Młodzieżowa Akademia Kompetencji Społecznych jest projektem, który ma na celu kształtowanie pozytywnych postaw uczniów warszawskich gimnazjów. Jest to kompleksowy program, dostosowany do indywidualnych potrzeb klasy. W każdej z nich zostaną przeprowadzone 10-godzinne warsztaty dramowe przygotowane specjalnie pod kątem specyficznych wymogów grupy.
Idea projektu:
Celem projektu „MAKS – Młodzieżowa Akademia Kompetencji Społecznych” jest kształtowanie pozytywnych postaw społecznych w zakresie odpowiadającym wcześniej zdiagnozowanym potrzebom każdej klasy objętej projektem. Dzięki temu programowi, uczniowie rozwiną postawę akceptacji, empatii, otwartości oraz wzrośnie ich poziom integracji w klasie.
Odbiorcy:
W projekcie wezmą udział uczniowie klas gimnazjalnych, w których na podstawie analizy potrzeb stwierdzono konieczność realizacji programów rozwijających pozytywne postawy społeczne.
Działania:
W każdej klasie zostaną zdiagnozowane jej specyficzne potrzeby w zakresie kształtowania postaw społecznych. Trenerzy przeprowadzą kompleksową analizę, która będzie opierała się na pozyskaniu informacji z trzech różnych źródeł.
Następnie uczniowie wezmą udział w 10-godzinnych warsztatach dramowych, które będą kształtowały pozytywne postawy społeczne. Scenariusze zajęć zostaną stworzone w oparciu o rzetelną diagnozę i będą dostosowane do potrzeb i konkretnej sytuacji każdej z klas objętych projektem.
Po przeprowadzeniu warsztatów trenerzy przygotują specjalne rekomendacje do dalszych działań dla pedagogów i wychowawców. Dzięki temu projekt będzie oddziaływał długofalowo, a kompetencje społeczne uczniów będą miały szanse rozwijać się po zakończeniu warsztatów. Trenerzy przygotują także materiały dla rodziców, które będą obejmowały: rekomendacje, informacje o potrzebach i sposobach komunikowania się młodzieży, także w przestrzeni wirtualnej (w tym zjawisko „mowy nienawiści”) oraz metody wychowawcze i sposoby wspierania młodzieży w kształtowaniu pozytywnych postaw społecznych.