W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

    Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna”

    §1

    Postanowienia ogólne

    1. Niniejszy regulamin określa warunki i kryteria naboru oraz uczestnictwa w projekcie „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna” zwanym dalej Projektem;
    2. Realizatorem Projektu jest Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA;
    3. Adres biura: Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA znajduje się przy ul. Strzeleckiej 3 m. 12, 03 – 433 Warszawa;
    4. Projekt realizowany jest w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z funduszy EOG;
    5. Zasięg terytorialny Projektu – Lublin, Poznań, Gdańsk, Rzeszów i okolice tych miast;
    6. Informacje o rekrutacji zostaną umieszczone na stronie https://stop-klatka.org.pl/dramowa-akademia-antydyskryminacyjna/, w szkołach gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych, znajdujących się na w/w terenie objętym wsparciem;
    7. Okres realizacji Projektu: od 01 października 2014 r. do 30 kwietnia 2016 r.

    §2

    Definicje

    Używane w niniejszym Regulaminie określenia każdorazowo oznaczają:

    1. „Projekt” – projekt „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna”;
    2. „Realizatorzy projektu” – Stowarzyszeniem Praktyków Dramy STOP-KLATKA;
    3. „Uczestnik Projektu”/„Beneficjent Ostateczny” – kandydat/kandydatka, który/a zostanie zakwalifikowana do Projektu, zgodnie z zasadami rekrutacji określonymi w niniejszym regulaminie;
    4. „Dokumenty rekrutacyjne” – dokumenty wymienione w § 4;
    5. „Komisja rekrutacyjna” – należy przez to rozumieć komisję dokonującą kwalifikacji kandydatów do Projektu, w tym: oceniającą formularze rekrutacyjne;
    6. “pierwsza część Projektu” – okres w realizacji Projektu, rozpoczynający się w lutym a kończący się w czerwcu 2015 r.
    7. “druga część Projektu” – okres w realizacji Projektu, rozpoczynający się w październiku 2015 r. a kończący w styczniu 2016 r.

    §3

    Uczestnicy Projektu

    1. Uczestnikami/Uczestniczkami Projektu będą nauczyciele i nauczycielki zatrudnieni/zatrudnione w Lublinie, Poznaniu i okolicach tych miast w pierwszej części projektu oraz nauczyciele i nauczycielki zatrudnieni/zatrudnione w Gdańsku, Rzeszowie i okolicach tych miast w drugiej części projektu;
    2. W wyniku procesu rekrutacji wyłonionych zostanie min. 56 Uczestników/Uczestniczek projektu, po 14 w każdym z regionów: Lublin, Poznań, Gdańsk i Rzeszów;

    §4

    Dokumenty rekrutacyjne

    1. W skład dokumentów rekrutacyjnych wchodzą:
    • Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie;
    • Formularz rekrutacyjny;
    1. Dokumenty rekrutacyjne będą dostępne na stronie https://stop-klatka.org.pl/rekrutacja/;

    §5

    Rekrutacja uczestników/uczestniczek projektu

    1. Proces rekrutacji drugiej części Projektu trwa do 18.09.2015 r. Warunkiem przystąpienia do Projektu jest spełnienie kryteriów naboru oraz prawidłowe wypełnienie formularza rekrutacyjnego wysłanego za pośrednictwem: strony internetowej https://stop-klatka.org.pl/daa-2-formularz/, albo drogą e-mailową na adres rekrutacja.daa@stop-klatka.org.pl lub pocztą na adres SPD STOP-KLATKA ul.Strzelecka 3/12, 03-433 Warszawa (decyduje data wpływu listu do siedziby organizacji);
    2. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzą trenerki projektu;
    3. Do Projektu zostanie zakwalifikowanych min. 56 osób. W przypadku, gdy na szkolenia zgłosi się większa liczba chętnych niż liczba wolnych miejsc, zostanie utworzona lista rezerwowa. W sytuacji zgłoszenia się zbyt małej liczby osób zorganizowany zostanie nabór dodatkowy;
    4. O uczestnictwie w Projekcie decyduje łącznie spełnienie następujących kryteriów:
      a) Zatrudnienie w Lublinie, Poznaniu lub okolicach tych miast – zgłoszenie do pierwszej części projektu;
      b) Zatrudnienie w Gdańsku, Rzeszowie lub okolicach tych miast – zgłoszenie do drugiej części projektu;
      c) Możliwości czasowe;
      d) Przesłanie poprawnie wypełnionego formularza rekrutacyjnego;
      e) Po otrzymaniu informacji o zakwalifikowaniu się do projektu, podpisanie i dostarczenie do siedziby Stowarzyszenia niniejszego regulaminu;
    5. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie któregoś z Beneficjentów, na jego miejsce może zostać zaproszona osoba z listy rezerwowej;
    6. Złożenie formularza rekrutacyjnego oznacza, iż Uczestnik/czka zapoznał/a się z niniejszym Regulaminem, akceptuje jego zapisy i zobowiązuje się do ich przestrzegania;
    7. Rekrutacja Uczestników/czek do projektu uwzględnia zasadę równych szans poprzez zapewnienie możliwości udziału w projekcie osobom bez względu na płeć czy stopień niepełnosprawności;
    8. Wszystkie osoby, które prześlą dokumenty rekrutacyjne zostaną poinformowane o swoim statusie w Projekcie:
      a) o zakwalifikowaniu do projektu;
      b) o wpisaniu na listę rezerwową;
      c) o nie zakwalifikowaniu się;
    9. O wynikach rekrutacji Beneficjenci/tki ostatecznie zostaną poinformowani/e drogą elektroniczną lub telefonicznie;

    §6

    Zasady organizacji oraz uczestnictwa w warsztatach

    1. Przeprowadzony zostanie cykl warsztatów dla nauczycieli/ek w pierwszej części projektu – od lutego do czerwca 2015 r. – w Lublinie, Poznaniu i okolicach tych miast;
    2. W drugiej części projektu cykl warsztatów dla nauczycieli zostanie przeprowadzony od października 2015 r. do stycznia 2016 r.- w Gdańsku, Rzeszowie i okolicach tych miast;
    3. Każdy cykl będzie składał się z 60 godzin szkoleniowych:

    a. 16 godzin: treści wprowadzające głębsze rozumienie pojęć z zakresu edukacji antydyskryminacyjnej takich jak elementy tożsamości pierwotnej i wtórnej, cechy stereotypów i uprzedzeń, grupy większościowe i mniejszościowe, pojęcie dyskryminacji;

    ćwiczenia i techniki dramowe: budujące bezpieczeństwo, zaufanie i współpracę w grupie, stymulatory jako technika wprowadzająca do improwizacji;

    b. 16 godzin: ciąg dalszy ćwiczeń i technik dramowych przydatnych nauczycielom w ich pracy antydyskryminacyjnej: rzeźba, pomnik, teatr obrazu, gorące krzesło, śledzenie myśli, teatr forum, improwizacja;

    poszerzenie treści z zakresu edukacji antydyskryminacyjnej: mechanizm dyskryminacji, struktury władzy a dyskryminacja, sposoby przeciwdziałania dyskryminacji i reagowania na jej przejawy;

    zasady pracy dramą – wchodzenie i wychodzenie z ról, praca w świecie fikcji z odniesieniami do rzeczywistości, rola osoby prowadzącej;

    c. 18 godzin: miejsce dramy i edukacji antydyskryminacyjnej w podstawie programowej

    jak tworzyć scenariusze warsztatów dramowych

    tworzenie i prowadzenie scenariuszy warsztatów dramowych o tematyce antydyskryminacyjnej wraz z informacjami zwrotnymi od pozostałych Uczestniczek i Uczestników oraz trenerek;

    d. 10 godzin: wymiana informacji o przeprowadzonych przez siebie warsztatach, w tym reakcjach młodzieży, możliwościach zmian itp.

    planowanie dalszych działań

    możliwość uczestnictwa w seminarium z udziałem ekspertów/ek;

    4. Każdy z warsztatów prowadzi dwie wykwalifikowane trenerki:

    a) Trenerka dramy

    b) Trenerka antydyskryminacyjna

    5. Uczestnicy/Uczestniczki otrzymają na zakończenie Projektu certyfikaty zaświadczające o odbytym cyklu warsztatów;

    6. Uczestnicy/Uczestniczki mają możliwość otrzymania zwrotu kosztów dojazdu na warsztaty;

    7. Wypłata zwrotu kosztów będzie następowała maksymalnie do kwoty za dojazd publicznym środkiem transportu po wypełnieniu odpowiednich oświadczeń i przedstawieniu biletu uprawniającego do przejazdu. W przypadku podróży samochodem prywatnym, Uczestnikowi/Uczestniczce zostanie zwrócona kwota w wysokości nie przekraczającej średniej ceny biletu publicznego środka transportu na tej trasie. Cena biletu powinna być poświadczona wydrukiem ze strony www przewoźnika mówiąca o cenie biletów na tej trasie

    lub skanem biletu z tejże trasy;

    1. Oświadczenie wraz z załącznikami będą zbierane na ostatnich zajęciach;
    2. Zwrot kosztów za dojazdy zostanie wypłacony po zakończeniu warsztatów;
    3. Stowarzyszenie zastrzega możliwość zwracania jedynie części kosztów dojazdów w zależności od liczby osób, które zgłoszą taką potrzebę.
    4. Każdy Uczestnik/Uczestniczka warsztatów zobowiązany jest do regularnego, punktualnego i aktywnego udziału w zajęciach oraz potwierdzania uczestnictwa na liście obecności;
    5. Obecność Uczestnika/Uczestniczki w co najmniej 80% zajęć przewidzianych w programie szkoleń, jest warunkiem otrzymania zaświadczenia ukończeniu szkolenia;
    6. Przekroczenie przez Uczestnika/Uczestniczkę limitu 20% nieobecności, zostanie potraktowane jako rezygnacja z dalszego uczestnictwa w szkoleniu i spowoduje skreślenie z listy uczestników;
    7. W szczególnych przypadkach (np. choroba, nieprzewidziane zdarzenia losowe) koordynator projektu może wyrazić zgodę na kontynuowanie szkolenia pomimo przekroczenia przez Uczestnika/czkę limitu nieobecności;
    8. Każda nieobecność na zajęciach wymaga wcześniejszego poinformowania trenerki drogą telefoniczną lub mailową;
    9. Listy rezerwowe będą tworzone według spełnienia kryteriów dostępu wymienionych w §5 w punkcie 4;
    10. Osoby z listy rezerwowej będą kwalifikowane w przypadku rezygnacji osób z listy podstawowej, przed rozpoczęciem pierwszych warsztatów oraz jeśli któryś z uczestników/uczestniczek zrezygnuje w trakcie trwania warsztatów. Na jego miejsce zostanie przyjęta osoba z listy rezerwowej z limitem 85% nieobecności liczonej od ilości godzin, która pozostała do wykonania;

    §7

    Obowiązki Uczestników/Uczestniczek Projektu

    Uczestnik/Uczestniczka ma obowiązek:

    1. Aktywnie uczestniczyć w warsztatach;
    2. Punktualnie przybywać na zajęcia;
    3. Informować trenera wiodącego o nieobecności na zajęciach;
    4. Wypełniać ankiety opracowane przez zespół Projektu dla celów kontroli i podnoszenia jakości szkoleń;
    5. Stworzyć na podstawie zajęć scenariusz lekcji i przekazać go do wglądu trenerowi wiodącemu oraz wyrazić zgodę na umieszczenie scenariusza lekcji w publikacji oraz na stronie https://stop-klatka.org.pl/dramowa-akademia-antydyskryminacyjna/;
    6. Wyrazić zgodę na wykorzystanie wizerunku (dokumentacja fotograficzna oraz filmowa), które obejmują: wykorzystanie, utrwalanie, obróbkę i powielanie wykonanych zdjęć za pośrednictwem dowolnego medium, wyłącznie w celu informacji i promocji działań Projektu.

    §8

    Zasady rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie

    1. W przypadku rezygnacji z udziału w Projekcie Uczestnik/Uczestniczka jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Realizatora Projektu;
    2. W sytuacji rezygnacji z udziału w projekcie na tydzień przed rozpoczęciem pierwszego warsztatu na Uczestnika/Uczestniczkę zostaje nałożona kara pieniężna w wysokości połowy kosztu przypadającego na jednego uczestnika projektu tj. 845,50 zł.
    3. Jeżeli rezygnacja z udziału w projekcie nastąpi później niż na tydzień przed rozpoczęciem pierwszego warsztatu na Uczestnika/Uczestniczkę Projektu zostanie nałożona kara pieniężna w wysokości kosztu przypadającego na jednego uczestnika projektu tj. 1 691 zł.
    4. W szczególnych przypadkach (np. choroba, nieprzewidziane zdarzenia losowe) koordynator projektu może wyrazić zgodę na rezygnację Uczestnika/Uczestniczki z udziału w projekcie bez ponoszenia konsekwencji materialnych.

    §9

    Monitoring i kontrola

    1. W celu prawidłowej realizacji Projektu i rzetelnego wydatkowania przyznanych środków w ramach wsparcia, Realizator Projektu ma obowiązek monitorowania przebiegu Projektu, w tym zwłaszcza w aspekcie osiągnięcia założonych rezultatów Projektu;
    2. Uczestnik/Uczestniczka Projektu zobowiązany/a jest udzielić informacji zwrotnych niezbędnych dla celów kontroli, ewaluacji, monitoringu i sprawozdawczości realizowanych działań;

    §10

    Informacje końcowe

    1. Aktualna treść Regulaminu rekrutacji i uczestnictwa w projekcie dostępna jest na stronie internetowej https://stop-klatka.org.pl/regulamin-rekrutacji-i-uczestnictwa-w-projekcie-dramowa-akademia-antydyskryminacyjna/;
    2. Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA zastrzega sobie prawo do zmian w niniejszym Regulaminie;
    3. Dokumenty rekrutacyjne wraz z załącznikami dostępne są na stronie Projektu https://stop-klatka.org.pl/dramowa-akademia-antydyskryminacyjna/.

     

    Bardzo prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

    Regulamin dostępny jest również w formacie pdf po kliknięciu tutaj.

     

    Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z funduszy EOG

     

    logo DAAbaner

    Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
    ul. Bieżuńska 1/36,
    03-578 Warszawa
    NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

    Dołącz do naszego newslettera!

    Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

    Zobacz nasz kanał na YouTube