Projekt zakończony – w tej zakładce znajdują się dane pochodzące z okresu jego realizacji.
Zapraszamy do zapoznania się z aktualnie realizowanymi projektami
Przedszkolaki w roli głównej!
Pierwszy dzwonek, czyli z dramą przed szkołą to cykl ośmiu 45 minutowych warsztatów dramowych dla dzieci z przedszkoli znajdujących się na terenie m.st. Warszawy. Celem projektu jest przygotowanie dzieci do zmiany środowiska z przedszkolnego na szkołę.
Co i jak?
W trakcie zajęć, w bezpiecznych warunkach świata fikcji kreujemy sytuacje, których dzieci mogą doświadczyć w pierwszych miesiącach pobytu w nowym, szkolnym środowisku. W nowej, nieznanej grupie rówieśników, miejscu pełnym niepoznanych jeszcze reguł. Przedszkolakom pomaga w tym naturalna umiejętność odgrywania ról, wcielania się w różne postacie. Wykorzystując techniki dramowo-teatralne pracujemy z dziećmi nad umiejętnością nawiązywania kontaktów z innymi, występowaniem na forum grupy, pewnością siebie i spontanicznością. Kładziemy nacisk na poznawanie reguł szkolnych a także konstruktywne reagowanie na uzyskiwane w relacjach z rówieśnikami oceny.
Spodziewane efekty
Dzieci mają okazję:
- ugruntować / rozwinąć poczucie własnej wartości,
- wyćwiczyć umiejętność konstruktywnego reagowania na ocenę,
- doświadczyć pozytywnych efektów współdziałania,
- zrozumieć / lepiej poznać perspektywę innych osób z ich otoczenia,
- poznać wartość przestrzegania norm i umów.
A nauczyciele?
Nauczyciele otrzymują od nas materiały edukacyjne zawierające informacje na temat metody dramy stosowanej oraz przykładowe scenariusze zajęć dramowych dla dzieci. W ramach projektu przeprowadzane są również warsztaty dla osób pracujących dziećmi w wieku przedszkolnym. Podczas warsztatów uczestnicy i uczestniczki poznają m.in. wybrane techniki dramowo-teatralne pomocne przy prowadzeniu zajęć dydaktycznych, bezpieczne formy pracy z ciałem i wyobraźnią, dowiedzą się jak konstruować własne zajęcia dramowe.
Kto za tym stoi?
Agnieszka Bogucka – Na co dzień pracuje z dziećmi w wieku przedszkolnym, od dwóch lat zajmuje się w kreatywnym realizowaniem przedszkolnych planów pracy z dziećmi 3-, 4- i 5-letnimi. Autorka artykułów w miesięczniku „Bliżej przedszkola”. Członkini Zarządu Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA, koordynuje i realizuje projekty edukacyjne od 2007 r. Pedagog ze specjalnością twórczej resocjalizacji ukończoną w Wyższej Szkole Pedagogiki Resocjalizacyjnej PEDAGOGIUM w Warszawie.
Paweł Kulesza – Od 2006 r. prowadzi zajęcia edukacyjne z dziećmi. Początkowo w grupie Pestka – Aktywna Edukacja, obecnie realizuje projekty dramowo-teatralne inicjowane przez Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA, którego jest członkiem wspierającym. Uczestnik warsztatów aktorskich. Od 2009 r. uczy się sztuki mimu w Warszawskim Centrum Pantomimy przy Teatrze na Woli.