I zjazd: Dramowy trening antydyskryminacyjny
- treści wprowadzające głębsze rozumienie pojęć z zakresu edukacji antydyskryminacyjnej takich jak elementy tożsamości pierwotnej i wtórnej, cechy stereotypów i uprzedzeń, grupy większościowe i mniejszościowe, pojęcie dyskryminacji;
- ćwiczenia i techniki dramowe: budujące bezpieczeństwo, zaufanie i współpracę w grupie, stymulatory jako technika wprowadzająca do improwizacji.
II zjazd: Metoda dramy – ciąg dalszy
- ciąg dalszy ćwiczeń i technik dramowych przydatnych nauczycielom w ich pracy antydyskryminacyjnej: rzeźba, pomnik, teatr obrazu, gorące krzesło, śledzenie myśli, teatr forum, improwizacja;
- poszerzenie treści z zakresu edukacji antydyskryminacyjnej: mechanizm dyskryminacji, struktury władzy a dyskryminacja, sposoby przeciwdziałania dyskryminacji i reagowania na jej przejawy;
- zasady pracy dramą – wchodzenie i wychodzenie z ról, praca w świecie fikcji z odniesieniami do rzeczywistości, rola osoby prowadzącej;
III zjazd: Praca nad scenariuszami dramowych lekcji antydyskryminacyjnych
- miejsce dramy i edukacji antydyskryminacyjnej w podstawie programowej
- jak tworzyć scenariusze warsztatów dramowych
- tworzenie i prowadzenie scenariuszy warsztatów dramowych o tematyce antydyskryminacyjnej wraz z informacjami zwrotnymi od pozostałych uczestniczek i uczestników oraz trenerek
IV zjazd: Podsumowanie DAA
- wymiana informacji o przeprowadzonych przez siebie warsztatach, w tym reakcjach młodzieży, możliwościach zmian itp.
- planowanie dalszych działań
- możliwość uczestnictwa w seminarium z udziałem ekspertów/ek