W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

SKŁAD czyli Studencki Krąg Łączący Aktywnych

Aż  55% starostów roku na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Rzeszowskiego nie dostrzega żadnych korzyści dla siebie wynikających z faktu pełnienia tej funkcji. Brak motywacji wpływa na jakość współpracy i działań podejmowanych przez Samorząd Studencki. Anna Wójcik, wolontariuszka długoterminowa z Rzeszowa, postanowiła podjąć wyzwanie! Poprowadziła warsztat mający na celu podnieść efektywość  działań samorządu.

Miejsce i grupa: starości i inni aktywni studenci działający na Wydziale Pedagogicznym Uniwersytetu Rzeszowskiego

Czas: warsztaty odbyły się w dniach 18-20 maja 2015 r.

Założenia projektu:

Warsztaty miały stać się okazją do odkrywania swojego potencjału uczestników oraz poszukiwania ról, które chętnie przyjmują w zespole. Kolejnym celem było poszerzenie ich wiedzy na temat efektywnej komunikacji. Ostatnią fazą projektu było tworzenie własnych działań na rzecz społeczności akademickiej swojego Wydziału oraz przyglądanie się dynamice grupy i etapom jej rozwoju.

Wszystko po to, aby móc efektywnie działać w Samorządzie Studenckim!

Opis warsztatu:

Warsztaty poprzedziła diagnoza potrzeb trzydziestu starostów Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Rzeszowskiego. W ramach analizy danych zebranych podczas badania ankietowego zauważono, że 55% starostów nie dostrzega żadnych korzyści dla siebie wynikających z faktu pełnienia tej funkcji. 23% wskazuje na możliwość nawiązania częstszych kontaktów z wykładowcami, 10% dostrzega w byciu starostą możliwość nawiązania nowych znajomości, 6 % zauważa iż będąc starostą ma lepszy dostęp do informacji i może decydować o sprawach studenckich i jedynie 6 % wskazuje na własną satysfakcję jako korzyść wynikającą z tej funkcji. Starości byli jednak chętni do nawiązania ze sobą ścisłej współpracy (taką chęć wyraziło 87% badanych), dlatego też uznano, że warsztat integrujący tę grupę, dający możliwość poznania swoich możliwości i odkrycia potencjału na tle zespołu w pełni odpowiada na potrzeby wyżej wymienionej grupy. Dodatkowo zauważono też, że: przebadani studencki to osoby dobrze radzące sobie w podejmowaniu czynności organizacyjnych. Dlatego też stworzenie im przestrzeni do wzajemnego poznania się oraz wymiany doświadczeń i wspólnego tworzenia działań na uczelni mogłoby znacząco wpłynąć na wzrost jakości działań podejmowanych przez studentów w ramach działalności studenckiej w czasie studiów. Studenci potrzebują też poszerzenia wiedzy i umiejętność z zakresu pracy metodą projektową, gdyż tworzenie jakichkolwiek przedsięwzięć w ramach działalności Samorządu Studenckiego wymaga od nich m. in. umiejętności tworzenia opisu projektu, jego budżetu oraz rzetelnego sprawozdania z jego realizacji.

Na rozwój tych właśnie umiejętności postawiono podczas warsztatu!

W ramach warsztatów uczestnicy generowali również własne pomysły na projekt oraz rozpisali jeden z tych pomysłów, tak aby w przyszłym semestrze móc go zrealizować. Padły następujące pomysły projektów:

  • Stworzenie w widocznym miejscu studenckiej tablicy ogłoszeń,
  • Wymiana książek – stworzenie punktu w którym każda osoba będzie mogła zostawić niepotrzebne jej już pozycje literatury związanej ze studiami i nie tylko i wypożyczyć te, które ją interesują,
  • Stworzenie placu wypoczynkowego dla studentów na niewykorzystanym terenie przy uczelni i na uczelni,
  • Cykliczne spotkania z „ciekawymi” osobami oraz warsztaty od studentów dla studentów,
  • Organizacja koncertów charytatywnych,
  • Studenckie wieczory filmowe,
  • Imprezy tematyczne

Uczestnicy warsztatów postanowili skupić się nad opracowanie projektu „Strefy studenta” w budynku Wydziału.

Nastroje i wrażenia:

Dzięki udziałowi w nim studenci, zauważyli że:

  Wzrosła średnio Wzrosła znacznie
Integracja osób w grupie warsztatowej 0% 100%
Umiejętność komunikowania swoich potrzeb 83% 17%
Wiedza na temat ról grupowych 50% 50%
Świadomość podejmowanych przez siebie ról grupowych 67% 33%
Wiedza na temat dynamiki pracy zespołowej 50% 50%
Wiedza na temat metody projektowej 17% 83%
Umiejętność tworzenia projektu z uwzględnieniem jego podstawowych elementów 17% 83%

Mamy nadzieję, że zapał i energia, która towarzyszyła grupie podczas warsztatów przetrwa próbę czasu i w przyszłym semestrze będzie można usłyszeć o działaniach, które podejmą działając w ramach Samorządu Studentów Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Autorka: Anna Wójcik

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Ładna 23,
03-629 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083