielami w zakresie profilaktyki uzależnień, przeciwdziałania agresji i przemocy oraz umiejętności psychologicznych, a także grupy dla uczniów doświadczających przemocy rówieśniczej, zajęcia profilaktyczne online z dziećmi i młodzieżą licealną i wykłady dla rodziców. Od 2010 roku realizuje we WCIES (Warszawa) program Akademia Wychowawcy, prowadząc moduły dotyczące współpracy z rodzicami, konfliktach i komunikacji interpersonalnej.

Z podcastu dowiesz się:

Czym jest przemoc rówieśnicza?

Jakie zachowania w grupie powinny nas zaniepokoić?

Wykluczenie w grupie – jak reagować na pierwsze symptomy?

Jak reagować na jawną przemoc w grupie?

Jak rozmawiać z osobą, która stosuje przemoc?

Jak rozmawiać z os. doświadczającą przemocy?

Jaka powinna być dorosłego w przeciwdziałaniu przemocy?

ODCINEK 2

Zjawisko polaryzacji – czym jest? jak pracować w spolaryzowanych grupach?

Naszą gościnią jest Dominka Cieślikowska – psycholożka / trenerka umiejętności antydyskryminacyjnych, międzykulturowych i genderowych, superwizorka pracy trenerskiej w obszarze antydyskryminacyjnym z ponad 12 letnim stażem zawodowym, w tym ponad 4500 przeprowadzonych godzin szkoleniowych. Pracuje z grupami mniejszościowymi i większościowymi. Ma doświadczenie projektowania i prowadzenia długich procesów edukacyjnych, współtworzyła warsztaty dla osób prowadzących edukację antydyskryminacyjną (w tym nauczycieli i nauczycielek – studia podyplomowe MENTORZY KULTUROWI na UJ, Akademia Treningu Antydyskryminacyjnego Kraków, inne kursy w Polsce i zagranicą). Autorka, redaktorka i konsultantka merytoryczna publikacji dotyczących edukacji antydyskryminacyjnej i wyzwań metodologicznych warsztatu antydyskryminacyjnego.

Z podcastu dowiesz się:

Dlaczego zdecydowałyśmy się na podcast o polaryzacji?

Czym jest polaryzacja?

Polaryzacja o konflikt – jakie są różnice?

Polaryzacja a dyskryminacja – jak jedno wpływa na drugie?

Jak pracowałyśmy dramą w tematach związanych z polaryzacją?

Polaryzacja w klasie – na co zwrócić uwagę?

Jak nie dawać paliwa polaryzacji?

Polecane materiały do pracy z grupami

ODCINEK 3

O wyzwaniach w pracy metodą dramy – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Przy mikrofonie Małgorzata Winiarek-Kołucka – psycholożka, trenerka i superwizorka dramy, prezeska Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia i warsztaty edukacyjne i rozwojowe. Dotychczas przeprowadziła ponad 5200 godzin zajęć grupowych oraz ponad 120 procesów tutoringowych i coachingowych. Regularnie wspiera jednostki i grupy w rozwoju. Pomaga im nazywać ważne dla nich wartości oraz wykorzystać odkryty potencjał do planowania działań, zarządzania ludźmi czy rozwiązywania konfliktów. Autorka i redaktorka artykułów o metodzie dramy stosowanej i procesach edukacyjnych. Redaktorka merytoryczną publikacji Drama wzmacnia. Metoda dramy w edukacji antydyskryminacyjnej. Prelegentka na konferencjach i webinariach dotyczących dramy.

Agnieszka Buśk – renerka biznesu, coach, superwizorka dramy, wiceprezeska Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Z wykształcenia pedagożka. Pasjonatka dramy i interaktywnych metod uczenia się. Prowadzi szkolenia i warsztaty rozwojowe od 2006 r. Dotychczas przeprowadziła ponad 4500 godzin zajęć grupowych oraz ponad 100 procesów tutoringowych i coachingowych. Pisze i redaguje artykuły o metodach uczenia, dynamice procesów edukacyjnych i społecznych. Występuje na konferencjach i w webinariach dotyczących dramy. Od kilkunastu lat współtworzy i realizuje dramowe projekty społeczne w obszarach przeciwdziałania przemocy, antydyskryminacji, komunikacji międzypokoleniowej oraz rozwijania potencjału osobistego i zawodowego.

Z podcastu dowiesz się:

Jak mówić o dramie?

Jak zacząć pracę dramą w grupą?

Jak poznać, że grupa jest gotowa na głębszą pracę dramą?

Jak pracować grupą w oporze?

Jak zaopiekować się silnymi emocjami uczestników w procesie dramowym?

Jak pomóc ludziom wyjść z roli?

Jak umiejętnie wyznaczać cele i dobierać ćwiczenia?

Dziękujemy RADIU KAMPUS za udostępnienie studia do nagrań i pomoc przy montażu materiałów.

Podcasty zrealizowane w ramach projektu DRAMOWA AKADEMIA ANTYDYSKRYMINACYJNA ON-LINE. Projekt “Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online” realizowany jest dzięki dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, finansowanego z Funduszy EOG.

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Ładna 23,
03-629 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083