Trwający 20 minut dokument obrazuje wykorzystanie wybranych technik na przykładzie tematyki profilaktyki przemocy rówieśniczej. Jednakże każda z prezentowanych metod może służyć do pracy nad inną problematyką, m.in.: komunikacji, asertywności, rozwiązywania konfliktów w grupie.
W części pierwszej filmu John Somers opowiada o metodzie TIE (Teatru w Edukacji), nazywanej też Teatrem Interaktywnym. Krótkie przedstawienie teatralne ma za zadanie zaangażować widzów w problem, nad którym następnie pracują podczas części interaktywnej. Gorące krzesło to jedna z technik pozwalająca pogłębić wiedzę o bohaterach występujących w przedstawieniu. Zajęcia TIE zamyka część, w której widzowie mogą w jakiś sposób wpłynąć na postępowanie postaci- poprzez odegranie alternatywnych zachowań bądź zaproponowanie innych rozwiązań.
Druga część filmu to wprowadzenie do trzech technik dramowych, które mogą być niezależnie stosowane podczas warsztatów dramowych. Fiona Macbeth opowiada o Krytykach, czyli technice ułatwiającej wgląd w ludzkie myśli i motywacje kierujące zachowaniem. „Ring bokserski” pozwala na wspólne wypracowanie różnych strategii postępowania w sytuacjach trudnych. „Forum” to praca nad gotową scenką zawierającą problem, z możliwością wejścia w rolę bohatera i zmianę jego decyzji.
Film jest częścią programu Brytyjska Drama w Polsce realizowanego przez Stowarzyszenie STOP-KLATKA w partnerstwie z British Council. Projekt uzyskał dodatkowo wsparcie Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Film powstał z przeznaczeniem dla uczestników wybranych projektów Stowarzyszenia STOP-KLATKA (m.in.: Międzynarodowej Konferencji Dramowej, Pro-pozycji).