Projekt zakończony – w tej zakładce znajdują się dane pochodzące z okresu jego realizacji.
Zapraszamy do zapoznania się z aktualnie realizowanymi projektami
Polska szkoła
Z badań prowadzonych przez Krystynę Ostrowską na zlecenie resortu edukacji wynika, że ponad 40% uczniów przyznaje się do oszukiwania nauczycieli, utrudniania prowadzenia lekcji i prowokowania konfliktów. Blisko 2% uczniów przynajmniej raz uderzyło nauczyciela. Z badań OBOP Jaka jest polska młodzież” wynika, że większość uczniów nie ma zaufania do swoich nauczycieli: tylko 5% zwróciłoby się do nich w razie kłopotów.
Dostrzegają to też sami nauczyciele — 75% twierdzi, że dzieci wychowuje przede wszystkim rodzina, grupa rówieśnicza, Internet, media. Nauczyciel jest na szarym końcu. (Badania Nauczyciel 2005″ przeprowadzone na zlecenie ZNP.)
Instalowanie w szkołach kamer, wynajmowanie ochroniarzy, odsyłanie do dyrektora czy wzywanie rodziców nie rozwiązuje problemu. Wszystko to wynika z faktu, że jak ocenia prof. A. Nalaskowski, model kształcenia nauczycieli nie przystaje do potrzeb współczesnej szkoły. Nauczycielom brakuje zajęć z praktyki i całego arsenału umiejętności, które pozwoliłyby zbudować z uczniami wspólną platformę porozumienia.
Projekt Pro-pozycja wypełnia tę lukę — nauczyciele, którzy w nim uczestniczą mają szansę na wzbogacenie wiedzy oraz rozwój umiejętności, które są niezbędne do efektywnej pracy z uczniami, jak również ich rodzicami oraz gronem pedagogicznym i dyrekcją szkoły.