W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

    Projekt Troper 2009 – wspomnienia

    W 2009 roku w projekcie „TROPER – czyli na twórczym tropie do rozwiązania problemów” wzięły udział 233 osoby, uczniowie i uczennice 10 klas warszawskich szkół ponadgimnazjalnych.

    W czasie warsztatów uczestnicy mieli okazję, wykorzystując takie metody jak praca z przedmiotami, improwizacja i karty ról, do przyglądania się światu z różnych perspektyw, generowania nowych rozwiązań.

    Szczególnie angażującym młodzież elementem zajęć było analizowanie historii dwóch przyjaciółek, Natalii i Kasi, które wzięły udział w konkursie malarskim i to doprowadziło do konfliktu między nimi. Uczniowie wcielali się w te dwie postacie, przeżywali ich historię pod płaszczami roli a następnie generowali za pomocą burzy mózgów możliwe rozwiązania tej sytuacji. Ostatecznie wypracowane sposoby były prezentowane w formie piosenek, gdzie grupa Kaś odśpiewała grupie Natalii propozycję tego, jak mogą dojść do porozumienia. Na co (również w formie piosenki) odpowiedziała grupa Natalii.

    Na pytanie: „Czy poleciłbyś warsztaty innym osobom” 92% uczniów podało odpowiedź twierdzącą. Uczestnicy odpowiadali, korzystając z pięciostopniowej skali (od „zdecydowanie nie” do „zdecydowanie tak”). Ponadto na otwarte pytania zawarte w ankiecie dotyczące tego, czym były dla nich warsztaty lub czego się nauczyli, odpowiadali: „Były okazją do zmiany myślenia na pozytywne”; „Nauczyły mnie innego podejścia do kłótni z koleżankami”; „Dzięki warsztatom poznałam metody, np. burzę mózgów, które są bardzo przydatne w życiu”.

    Zajęcia dla pedagogów i nauczycieli „Twórcze metody pracy na zajęciach szkolnych” realizowane w 2009 roku również zostały ocenione wysoko, na pytanie: „Jak ogólnie oceniasz przydatność warsztatów” uzyskałyśmy wynik: 4,8 na skali pięciostopniowej.

    Przykładowe opinie uczestników: „Najlepsze szkolenie wewnątrzszkolne, w jakim uczestniczyłam”; „Konkretne przykłady, które można zastosować”; „Ciekawe metody, które urozmaicą moje lekcje”.

    Nauczyciele często podkreślają, że dzięki tym warsztatom ich lekcje są dużo ciekawsze, uczniowie lepiej zapamiętują przekazywane im treści dzięki przytaczanym skojarzeniom i wykorzystywaniu różnych metod nauki (np. rysunki, rymowanki, skojarzenia, muzyka itp. na jeden określony temat).

    TROPER – projekt rozwoju twórczego dla młodzieży ponadgimnazjalnej i jej wychowawców autorstwa: Anny Cieśluk, Karoliny Dessoulavy i Małgorzaty Winiarek-Kołuckiej. Projekt dofinansowany ze środków m.st. Warszawy.

    Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
    ul. Bieżuńska 1/36,
    03-578 Warszawa
    NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

    Dołącz do naszego newslettera!

    Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

    Zobacz nasz kanał na YouTube