Dotychczasowa ewaluacja warsztatów dla młodzieży obejmowała uczestników warsztatów z lat 2005/2006.
Na badanie składał się: pre-test i post-test dotyczący wiedzy na temat zaburzeń zdrowia psychicznego, ankiety ewaluacyjne wypełniane po każdych warsztatach oraz badanie dotyczące gotowości do udzielenia wsparcia osobie chorej psychicznie.
Pre-test i post-test, gotowość do udzielenia pomocy:
Dotychczasowa ewaluacja wykazała
- znaczący wzrost wiedzy na temat zaburzeń zdrowia psychicznego,
- wzrost gotowości do udzielania pomocy, reagowania w sytuacjach gdy dzieje się coś niepokojącego,
- zmianę postrzegania osób chorych psychicznie.
Ankiety ewaluacyjne wypełniane przez młodzież
Forma prezentacji problemu; przedstawienie oraz warsztaty dramowe niezwykle podobała się uczestniczącej w programie młodzieży, 95% uczestników uznało ta formę pracy za bardzo atrakcyjną.
Jednocześnie uczestnicy warsztatów wskazywali na potrzebę prowadzenia tego typu spotkań „w formie otwartej, bezstresowej, tak jak to robicie”, „to było spotkanie — rozmowa, nie mówicie co mamy robić tylko zachęcacie do myślenia”.
Zauważali że, „w szkole brak możliwości rozmowy na takie tematy a to jest bardzo potrzebne”, „ten program pokazuje nasz świat tak, jak on wygląda naprawdę, ale uczy, co możemy zrobić, by pomóc drugiemu człowiekowi”, ” dzięki Wam wiem, że pomaganie nie jest łatwe i każdy trochę się boi, ale warto pomagać„.
Na pytanie o to, czego młodzież dowiedziała się podczas warsztatów najczęściej padały odpowiedzi: „że jak przyjaciel jest w biedzie to mogę próbować mu pomóc poprzez samo zainteresowanie”, ” jak pomagać, jak być w tym skutecznym”, „ze najważniejsze to nie zostać z problemem samemu”.
Ewaluacja programu „Na krawędzi” od 2006 roku prowadzona jest przez pracowników Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.