W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie
    • Festiwal Edycja 2016
      • Program Festiwalu Theatre of The Oprressed
      • Otwarcie Festiwalu oraz pokazy spektakli Teatru Forum i Teatru Legislacyjnego
      • Teatr Forum – Obrazy są warte więcej niż tysiące słów
      • Teatr Legislacyjny – Prawo inspirowane spektaklem
      • Festiwal oczami uczestnika
      • Artykuły pofestiwalowe
    • Festiwal Edycja 2018
      • Nabór na warsztaty z Teatru Niewidzialnego 2018
      • Harmonogram Festiwalu
      • Informacja dla mediów
      • Spektakl Teatru Gazetowego „Wolna Niepodległa”
        • Teatr Gazetowy oczami uczestnika
      • Warsztaty z Teatru Niewidzialnego 2018
      • Podsumowanie Festiwalu Teatru Uciśnionych – edycja 2018

Teatr Gazetowy oczami uczestnika

Relacja jednego z aktorów grupy Teatru Gazetowego – Adama Świrgoń z uczestnictwa w procesie tworzenia spektaklu „Wolna Niepodległa”:

„Bardzo pozytywnie odebrałem proces tworzenia spektaklu wolna-niepodległa. Podczas prób miałem możliwość głębokiego zbadania pojęć: wolność oraz niepodległość. Wszystko to odbywało się w formie ćwiczeń , które skupiały całą moją uwagę. Dzięki temu czas na próbach mijał mi niesamowicie szybko. Prowadząca wydawała się być zawsze bardzo dobrze przygotowana do zajęć, które z nami prowadziła. Wyglądało to tak, jakby miała bardzo dokładnie przemyślane, zarówno: cały proces, jak i każdą poszczególną próbę. Nie czułem tam żadnej improwizacji, a to dawało mi poczucie profesjonalizmu, dzięki czemu łatwiej i chętniej przykładałem się do zadań. Atmosfera w zespole była miła i bardzo polubiłem innych uczestników projektu, a nawet trochę się do nich przywiązałem, mimo stosunkowo małej ilości czasu, spędzonego razem.
Zadania realizowane podczas przygotowań do spektaklu, wymagały pobudzenia kreatywności oraz wsłuchania się w odczucia innych. Podczas prób miałem także możliwość doświadczyć odrębnego punktu widzenia ze strony pozostałych uczestników oraz zobaczyć, że spojrzenie na dany temat odmienne od mojego nie musi być niepoprawne, a często nawet jest bardziej przemyślanie i zgodne z rzeczywistością. Najciekawszym spostrzeżeniem był fakt, że publiczność bardzo mocno angażowała się w scenę, której na początku byłem przeciwny. Dopiero z czasem zacząłem się do niej przekonywać i zauważać, że moi koledzy i koleżanki mieli rację chcąc użyć jej w spektaklu, natomiast reakcje widowni potwierdziły jak bardzo się myliłem w czasie, gdy scenka była tworzona. Było to ciekawe doświadczenie, które zapewne zapamiętam na zawsze. Podsumowując, czuję, że udział w powyższym projekcie wpłynął na mnie rozwijająco.”

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Bieżuńska 1/36,
03-578 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

Dołącz do naszego newslettera!

Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

Zobacz nasz kanał na YouTube