„Spokój Żyrafy” to nasz nowy pomysł na połączenie sił trzech metod: porozumienia bez przemocy, mindfulness i dramy stosowanej. Założeniem projektu było stworzenie programu warsztatów dla klas I-III, który pozwoli uczniom ćwiczyć samoregulację (rozpoznawanie własnych emocji i potrzeb w związku z różnymi bodźcami) oraz szukać konstruktywnych sposobów na wyrażanie swoich uczuć i realizacje potrzeb. Naszym celem było również wsparcie osób pracujących z dziećmi. Projekt jest finansowany ze środków m.st. Warszawy.
Nasze dotychczasowe doświadczenie, szczególnie te z ostatnich kilku lat, pokazuje nam jak dużym wyzwaniem współcześnie dla młodych ludzi jest zarządzanie swoimi emocjami, a dla nauczycieli i opiekunów wsparcie uczniów w przeżywaniu trudnych emocji. Dziś dzieci narażone są na nadmierną ilość bodźców. Ambicje dorosłych i rywalizacja już na poziomie nauczania szkolnego doprowadziły do wczesnych objawów stresu, które młodzi ludzie nie potrafią konstruktywnie odreagowywać. Nowe technologie z kolei dodatkowo pobudzają nasz układ nerwowy, powodując tzw. przeciążenie. Efektem jest dramatyczne pogorszenie umiejętności skupienia i uważnego słuchania, kłopoty w relacjach, alienacja czy też choroby psychosomatyczne. Wychodząc naprzeciw problemom i potrzebom, zarówno uczniów jak i nauczycieli, powołałyśmy do życia „Spokój Żyrafy”.
Projekt „Spokój Żyrafy” zakładał:
– szkolenie dla trenerek Stowarzyszenia z mindfulness w pracy z dziećmi- stworzenie scenariuszy warsztatów dla dzieci z klas I-III dotyczących ćwiczenia kierowania uważności na siebie i innych
– przeprowadzenie cyklu 6 godzinnych warsztatów w dwóch klasach- 4 godzinne szkolenie dla nauczycieli z metod wykorzystanych na zajęciach z dziećmi
– udostępnienie scenariuszy warsztatów w formie e-booka na stronie internetowej (już w październiku na naszej stronie internetowej).
Projekt trwał od sierpnia do października 2019 roku.
PARTNERZY
Projekt finansowany ze środków m.st. Warszawy