W czerwcu 2019r. zakończyła się realizacja projektu „Ma(g)dalenki, w którym po raz pierwszy wykorzystano metodę Laboratorium Ma(g)daleny do pracy z nastoletnimi kobietami.
Zapraszamy do przeczytania artykułu zawierającego podsumowanie projektu, z którego dowiesz się:
- czym jest Laboratorium Ma(g)dalen,
- o genezie projektu,
- o wyzwaniach w realizacji projektu,
- o procesie tworzenia spektakli i efektach pracy.
Artykuł został stworzony przez trenerki i koordynatorki projektu – Kamillę Gryszel i Małgorzatę Winiarek-Kołucką.
Wnioski z pracy z nastolatkami metodą Laboratorium Magdaleny
Podsumowując nasze działania, widzimy, że kluczowe w pracy z młodymi dziewczynami są:
– osobiste rozmowy i spotkania podczas rekrutacji i promocji – umożliwiają one budowanie relacji i kontaktu między dziewczynami a prowadzącymi;
– ustalenie dobrego przepływu informacji między młodymi i prowadzącymi (co nam umożliwił Messenger);
– włączenie w proces pracy z grupą dyspozycyjnej pary trenerskiej lub większej liczby osób prowadzących, które będą mogły w różnych terminach prowadzić zajęcia;
– przestrzeń na rozmowy z aktorkami o ich przeżyciach i refleksjach po spektaklu i pracy z publicznością.