W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie
    • O szkoleniach
    • Szkoła Dramy Stosowanej
      • I Stopień Szkoły Dramy Stosowanej – techniki dramowe
        • Opinie
        • Zgłoszenie SDS
      • II Stopień Szkoły Dramy Stosowanej – metodologia Teatru Uciśnionych
        • Opinie – II Stopień
        • Zgłoszenia Szkoła Dramy Stosowanej II stopnia
      • Kadra
    • Rozgrzewki Dramowe
    • Drama w przedszkolu
    • Drama w pracy z dziećmi
    • Teatr Uciśnionych – podstawy
    • Przedsmaki Dramy – wstęp do metody
    • Archiwum szkoleń
      • Techniki dramowo-teatralne w pracy z grupą
        • Opinie o TDT
      • Metody dramowe wspierające wybór drogi zawodowej
        • Opinie uczestników warsztatów
      • IV Międzynarodowa Konferencja dot. Dramy Stosowanej
        • Formularz rejestracyjny
        • Akredytacja dziennikarska
        • Warsztaty
          • Słowa są niepotrzebne-wykorzystanie obrazu, ruchu i dźwięku w Teatrze Uciśnionych
          • Daj głos młodzieży- Teatr Forum w pracy z nastolatkami
          • Pokaż, zagraj, wymyśl -odkryj, co autor miał na myśli. Drama w nauczaniu języka polskiego
          • Drama w kształtowaniu postaw antydyskryminacyjnych
          • Trash Monster- drama w nauczaniu o środowisku
          • Teatr Forum w profilaktyce cyberprzemocy
          • Drama w kształtowaniu postaw obywatelskich
          • Dramowe narzędzia wspierające wybór drogi zawodowej
          • Budowanie relacji zawodowych
          • Moc dramy w profilaktyce – aby konflikt nie przerodził się w przemoc
          • Drama w kształceniu kompetencji międzykulturowych uczniów i pracowników
          • Drama w nauczaniu języka angielskiego
        • Noclegi w pobliżu miejsca Konferencji
      • Kurs Dramy Stosowanej
        • Opinie, relacje i zdjęcia
        • Zgłoszenie KDS
      • Laboratorium Madaleny – Teatr Uciśnionych dla kobiet
      • Joker jako facylitator procesu w Teatrze Forum
      • Mission impossible?
      • Słowa nie są potrzebne – Teatr Forum
      • Dramowe superwizje grupowe
      • Konflikty wewnętrzne – jak sobie z nimi radzić metodą A.Boala
      • Mądrzy w emocjach
      • Teatr Forum w teorii i praktyce
      • Drama w rozwijaniu postawy asertywnej
      • Spotkanie z konfliktem i metodą dramy
    • Informacje
      • Zasady zgłoszeń
    • Rekomendacje szkoleń
      • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
      • Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu

Mission impossible? Drama i kontrowersyjne tematy społeczne

 

Czy da się używać metody dramy do refleksji na temat ryzykownych zachowań seksualnych, cyberprzemocy, jazdy po alkoholu, samobójstw? Tak, da się! Ása Helga Ragnarsdóttir – nauczyciel akademicki dramy na Uniwersytecie Islandzkim, aktorka, jedna z osób wprowadzających dramę do islandzkich szkół oraz Alicja Gałązka – trener, coach, psycholog, pedagog przeprowadzą uczestników przez sekwencję ćwiczeń dramowych wykorzystywanych przez nie w pracy z młodzieżą w temacie cyberprzemocy. Doświadczenia twórczej pracy w fikcyjnym świecie będą na bieżąco omawiane z uczestnikami z metapoziomu. Prowadzące podzielą się również swoimi doświadczeniami z prowadzenia warsztatów edukacyjnych dla różnych grup i wesprą uczestników w tworzeniu pomysłów na ich własne scenariusze.

Co zyskasz biorąc udział w warsztacie?

  • Poznasz ćwiczenia i gry, które umożliwiają refleksję nad problemami społecznymi
  • Doświadczysz 20 ćwiczeń dramowych  wykorzystanych w tematach kontrowersyjnych
  • Zobaczysz jak konstruować sekwencję ćwiczeń dramowych wokół jednej historii
  • Dowiesz się jak drama aktywizuje nasz mózg i pozwala na tworzenie nowych struktur neurologicznych sprzyjających uczeniu się (w oparciu o teorie neurodydaktyki i neuropsychologii)
  • Usłyszysz w jaki sposób drama jest wykorzystywana aktualnie w systemie edukacji w Islandii
  • Poznasz inne osoby wykorzystujące twórcze metody pracy z grupą
  • Zastanowisz się jak wykorzystać poznane ćwiczenia w pracy ze swoją grupą docelową;
  • Dostaniesz skrypt z warsztatu dotyczący poznanych ćwiczeń

Warsztat prowadzony w języku angielskim z tłumaczeniem.

Termin: 19.11.2014, godzina: 10:30 – 18:30
Zgłoszenia: wypełnij formularz
Cena: 200 zł – UWAGA: dla osób, które zgłosiły się na konferencję i wpłaciły – 180 zł (program Konferencji i zgłoszenia: kliknij tutaj), 150 zł – dla członków STOP-KLATKI
Miejsce:
Warszawa (dokładny adres zostanie przesłany uczestnikom szkolenia)

Adresaci:

Edukatorzy (nauczyciele, trenerzy, animatorzy, pedagodzy, psychologowie, pracownicy socjalni, studenci nauk pokrewnych i inne osoby związane z edukacją), osoby pracujące z młodzieżą

Prowadzące:

asa1Ása Helga Ragnarsdóttir- nauczyciel akademicki dramy na Uniwersytecie Islandzkim oraz na Uniwersytecie Sztuki w Islandii, aktorka. Przez lata była Prezesem Islandzkiego Stowarzyszenia Dramy i Edukacji. Brała czynny udział we wprowadzaniu dramy do szkół podstawowych, średnich i wyższych w Islandii. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą i nauczycielami. Autorka licznych publikacji dotyczących dramy stosowanej. (m.in. Practical drama, a handbook for teachers, Using drama in teaching language and literacy,  A basic book on drama in education for teachers in primary schools.)

 

agalazkaAlicja Gałązka – Prof. Nadzw dr hab. , psycholog, lingwista, licencjonowany coach, trener oraz pedagog. Wykładowca i pracownik naukowy w Uniwersytecie Śląskim. Autorka licznych programów studiów podyplomowych. Międzynarodowy trener z zakresu m. in. umiejętności komunikacyjnych, twórczego myślenia i rozwiązywania problemów. Założyciel Śląskiej Szkoły Dramy. Autorka nowatorskiej metody nauczania języków obcych Future Learning System opartej o założenia psychologii poznawczej, psychoneurologii oraz dramy.

Zgłoszenia: wypełnij formularz

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Bieżuńska 1/36,
03-578 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

Dołącz do naszego newslettera!

Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

Zobacz nasz kanał na YouTube