W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie
    • Cykliczne warsztaty w świetlicach lub szkołach
    • Superwizje i konsultacje
      • Warsztaty Klubowiczów
        • Razem możemy więcej
        • Z bajką w świat emocji
        • Rozbitkowie współpracują w podstawówce
        • Dzieci w krainie emocji
        • Stawianie granic a efektywna współpraca
        • Nie pasuje? Zmień to!
        • Chcemy być grupą na własnych zasadach!
        • Skrzydła motywacji
        • Dobrze być sobą
        • Czy ja mam mocne strony?
        • Język żyrafy, czyli co ułatwia współpracę
        • Spotkanie z Obcym- warsztat Bibliodramy
        • Dziecięce podróże małe i duże
    • Kim jesteśmy?
      • Julia Borowiak
      • Magdalena Cylwik
      • Magdalena Kaczor
      • Marta Matus
      • Karolina Mucha
      • Anna Perzyńska
      • Agnieszka Rucińska
      • Monika Gębicka
      • Natalia Łukaszewska
    • 160-godzinny wolontariat dramowy!
      • Ambasadorzy Akademii Porozumienia
      • Na ścieżkach kariery. Jak szukać by znaleźć?
      • Rusz paszczą!
      • Znajdę sposób

Rozbitkowie współpracują w podstawówce

Rozbitkowie współpracują w podstawówce

Miejsce i grupa docelowa: Uczniowie klasy V ze Szkoła Podstawowej nr 80 im. Marii Kownackiej w Warszawie

Czas: Warsztat zaplanowany został na dwa dni

Założenia warsztatu:

Jak współpracować z innymi? Jak dobrze czuć się w grupie? W jaki sposób komunikować się z innymi, żeby rozwiązywać swoje problemy.

Głównym zadaniem podczas warsztatu było podwyższenie poziomu poczucia wspólnoty, a także próba uświadomienia korzyści wynikających z pracy w grupie oraz zwrócenie uwagi na różnorodność punktów widzenia. Cel miał zostać osiągnięty poprzez naukę efektywnej komunikacji w klasie i zwrócenie uwagi uczniów na fakt, że mówienie o swoich potrzeb wspiera i rozwija współpracę.

Przebieg warsztatu:

Uczniowie na czas warsztatu zamienili się w podróżników odbywających rejs po Oceanie Atlantyckim i Morzu Karaibskim. Na początku, przy pomocy zabaw, współpasażerowie zapoznawali się, integrowali i wspólnie łapali wiatr w żagle. Wprowadzenie w świat fikcji pozwoliło uczestnikom odbyć wspólny rejs po morzu, odkrywać kolejne wyspy, łączyć siły w celu przetrwania i przeżycia przygody. Metafora wzburzonego morza świetnie oddała problemy, konflikty i sukcesy pojawiające się w codziennym życiu klasy i pomogła odnaleźć wspólne rozwiązania – tak, żeby nikt nie wypadł za burtę.

Zajęcia pokazały, że dla dzieci ważne jest angażowanie się w zadania wymagające współpracy, zaufania, łączenia sił i kompetencji. Istotne okazało się także uzmysłowienie uczniom, że sukces grupy jest jednocześnie sukcesem każdego członka zespołu. Warsztat pomógł wzmocnić poczucie bezpieczeństwa w klasie, co z kolei pozwoliło pokonać obawy przed pracą z ciałem i współdziałaniem z osobami płci przeciwnej.

Nastroje i wrażenia:

Zrealizowałyśmy nasze cele. Wykorzystałyśmy różnorodność grupy do zbudowania pomagającego sobie zespołu. Uświadomiłyśmy sobie, jak owocna może być współpraca w zespole. A także parze trenerskiej!

Agnieszka i Kasia, prowadzące warsztaty

Słowa kluczowe: drama, dzieci, współpraca, integracja

Autorki: Agnieszka Rucińska, Katarzyna Leoniewska

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Bieżuńska 1/36,
03-578 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

Dołącz do naszego newslettera!

Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

Zobacz nasz kanał na YouTube