W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

    Opinie o projekcie

    Współtwórcy projektu mówią o nim tak:

    “Ten projekt to dla mnie okazja do spotkania z młodą widownią w bezpiecznych warunkach fikcyjnego świata… Ale mimo tego, że świat ten jest fikcyjny – wspólnie poruszamy bardzo realne problemy i zagadnienia”

    Agnieszka Buśk

    „Możliwość obserwowania dzieci, które na spektaklu dobrze się bawią i nawet nie zauważają, że się czegoś uczą daje ogromną satysfakcję. Niezwykle ważne są też dla mnie pozytywne opinie nauczycieli o tym, co robimy.”

    Zofia Krystman

    „Akceptacja własnych emocji, świadomość tego, że nie ulegają one wartościowaniu i mamy do nich pełne prawo – nikt nam nie może rozkazać, co mamy czuć albo powiedzieć, że to co czujemy jest złe, to milowy krok w drodze ku temu, by poczuć się ze sobą lepiej, podnieść poczucie własnej wartości. Zaś mówienie na co dzień o swoich emocjach i potrzebach oraz słuchanie o emocjach i próba zrozumienia potrzeb innych może rozwiązać właściwie 70% problemów komunikacyjnych. Dzieci w szkole uczone są pisania, czytania, mnożenia, dzielenia, odróżniania liści brzozy od klonu. Dlaczego mniej istotne ma być to, co najbliżej nas, to, co dotyka nas najczęściej? Dlatego o emocjach opowiadamy już sześciolatkom.”

    Karolina Sieńkowska

    „Jak pokazują liczne badania, inteligencja emocjonalna ma związek z wieloma obszarami funkcjonowania człowieka – relacjami z innymi ludźmi, poczuciem szczęścia, a nawet dobrobytem. Co jeszcze ważniejsze można ją rozwijać od najmłodszych lat życia dziecka. Dlatego też projekt idealnie odpowiada na potrzeby dzieci – pozwala im spojrzeć na fikcyjny świat i zastanowić się, jakie emocje przeżywają bohaterowie, jak je nazwać, jaki wyraz twarzy, gesty im towarzyszą. Projekt jest świetnym otwarciem dla edukacji emocjonalnej dzieci.”

    Lidia Robakowska

    „Spotkania z młodą widownią, która od najmłodszych lat próbuje rozmawiać o swoich uczuciach oraz emocjach, są fascynujące.”

    Agnieszka Klimowicz

    Podczas spektakli na sali obecni są nauczyciele i wychowawcy klas. Ich obserwacje są dla nas źródłem cennych informacji na temat projektu i przebiegu spektakli. Są także wskazówką, jak udoskonalać nasze działania.

    „Inspirujące było to, że dzieci same dochodziły do rozwiązania przedstawionych problemów i wniosków.”

    „Teatr bardzo działał na emocje dzieci, angażował wszystkie, był bardzo dobrze przyjęty.”

    „Uważam, że uczniowie bardzo często znajdują się z rówieśnikami w trudnych dla nich sytuacjach, nie zawsze wiedza, jak reagować i jak mogą zachować się inaczej – korzystniej dla nich.”

    „Dobry pomysł – zwrócenie uwagi na to co ważne, a o czym zapominamy i nie rozmawiamy z dziećmi.”

    Budujący jest fakt, że spektakle są ciekawe nie tylko dla dzieci, ale inspirują także dorosłych. Oto kilka cennych wniosków nauczycieli po spektaklu:

    „Nazywać swoje uczucia, jakie towarzyszą mi w pracy z dziećmi.”

    „Częściej wprost nazywać uczucia między uczniami w sytuacjach spornych i radosnych w klasie.”

    „Rozmawianie z dziećmi, jak ważne są emocje w życiu i że te negatywne też są potrzebne.”

    Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
    ul. Bieżuńska 1/36,
    03-578 Warszawa
    NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

    Dołącz do naszego newslettera!

    Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

    Zobacz nasz kanał na YouTube