W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

Pierwszy dzwonek

Projekt zakończony – w tej zakładce znajdują się dane pochodzące z okresu jego realizacji.

Zapraszamy do zapoznania się z aktualnie realizowanymi projektami

Przedszkolaki w roli głównej!

Pierwszy dzwonek, czyli z dramą przed szkołą to cykl ośmiu 45 minutowych warsztatów dramowych dla dzieci z przedszkoli znajdujących się na terenie m.st. Warszawy. Celem projektu jest przygotowanie dzieci do zmiany środowiska z przedszkolnego na szkołę.

Co i jak?

W trakcie zajęć, w bezpiecznych warunkach świata fikcji kreujemy sytuacje, których dzieci mogą doświadczyć w pierwszych miesiącach pobytu w nowym, szkolnym środowisku. W nowej, nieznanej grupie rówieśników, miejscu pełnym niepoznanych jeszcze reguł. Przedszkolakom pomaga w tym naturalna umiejętność odgrywania ról, wcielania się w różne postacie. Wykorzystując techniki dramowo-teatralne pracujemy z dziećmi nad umiejętnością nawiązywania kontaktów z innymi, występowaniem na forum grupy, pewnością siebie i spontanicznością. Kładziemy nacisk na poznawanie reguł szkolnych a także konstruktywne reagowanie na uzyskiwane w relacjach z rówieśnikami oceny.

Spodziewane efekty

Dzieci mają okazję:

  • ugruntować / rozwinąć poczucie własnej wartości,
  • wyćwiczyć umiejętność konstruktywnego reagowania na ocenę,
  • doświadczyć pozytywnych efektów współdziałania,
  • zrozumieć / lepiej poznać perspektywę innych osób z ich otoczenia,
  • poznać wartość przestrzegania norm i umów.

A nauczyciele?

Nauczyciele otrzymują od nas materiały edukacyjne zawierające informacje na temat metody dramy stosowanej oraz przykładowe scenariusze zajęć dramowych dla dzieci. W ramach projektu przeprowadzane są również warsztaty dla osób pracujących dziećmi w wieku przedszkolnym. Podczas warsztatów uczestnicy i uczestniczki poznają m.in. wybrane techniki dramowo-teatralne pomocne przy prowadzeniu zajęć dydaktycznych, bezpieczne formy pracy z ciałem i wyobraźnią, dowiedzą się jak konstruować własne zajęcia dramowe.

Kto za tym stoi?

Agnieszka Bogucka – Na co dzień pracuje z dziećmi w wieku przedszkolnym, od dwóch lat zajmuje się w kreatywnym realizowaniem przedszkolnych planów pracy z dziećmi 3-, 4- i 5-letnimi. Autorka artykułów w miesięczniku „Bliżej przedszkola”. Członkini Zarządu Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA, koordynuje i realizuje projekty edukacyjne od 2007 r. Pedagog ze specjalnością twórczej resocjalizacji ukończoną w Wyższej Szkole Pedagogiki Resocjalizacyjnej PEDAGOGIUM w Warszawie.

Paweł Kulesza – Od 2006 r. prowadzi zajęcia edukacyjne z dziećmi. Początkowo w grupie Pestka – Aktywna Edukacja, obecnie realizuje projekty dramowo-teatralne inicjowane przez Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA, którego jest członkiem wspierającym. Uczestnik warsztatów aktorskich. Od 2009 r. uczy się sztuki mimu w Warszawskim Centrum Pantomimy przy Teatrze na Woli.

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Ładna 23,
03-629 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083