Projekt zakończony – w tej zakładce znajdują się dane pochodzące z okresu jego realizacji.
Zapraszamy do zapoznania się z aktualnie realizowanymi projektami
Program Brytyjska drama w Polsce obejmuje szereg powiązanych ze sobą działań edukacyjnych, realizowanych przez Stowarzyszenie od stycznia do grudnia 2007 przy współpracy z brytyjskimi specjalistami dramy, prof. Johnem Somersem, Fioną Macbeth i Laurą Newton oraz polskimi praktykami dramy.
Partnerem programu jest British Council – instytucja reprezentująca Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w zakresie współpracy kulturalnej i edukacyjnej. Umożliwia nawiązywanie kontaktów oraz wymianę pomysłów i doświadczeń pomiędzy Wielką Brytanią a innymi krajami.
Wydarzenia:
W ramach programu ponad 300 osób będzie mieć możliwość bezpośredniego spotkania z dramą poprzez udział w:
- warsztatach
- seminariach
- tygodniowej Letniej Szkole Dramy (1-7 lipca), którą poprowadzą specjaliści z Anglii
- Miedzynarodowej Konferencji Dramy Stosowanej (26-28 listopada)
Planujemy również:
- stworzenie filmu edukacyjnego
- wydanie podręcznika dramy
- rozbudowanie dostępnej dla wszystkich strony internetowej Stowarzyszenia
- popularyzację internetowego forum dyskusyjnego poświęconego dramie
Działania te przyczynią się do:
- Promocji brytyjskiej metody dramy wśród osób pracujących na polu interwencji społecznej: pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, nauczycieli, animatorów kultury i in.
- Podniesienia jakości działań edukacyjnych i profilaktycznych wśród absolwentów warsztatów, Letniej Szkoły Dramy i innych odbiorców programu
- Budowania samodzielnych projektów dramowych, a także włączania działań dramowych w szerszy kontekst pracy z grupami
- Wymiany doświadczeń i konsolidacji środowiska polskich praktyków dramy
- Wzmocnienia współpracy pomiędzy Stowarzyszeniem STOP-KLATKA a praktykami i teoretykami dramy z Wielkiej Brytanii i z Polski
- Rozwoju Stowarzyszenia STOP-KLATKA jako organizacji, której misją jest stwarzanie przestrzeni do dialogu i pozytywnej zmiany społecznej dzięki stosowaniu metody dramy w edukacji, profilaktyce i resocjalizacji.
Ewaluacja
Poszczególne elementy programu zostaną poddane ewaluacji m.in. pod kątem realizacji założonych celów, efektywności działań i zaspokojenia oczekiwań uczestników.