W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie
    • O szkoleniach
    • Szkoła Dramy Stosowanej
      • I Stopień Szkoły Dramy Stosowanej – techniki dramowe
        • Opinie
        • Zgłoszenie SDS
      • II Stopień Szkoły Dramy Stosowanej – metodologia Teatru Uciśnionych
        • Opinie – II Stopień
        • Zgłoszenia Szkoła Dramy Stosowanej II stopnia
      • Kadra
    • Rozgrzewki Dramowe
    • Drama w przedszkolu
    • Drama w pracy z dziećmi
    • Teatr Uciśnionych – podstawy
    • Przedsmaki Dramy – wstęp do metody
    • Archiwum szkoleń
      • Techniki dramowo-teatralne w pracy z grupą
        • Opinie o TDT
      • Metody dramowe wspierające wybór drogi zawodowej
        • Opinie uczestników warsztatów
      • IV Międzynarodowa Konferencja dot. Dramy Stosowanej
        • Formularz rejestracyjny
        • Akredytacja dziennikarska
        • Warsztaty
          • Słowa są niepotrzebne-wykorzystanie obrazu, ruchu i dźwięku w Teatrze Uciśnionych
          • Daj głos młodzieży- Teatr Forum w pracy z nastolatkami
          • Pokaż, zagraj, wymyśl -odkryj, co autor miał na myśli. Drama w nauczaniu języka polskiego
          • Drama w kształtowaniu postaw antydyskryminacyjnych
          • Trash Monster- drama w nauczaniu o środowisku
          • Teatr Forum w profilaktyce cyberprzemocy
          • Drama w kształtowaniu postaw obywatelskich
          • Dramowe narzędzia wspierające wybór drogi zawodowej
          • Budowanie relacji zawodowych
          • Moc dramy w profilaktyce – aby konflikt nie przerodził się w przemoc
          • Drama w kształceniu kompetencji międzykulturowych uczniów i pracowników
          • Drama w nauczaniu języka angielskiego
        • Noclegi w pobliżu miejsca Konferencji
      • Kurs Dramy Stosowanej
        • Opinie, relacje i zdjęcia
        • Zgłoszenie KDS
      • Laboratorium Madaleny – Teatr Uciśnionych dla kobiet
      • Joker jako facylitator procesu w Teatrze Forum
      • Mission impossible?
      • Słowa nie są potrzebne – Teatr Forum
      • Dramowe superwizje grupowe
      • Konflikty wewnętrzne – jak sobie z nimi radzić metodą A.Boala
      • Mądrzy w emocjach
      • Teatr Forum w teorii i praktyce
      • Drama w rozwijaniu postawy asertywnej
      • Spotkanie z konfliktem i metodą dramy
    • Informacje
      • Zasady zgłoszeń
    • Rekomendacje szkoleń
      • Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
      • Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu

Spotkanie z konfliktem i metodą dramy

Termin:21.09.2012 – 22.09.2012
Prowadzący: Ewa Brzozowicz

Strona archiwalna. Zapraszamy do zapoznania się z naszą aktualną ofertą szkoleń

Poznajemy konflikt oraz narzędzia i sposoby jego rozwiązywania; uczymy się nowych umiejętności poprzez doświadczenie, w sposób kreatywny i bezpieczny, używając do tego technik dramowych

O konflikcie

Ważne jest aby każdy nauczyciel rozpoznawał swoje umiejętności
i ograniczenia w stosunku do konfliktu oraz wiedzę i różnice pomiędzy konfliktem, a przemocą (co często jest nierozpoznawane i dla niektórych osób nieoczywiste)

Zdobyta, podczas warsztatu wiedza i umiejętności pomagają
w pracy z młodzieżą ale także w relacjach poziomych w szkole:
we wspólnym wypracowywaniu konstruktywnych i przyjaznych wzorców radzenia sobie, w wielu trudnych sytuacjach w tym: konfliktu i przemocy, na terenie szkoły.
Świadomość wokół tych zjawisk procentuje większym bezpieczeństwem i tworzeniem lepszych relacji między uczniami, jak też między uczniami, a nauczycielami oraz rodzicami.
Warsztaty są prowadzone metodą dramy. Uczestnicy poznają i doświadczają w jaki sposób drama pomaga uświadomić mechanizmy, które rządzą konfliktem i przemocą i je rozwiązywać lub w sposób adekwatny.

Zapraszamy: Osoby dorosłe, które chcą doskonalić wiedzę i umiejętności z zakresu komunikacji i rozwiązywania konfliktów – dla samych siebie i dla ludzi, z którymi pracują.

  • Trenerów, psychologów, negocjatorów, mediatorów – osoby które uczą rozwiązywania konfliktów, lub chcą się tym zająć, pracują z grupami, w których trzeba wprowadzić świadomość do trudnych sytuacji konfliktowych
  • Nauczycieli ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych,którzy chcą wykorzystywać wiedzę o rozwiązywaniu konfliktów w swojej pracy
  • Osoby zastanawiające się nad zawodem Mediatora (który w związku ze zmianami w polskim prawie zaczyna się intensywnie rozwijać).
  • Osoby, które chcą zrozumieć mechanizmy konfliktów i spróbować swoich sił w roli negocjatora i mediatora

Z naszych doświadczeń wynika, że zróżnicowana grupa pomaga wyjść z kręgu znanych tematów i stereotypowych rozwiązań.

Program

  • mechanizmy, które rządzą konfliktami, różnice pomiędzy przemocą,
    a konfliktem oraz konieczne różnice w reagowaniu nauczyciela na te różne od siebie zjawiska.
  • zjawisko kozła ofiarnego jako oczywistego zjawiska przemocy, które ma miejsce w każdym środowisku szkolnym
  • jak różne przekonania, decyzje, poglądy, zamykają nas i tworzą konflikty wewnętrzne (ukryte) i jak długo nieujawniane zmieniają energię i atmosferę w szkole, wpływają na rozwój, postrzeganie świata oraz relacje z ludźmi
  • cechy konfliktu wewnętrznego (ukryty) i zewnętrznego (jawny) i konsekwencje nie reagowania lub niewłaściwego reagowania
  • mediacje i negocjacje, których można używać w systemie szkolnym do rozwiązywania konfliktów (najważniejsze elementy)
  • doświadczenie siebie jako osoby i roli w systemie szkolnym:
    jako negocjatorki/negocjatora oraz mediatorki/ mediatora w relacjach: nauczyciele, dyrektor, pedagog, psycholog szkolny, kadra techniczna oraz uczeń – uczeń.

Techniki dramowe, których doświadczamy podczas procesu:

  • Improwizacja, Stop–klatka, Pomniki, Teatr obrazu, Fotografia, Karty ról, Kręgi, Ring bokserski, Krytyk wewnętrzny, Antycypacja, Retrospekcja, Poziomy świadomości, Śledzenie myśli, Gorące krzesło

Wszyscy uczestnicy otrzymują materiały edukacyjne (o konflikcie i technikach dramowych używanych podczas procesu pracy z konfliktem), książkę wydaną przez Stowarzyszenie, oraz zaświadczenia Stowarzyszenia Praktyków Dramy Stop – Klatka, potwierdzające uczestnictwo w warsztacie,. Grupom składającym się z samych nauczycieli wystawiamy zaświadczenia Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli Stop-Klatka.

Zapraszając do udziału w warsztacie możemy jednocześnie zapewnić, że:

  • drama nie jest teatrem, dlatego, żeby wziąć udział w warsztacie nie musisz mieć zdolności aktorskich.
  • drama nie jest terapią nie pracujemy bezpośrednio nad rozwiązywaniem osobistych konfliktów uczestników. Konflikty, którym się będziemy przyglądać i rozwiązywać są przygotowywane przez prowadzących lub współtworzone z grupą i są umiejscowione w szerszym kontekście społecznym.

Prowadząca

Ewa Brzozowicz – mediatorka, facylitatorka, trenerka i superwizorka dramy i biznesu,coach,nauczycielka akademicka, członkini Zarządu Instytutu Rozwiązywania Konfliktów.

Inwestycja:

  • 250 zł – osoba
  • 200 zł – studenci i nauczyciele oraz przy zgłoszeniu jednocześnie 2 osób

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Bieżuńska 1/36,
03-578 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

Dołącz do naszego newslettera!

Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

Zobacz nasz kanał na YouTube