W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie
    • O szkoleniach
    • Szkoła Dramy Stosowanej
      • I Stopień Szkoły Dramy Stosowanej – techniki dramowe
        • Opinie
        • Zgłoszenie SDS
      • II Stopień Szkoły Dramy Stosowanej – metodologia Teatru Uciśnionych
        • Opinie – II Stopień
        • Zgłoszenia Szkoła Dramy Stosowanej II stopnia
      • Kadra
    • Rozgrzewki Dramowe
    • Drama w przedszkolu
    • Drama w pracy z dziećmi
    • Teatr Uciśnionych – podstawy
    • Przedsmaki Dramy – wstęp do metody
    • Archiwum szkoleń
      • Techniki dramowo-teatralne w pracy z grupą
        • Opinie o TDT
      • Metody dramowe wspierające wybór drogi zawodowej
        • Opinie uczestników warsztatów
      • IV Międzynarodowa Konferencja dot. Dramy Stosowanej
        • Formularz rejestracyjny
        • Akredytacja dziennikarska
        • Warsztaty
          • Słowa są niepotrzebne-wykorzystanie obrazu, ruchu i dźwięku w Teatrze Uciśnionych
          • Daj głos młodzieży- Teatr Forum w pracy z nastolatkami
          • Pokaż, zagraj, wymyśl -odkryj, co autor miał na myśli. Drama w nauczaniu języka polskiego
          • Drama w kształtowaniu postaw antydyskryminacyjnych
          • Trash Monster- drama w nauczaniu o środowisku
          • Teatr Forum w profilaktyce cyberprzemocy
          • Drama w kształtowaniu postaw obywatelskich
          • Dramowe narzędzia wspierające wybór drogi zawodowej
          • Budowanie relacji zawodowych
          • Moc dramy w profilaktyce – aby konflikt nie przerodził się w przemoc
          • Drama w kształceniu kompetencji międzykulturowych uczniów i pracowników
          • Drama w nauczaniu języka angielskiego
        • Noclegi w pobliżu miejsca Konferencji
      • Kurs Dramy Stosowanej
        • Opinie, relacje i zdjęcia
        • Zgłoszenie KDS
      • Laboratorium Madaleny – Teatr Uciśnionych dla kobiet
      • Joker jako facylitator procesu w Teatrze Forum
      • Mission impossible?
      • Słowa nie są potrzebne – Teatr Forum
      • Dramowe superwizje grupowe
      • Konflikty wewnętrzne – jak sobie z nimi radzić metodą A.Boala
      • Mądrzy w emocjach
      • Teatr Forum w teorii i praktyce
      • Drama w rozwijaniu postawy asertywnej
      • Spotkanie z konfliktem i metodą dramy
    • Informacje
      • Zasady zgłoszeń
    • Rekomendacje szkoleń
      • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
      • Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu

Pokaż, zagraj, wymyśl -odkryj, co autor miał na myśli. Drama w nauczaniu języka polskiego

Celem warsztatu jest podzielenie się wiedzą i doświadczeniem związanym wykorzystaniem dramy na lekcjach języka polskiego przy omawianiu i interpretowaniu utworów literackich.

Podczas zajęć uczestnicy:

  • Poznają teatralizowane ćwiczenia i gry dramowe kształcące koncentrację, dykcję, pamięć
  • Dowiedzą się, w jaki sposób były wykorzystywane one podczas zajęć z języka polskiego
  • Poznają ćwiczenia dramowe służące do analizy i interpretacji utworów literackich
  • Porozmawiają o tym, na co warto zwracać uwagę przy ich wprowadzaniu

Prowadząca:

JMokrzynska Justyna Mokrzyńska– nauczyciel języka polskiego z kilkunastoletnim stażem w gimnazjum, poszukiwacz niebanalnych pomysłów na lekcje. Ukończyła warsztaty T. Lewickiego, Warsztaty Edukacji Twórczej w teatrze Rampa oraz warsztaty ,,Teatr z dziećmi – jak to robić” (ASSITEJ). Opiekun szkolnego koła teatralnego, na którym przygotowuje młodzież do przeglądów twórczości, realizuje autorskie scenariusze zajęć i inscenizacji  teatralnych.  Wspólnie ze Stowarzyszeniem Praktyków Dramy STOP-KLATKA przygotowała z młodzieżą Teatr Forum w ramach projektu FOTEL

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Bieżuńska 1/36,
03-578 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

Dołącz do naszego newslettera!

Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

Zobacz nasz kanał na YouTube