Swoją dramową działalność prowadzimy nieprzerwanie od 2002 r. Przez ten czas obserwujemy niesłabnące zapotrzebowanie na projekty, które w innowacyjny sposób angażują odbiorców, dokonują pozytywnych zmian… Takie właśnie możliwości daje drama. Jej skuteczności i atrakcyjności dowodzi zarówno nieustanne zainteresowanie naszymi projektami ze strony szkół, organizacji, instytucji; jak też badania naukowe. Według wyników najnowszych badań przeprowadzonych w ramach projektu DICE (opublikowanych na przełomie listopada i grudnia 2010 r.) – „wszystkie dzieci objęte systemem szkolnym powinny mieć stały dostęp do działań teatru edukacyjnego i dramy, prowadzonych przez dobrze wyszkolonych specjalistów”. Zalecenia te zostały poparte przez Komisję Europejską dla każdego z krajów członkowskich, w tym dla Polski.
Projekty dramowe w STOP-KLATCE to również możliwość rozwoju dla członkiń i członków Stowarzyszenia. Po odpowiednim przeszkoleniu, mogą oni realizować Interaktywne spektakle jako aktorzy-pedagodzy, prowadzić warsztaty jako trenerzy dramy lub ich kotrenerzy, mogą również w praktyce uczyć się tworzenia scenariuszy zajęć dramowych, zarządzania projektem czy pozyskiwania funduszy.
Projekty STOP-KLATKI doceniają zarówno sami grantodawcy, jak też instytucje państwowe:
- „Teatr rozwiązań” został w 2009 r. uznany przez Biuro Kultury m.st. Warszawy jako dobra praktyka w obszarze edukacji kulturalnej;
- „Hominem Quaero – szukam człowieka cz. II” uzyskało w 2010 r. miano dobrej praktyki w obszarze antydyskryminacji oraz budowania społeczeństwa obywatelskiego ze strony Ministerstwa Rozwoju Regionalnego;
- „SPOKO – SPOtkania z KOnfliktem” – otrzymało w 2010 r. rekomendacje Ośrodka Rozwoju Edukacji oraz Biura Edukacji m.st. Warszawy (niżej zamieszczamy dokumenty do wglądu).
Zachęcamy do bliższego zapoznania się z informacjami o naszych projektach, a tym samym różnych możliwościach zastosowania dramy!