Czym jest obywatelskość? Jakie tematy są ważne dla naszych rówieśników w zakresie obywatelskości? Z jakich elementów składa się warsztat? Czym jest cykl Kolba i w jakim celu się go wykorzystuje? Jakie sytuację ,,trudne” mogą pojawić się w trakcie prowadzenia warsztatów i jak reagować?
Odpowiedzi na powyższe pytania poszukiwali oraz poznawali uczestnicy i uczestniczki wyjazdowych dwudniowych warsztatów z zakresu Edukacji Rówieśniczej. Dodatkowo w ich trakcie uczestnicy i uczestniczki stworzyli 2-godzinny scenariusz warsztatów dla uczniów i uczennic pierwszej klasy liceum i trzeciej klasy gimnazjum. Celem zaplanowanych warsztatów było zachęcenie rówieśników do podejmowania działań społecznych oraz wzmocnienie poczucia sprawczości i wpływu na kształtowanie własnego życia. Uczestnicy i uczestniczki stworzyli narzędzie dramowe- stymulatory oraz materiały edukacyjne, które wspierały ich w realizacji powyższego celu.
Kolejnym etapem było przeprowadzenie warsztatów w szkołach. Rozpoczął on się od superwizji stworzonego warsztatu i narzędzi. Uczestnicy i uczestniczki zaprosili swoich znajomych i dla nich przeprowadzili warsztat. Uzyskane informacje zwrotne posłuży do przygotowania się do kolejnych warsztatów.
Uczestnicy i uczestniczki przeprowadzili 8 warsztatów w Liceum im. P.Skargi oraz 9 warsztatów w Gimnazjum im. Prymasa Tysiąclecia w Grójcu w których wzięło udział ponad 260 uczniów.
Zapraszamy do lektury artykułów na temat doświadczenia uczestników Edukacji Rówieśniczej- współtwórców i realizatorów warsztatów dla rówieśników (artykuł nr 1, artykuł nr 2)
Ze strony Stowarzyszenia za prowadzenie warsztatów o edukacji rówieśniczej oraz tutoring uczestników i uczestniczek prowadzących warsztaty odpowiadały Agnieszka Buśk i Katarzyna Dzięciołowska.
Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, finansowanego z funduszy EOG.