W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

    Wyniki ewaluacji SPOKO

    Szczegółowe cele profilaktyczno-edukacyjnego projektu „SPOKO” to przede wszystkim:

    • przełamanie stereotypów dotyczących konfliktów,
    • umiejętność rozróżnienia zjawiska przemocy od konfliktu,
    • podniesienie wiedzy z zakresu sposobów rozwiązywania konfliktów.

    Każda klasa, która bierze udział w projekcie wypełnia na zakończenie ankietę ewaluacyjną. A nauczyciele i wychowawcy piszą opinię o przeprowadzonych zajęciach na podstawie swoich obserwacji. Poniżej znajduje się tabelka z wynikami ewaluacji z poszczególnych edycji projektu oraz opinie nauczycieli i rekomendacje ze szkół biorących udział w programie.

    Tabela przedstawia procentowy udział poprawnych odpowiedzi oraz pozytywnych opinii wśród wszystkich uczniów w poszczególnych edycjach projektu.

    L.p.Badana wiedza/opiniawiosna 2008 (18 klas)jesień 2008 (22 klasy)wiosna 2009 (26 klas)jesień 2009 (60 klas)
    1.„konflikt to zjawisko pozytywne lub negatywne w zależności od tego co z nim zrobimy”97%96%96,5 %95%
    2.„przemoc to zjawisko zdecydowanie negatywne”96,5 %98%99%97%
    3.rozumienie pojęcia „negocjacje win-win”93,6 %91,5%96%92%
    4.rozumienie pojęcia „mediacje”83,6 %84,2 %84%86%
    5.wiedza na temat gdzie szukać wsparcia w sytuacji przemocy i/lub konfliktu81%84%86%85,5%
    6.pozytywna opinia o interaktywnym spektaklu82,5 %83,4 %85,5 %88,5%
    7.pozytywna opinia o warsztatach psycho-edukacyjnych86%88,5 %85%86%
    8.„polecił(a)bym udział w projekcie swoim rówieśnikom”82%81%74%82,5%

    W projekcie dotychczas wzięło udział 14 szkół gimnazjalnych z terenu Warszawy:

    • Społeczne Gimnazjum nr 1 STO im. Jana Nowaka Jeziorańskiego,
    • Gimnazjum nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego,
    • Gimnazjum nr 4 STO,
    • Społeczne Gimnazjum nr 14 STO,
    • Gimnazjum nr 71 im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego,
    • Gimnazjum nr 81 im. Prof. Witolda Doroszewskiego,
    • Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 82 im. Prof. Tadeusza Kotarbińskiego,
    • Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 83 im. Konstancji Markiewicz,
    • Społeczne Gimnazjum nr 99 STO,
    • Gimnazjum nr 117 w Zespole Szkół nr 2 im. Wandy Rutkiewicz,
    • Gimnazjum nr 121 im. Wojciecha Zawadzkiego,
    • Gimnazjum nr 123 z Oddziałami Dwujęzycznymi i Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II,
    • Gimnazjum nr 142 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Roberta Schumana,
    • Społeczne Gimnazjum nr 333 STO pod patronatem Radiowej Trójki.

    Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
    ul. Bieżuńska 1/36,
    03-578 Warszawa
    NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

    Dołącz do naszego newslettera!

    Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

    Zobacz nasz kanał na YouTube