W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie
    • Konferencja on-line „Bliżej Siebie – o dobrostanie nauczycielek i nauczycieli”
      • Ekspertki_ci -Konferencja
      • Conference
      • In English
    • Warsztaty dla nauczycieli i nauczycielek
    • W poszukiwaniu wellbeingu nauczycielek i nauczycieli w Polsce – raport

Erasmus+: ToBe or not be well

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA jest obecnie partnerem międzynarodowego projektu pt. ‘To be or not be well – Drama and theatre in education’. Projekt zakłada podniesienie poziomu dobrego samopoczucia nauczycieli i poprawę klimatu w szkole poprzez organizację zajęć dramowyh i TIE (Teatru w edukacji). Działania zaplanowane są na okres od 2019 do 2021 roku, organizacją koordynującą jest Nyitott Kör z Węgier, a partnerami poza STOP-KLATKĄ są Big Brum z Wielkiej Brytanii i Luzansky z Czech.

W październiku 2019 r. wzięliśmy udział w pierwszym spotkaniu projektowym, a na początku 2020 r. 8 naszych współpracowników uczestniczyło we wspólnym treningu w Budapeszcie. Podczas tych dni wspólnie zastanawialiśmy się nad obecną sytuacją systemu edukacyjnego.
W roku szkolnym 2019/2020 każda z organizacji będzie współpracowała z wybraną grupą nauczycieli w 6 fazach tak, by wesprzeć ich w tworzeniu dobrego klimatu w szkole- m.in. poprzez wprowadzenie dramy do działań edukacyjnych. Organizacje pracowały przy wykorzystaniu narzędzi dramowych i/lub TIE.
Po zakończeniu współpracy ze szkołą planowane są działania rozpowszechniające rezultaty w postaci warsztatów i konferencji w każdym z krajów.

W ramach projektu powstał przewodnik dla nauczycieli, książka o metodologii i opis przeprowadzonych badań. 


Chcesz dowiedzieć się w jaki sposób pracowaliśmy w projekcie z nauczycielami/kami oraz z uczniami/uczennicami? Zachęcamy do zajrzenia na stronę projektu gdzie przeczytasz więcej o tym:

  • jakie były rezultaty analizy potrzeb, które przeprowadziliśmy w szkołach (w czterech europejskich krajach)
  • jakie w związku z nimi przyjęliśmy cele i strategie działania
  • jakimi metodami pracowaliśmy nad wzmacnianiem dobrostanu nauczycieli i nauczycielek oraz budowaniem dobrego klimatu w klasach (znajdziesz opisy konkretnych ćwiczeń i technik dramowych)

Strona internetowa projektu

Zachęcamy też do obejrzenia filmu o naszych działaniach projektowych w Szkole Podstawowej nr 350 w Warszawie:

ORGANIZACJA LIDERSKA:

Nyitott Kör Egyesület (Węgry)

PARTNERZY:

Big Brum Theatre in Education Company ( Wielka Brytania)

Luzansky- Stredisko Volneho Casu ( Czechy)

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA (Polska)

Projekt jest finansowany przez program Erasmus Plus, Komisji Europejskiej.

 

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Bieżuńska 1/36,
03-578 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

Dołącz do naszego newslettera!

Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

Zobacz nasz kanał na YouTube