W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

    Drama w nauczaniu przedmiotów szkolnych

    Drama w nauczaniu przedmiotów szkolnych
    warsztat, 17 listopada 2010 r., godz. 15:15-17:15
    prof. John Somers

    System nauczania, na wszystkich poziomach z wyjątkiem edukacji najmłodszych, jest oparty przede wszystkim na zasadzie przekazywania uczniom wiedzy przez nauczyciela i wiedzy książkowej. Po tym z reguły uczący oceniają jak dużo informacji zostało zapamiętanych i zrozumianych przez uczniów i uczennice. Chociaż w przeciągu ostatnich dekad pedagodzy dokonywali prób wprowadzenia bardziej różnorodnych technik – takich jak np. „uczenie się przez działanie” (ang. learning by doing) – szkoła w większości pozostała jednak miejscem, gdzie nauczyciele mówią, uczniowie słuchają, a proces ten uzupełniany jest informacjami uzyskanymi ze źródeł pisanych, internetowych lub innych.

    Drama pozwala na stworzenie żywych modeli kontekstów zachowań ludzkich. Można wprowadzić nowe zmienne losowe, aby uczynić model bardziej autentycznym, bądź zobaczyć, co by się stało, gdyby osoba postąpiła inaczej. Tak oto odtworzyć można np. wydarzenia historyczne zmieniając ich poszczególne elementy tak, aby dowiedzieć się, jak sytuacja mogłaby rozwinąć się w innym kierunku. W przypadku małych dzieci, drama może być pomocna w wielu aspektach ich nauczania np.: w poznawaniu stylu życia innych kultur, odkrywaniu różnych stron przyjaźni, odgrywania przeczytanych przez nauczyciela opowiadań, inscenizacji historycznego wydarzenia, czy aby zrozumieć motywy postępowania ludzi. Podobnie jest w przypadku starszych uczniów: drama pozwala ożywić problemy i wydarzenia zawarte w programie nauczania.

    Podczas tych warsztatów uczestnicy wezmą udział w prostych improwizacyjnych ćwiczeniach, po czym w grupach będą zajmować się sposobami wykorzystania dramy w różnych aspektach programu nauczania, by na koniec podzielić się wynikami pracy. Po zakończeniu warsztatów uczestników gorąco zachęcam się do współpracy przy wypróbowaniu przerobionych technik.

    Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
    ul. Bieżuńska 1/36,
    03-578 Warszawa
    NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

    Dołącz do naszego newslettera!

    Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

    Zobacz nasz kanał na YouTube