Poznać siebie oraz rozwinąć skrzydła, mieli okazję uczniowie Sportowego Gimnazjum nr 19 w Białymstoku. Projekt został stworzony w odpowiedzi na potrzeby młodzieży w identyfikowaniu, kontrolowaniu i wyrażaniu emocji, konstruktywnej pracy w grupie, przez:
- Andżelikę Bujnowską
- Kamilę Kardasz
- Ewę Kraszewską
- Annę Matyszewską
Idea Warsztatów:
Ideą warsztatów jest praca z młodymi ludźmi, doskonalenie w nich umiejętności wyrażania emocji, ich prawidłowego rozpoznawania i nazywania. Ukazanie jak emocje wpływają na ludzi, warunkują różne zachowania. Wszystko to ma wpłynąć na podwyższenie samoświadomości, uzyskanie równowagi wewnętrznej oraz ułatwienie kontaktów z innymi osobami.
Dla kogo:
Warsztaty są skierowane do młodzieży z klas gimnazjalnych. Umiejętność rozpoznawania emocji, w szczególności ich nazywania i wyrażania oraz rozumienia tego, co oznaczają i jak na nas wpływają jest niezbędna w codziennym życiu. Jest również nieodpartą częścią kontaktów międzyludzkich. W projekcie wzięła udział dwunastoosobowa grupa uczniów, z klas gimnazjalnych ze Sportowego Gimnazjum nr 19 funkcjonującego przy Zespole Szkół nr 5 w Białymstoku.
Co się działo:
Oprócz rozgrzewek dramowych, młodzież uczestniczyła także w śmiesznej improwizacji. Następnie zaprosiłyśmy uczestników żeby na podstawie krótko opisanych na kartkach przypadków ustawili fotografie – a wszystko po to by móc analizować sytuacje gdzie pojawia się dużo negatywnych emocji oraz szukać konstruktywnych rozwiązań.
Jesteśmy bardzo zadowolone z przeprowadzonych warsztatów. Młodzież aktywnie uczestniczyła w zajęciach a po ich zakończeniu 100% osób wyraziło chęć dalszego uczestnictwa w warsztatach dramowych. Poprosiłyśmy również gimnazjalistów o dokonanie oceny zajęć na 10-stopniowej skali. 41,7% z nich przyznało warsztatom 10, 25,1% – 9 a pozostali oceny od 5 do 8. Możemy na tej podstawie stwierdzić, że zajęcia podobały się młodzieży i możemy kontynuować pracę dramową w tej grupie.