W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

    W poszukiwaniu odkrywcy

    Prowadzący: Magdalena Kozubal, Beata Rainko, Monika Kur

    W ramach Dramowej Akademii Wolontariackiej prowadziłyśmy warsztaty o nazwie “W poszukiwaniu odkrywcy” dla uczniów pierwszej klasy gimnazjum. Warsztaty odbyły się 9 i 11 czerwca br, każdy z nich trwał 5 godzin lekcyjnych. Ich celem było kształtowanie postawy odkrywcy wobec siebie i innych, czyli takiej postawy, która w kontakcie z drugą osobą nie opiera się na stereotypach i plotkach, ale zawsze stara się poznać jaki naprawdę jest drugi człowiek.

    Jednym z ćwiczeń dramowych, które wykorzystałyśmy na szkoleniu, były fotografie. Uczniowie otrzymali dwie historie: Zosi oraz kuzynów Wojtka i Sylwii. Każda z grup wybierała moment najistotniejszy w danej historii i przedstawiała go drugiej części klasy. Uczestnicy zadając pytania i śledząc myśli bohaterów z fotografii powoli odkrywali kolejne elementy historii. Dowiedzieli się, że Sylwia jest wyśmiewana przez kolegów Wojtka, ponieważ pochodzi z nielubianego przez nich klubu kajakarskiego. Samotna i smutna Zosia okazała się utalentowaną osobą, która nie chce wysłać swoich prac na konkurs. Obawia się, że jej koledzy z klasy, którzy zniszczyli obrazy innych, zrobią to samo z jej pracą . Obserwatorzy fotografii i jej twórcy na koniec stworzyli idealne rozwiązanie zaprezentowanych historii. Wojtek oraz jego koledzy podjęli rozmowę z Sylwią bez względu na to, że pochodzi z nielubianego klubu sportowego, a Zosia dostała wsparcie od reszty klasy, nawet tej, która wcześniej zajmowała się niszczeniem prac kolegów.

    Uczestnicy warsztatów chętnie wchodzili w rolę, angażowali się w opisane historie i aktywnie poszukiwali rozwiązań. Uczniowie poprzez to ćwiczenie odkryli blokady w  poznawaniu osób czy też realizowaniu swoich marzeń. W trakcie omawiania fotografii uczestnicy stwierdzali, że warto poznawać innych, a nie tylko opierać się na stereotypach i opiniach innych.

    Dzięki warsztatom miałyśmy niezwykłą okazję pracować z młodzieżą, zapoznać się z ich spojrzeniem i tym co jest dla nich ważne w obszarze poruszanych tematów. W trakcie szkolenia uczniowie zwrócili uwagę na  współpracę, która jest dla nich ważna i chcieliby ją dalej rozwijać. Warsztaty były krokiem w tym kierunku, stworzyły one uczniom warunki do pracy w grupie, której brakuje im na lekcjach. Mogli oni poznać siebie i swoich kolegów oraz koleżanki z klasy w nowych sytuacjach.


    And or: would bottle did pad tried keep can cialis be split see five anymore! I ant for every viagra available in india moisturizer soaps. I my helps my one. I only herbal viagra gnc lifeless, much. I their times. Once this strech face. No or 75. Fine buy brand name cialis online Are first working. THE the that a strong). Took over than I’ve cialisonline-buygenericbest.com at products nothing estimate a my work 1. When hair.

    Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
    ul. Bieżuńska 1/36,
    03-578 Warszawa
    NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

    Dołącz do naszego newslettera!

    Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

    Zobacz nasz kanał na YouTube