W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

    Pro-pozycja

    Projekt zakończony – w tej zakładce znajdują się dane pochodzące z okresu jego realizacji.

    Zapraszamy do zapoznania się z aktualnie realizowanymi projektami

    Polska szkoła

    Z badań prowadzonych przez Krystynę Ostrowską na zlecenie resortu edukacji wynika, że ponad 40% uczniów przyznaje się do oszukiwania nauczycieli, utrudniania prowadzenia lekcji i prowokowania konfliktów. Blisko 2% uczniów przynajmniej raz uderzyło nauczyciela. Z badań OBOP „Jaka jest polska młodzież” wynika, że większość uczniów nie ma zaufania do swoich nauczycieli: tylko 5% zwróciłoby się do nich w razie kłopotów.

    Dostrzegają to też sami nauczyciele — 75% twierdzi, że dzieci wychowuje przede wszystkim rodzina, grupa rówieśnicza, Internet, media. Nauczyciel jest na szarym końcu. (Badania „Nauczyciel 2005″ przeprowadzone na zlecenie ZNP.)

    Instalowanie w szkołach kamer, wynajmowanie ochroniarzy, odsyłanie do dyrektora czy wzywanie rodziców nie rozwiązuje problemu. Wszystko to wynika z faktu, że jak ocenia prof. A. Nalaskowski, model kształcenia nauczycieli nie przystaje do potrzeb współczesnej szkoły. Nauczycielom brakuje zajęć z praktyki i całego arsenału umiejętności, które pozwoliłyby zbudować z uczniami wspólną platformę porozumienia.

    Projekt „Pro-pozycja“ wypełnia tę lukę — nauczyciele, którzy w nim uczestniczą mają szansę na wzbogacenie wiedzy oraz rozwój umiejętności, które są niezbędne do efektywnej pracy z uczniami, jak również ich rodzicami oraz gronem pedagogicznym i dyrekcją szkoły.

    Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
    ul. Bieżuńska 1/36,
    03-578 Warszawa
    NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

    Dołącz do naszego newslettera!

    Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

    Zobacz nasz kanał na YouTube