W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

Wyniki ewaluacji SPOKO

Szczegółowe cele profilaktyczno-edukacyjnego projektu „SPOKO” to przede wszystkim:

  • przełamanie stereotypów dotyczących konfliktów,
  • umiejętność rozróżnienia zjawiska przemocy od konfliktu,
  • podniesienie wiedzy z zakresu sposobów rozwiązywania konfliktów.

Każda klasa, która bierze udział w projekcie wypełnia na zakończenie ankietę ewaluacyjną. A nauczyciele i wychowawcy piszą opinię o przeprowadzonych zajęciach na podstawie swoich obserwacji. Poniżej znajduje się tabelka z wynikami ewaluacji z poszczególnych edycji projektu oraz opinie nauczycieli i rekomendacje ze szkół biorących udział w programie.

Tabela przedstawia procentowy udział poprawnych odpowiedzi oraz pozytywnych opinii wśród wszystkich uczniów w poszczególnych edycjach projektu.

L.p. Badana wiedza/opinia wiosna 2008 (18 klas) jesień 2008 (22 klasy) wiosna 2009 (26 klas) jesień 2009 (60 klas)
1. „konflikt to zjawisko pozytywne lub negatywne w zależności od tego co z nim zrobimy” 97% 96% 96,5 % 95%
2. „przemoc to zjawisko zdecydowanie negatywne” 96,5 % 98% 99% 97%
3. rozumienie pojęcia „negocjacje win-win” 93,6 % 91,5% 96% 92%
4. rozumienie pojęcia „mediacje” 83,6 % 84,2 % 84% 86%
5. wiedza na temat gdzie szukać wsparcia w sytuacji przemocy i/lub konfliktu 81% 84% 86% 85,5%
6. pozytywna opinia o interaktywnym spektaklu 82,5 % 83,4 % 85,5 % 88,5%
7. pozytywna opinia o warsztatach psycho-edukacyjnych 86% 88,5 % 85% 86%
8. „polecił(a)bym udział w projekcie swoim rówieśnikom” 82% 81% 74% 82,5%

W projekcie dotychczas wzięło udział 14 szkół gimnazjalnych z terenu Warszawy:

  • Społeczne Gimnazjum nr 1 STO im. Jana Nowaka Jeziorańskiego,
  • Gimnazjum nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego,
  • Gimnazjum nr 4 STO,
  • Społeczne Gimnazjum nr 14 STO,
  • Gimnazjum nr 71 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego,
  • Gimnazjum nr 81 im. Prof. Witolda Doroszewskiego,
  • Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 82 im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego,
  • Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 83 im. Konstancji Markiewicz,
  • Społeczne Gimnazjum nr 99 STO,
  • Gimnazjum nr 117 w Zespole Szkół nr 2 im. Wandy Rutkiewicz,
  • Gimnazjum nr 121 im. Wojciecha Zawadzkiego,
  • Gimnazjum nr 123 z Oddziałami Dwujęzycznymi i Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II,
  • Gimnazjum nr 142 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Roberta Schumana,
  • Społeczne Gimnazjum nr 333 STO pod patronatem Radiowej Trójki.

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Ładna 23,
03-629 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083