Od improwizacji do działania artystycznego
warsztat, 17 listopada 2010 r., godz. 12:15-14:15
prof. John Somers
Forma dramy używanej podczas warsztatów często różni się od tej, wykorzystywanej przy tworzeniu spektakli. Nauczyciele i reżyserzy często stosują metody takie jak improwizacja, aby zgłębić temat. Jednak kiedy wymagana jest forma przedstawienia sięgają po gotowe scenariusze, które zapewniają jakość co do struktury dramatycznej i treści.
Warsztaty te koncentrować się będą na idei dramy jako środka służącego zbadaniu tematu, a także na ukazaniu przedstawienia jako logicznej kulminacji tego procesu, kiedy to uczestnicy nadają kształt swoim odkryciom i przekazują je widowni. Rozpatrywanie dramy jako narzędzia badawczego łączy się z postrzeganiem przedstawienia jako sposobu tworzenia „raportu z badań”.
Po rozpatrzeniu wybranego tematu, uczestnicy pracując w grupach badać będą jego związek z ludźmi i przedstawiać swoje odkrycia w formie małych przedstawień.