W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie
    • „Jak wspierać dzieci w konfliktach?” – artykuł

Dramą oswajamy konflikty rówieśnicze – edycja 2024/25

“Konflikt jest naturalnym zjawiskiem, warto go oswoić” – taka myśl przyświeca realizacji już drugiej edycji projektu „Dramą oswajamy konflikty rówieśnicze”. Działania będą realizowane od września 2024r. do czerwca 2025 roku w 14 klasach 1-3 w warszawskich szkołach podstawowych.

Działaniami w projekcie są:

  • warsztaty dramowe zwiększające wiedzę i umiejętności dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu konfliktów oraz oswajające uczniów i uczennice z sytuacją konfliktu (łącznie 6 godzin lekcyjnych) /grupa: dzieci z klas I-III/
  • interaktywny escape room, podczas którego dzieci będą w roli magów wspierać księżniczkę w rozwiązywaniu w królestwie. Poprzez zabawę dzieci poznają magiczną formulę FUO pomocną w rozwiązywaniu konfliktów
  • indywidualne konsultacje pogłębiające wiedzę o konflikcie i wzmacniające rodziców we wspieraniu dzieci w rozwiązywaniu konfliktów rówieśniczych /grupa: rodzice/
  • konsultacje, podczas których będziemy wspierać wychowawcę/wychowawczynię w konstruktywnym usamodzielnianiu dzieci w relacjach rówieśniczych /grupa: wychowawcy_czynie/

Projekt obejmuje swoim zakresem dzieci oraz nauczycielki i nauczycieli. Chcemy, aby dzieci uwierzyły, że konflikt jest czymś naturalnym i dobrym w życiu, dowiedziały się o różnorodnych sposobach reagowania w sytuacjach konfliktowych i przetestowały je w bezpiecznych warunkach. Zależy nam, aby rodzice i nauczyciele i nauczycielki uzyskali wsparcie i stali się dla dzieci wsparciem w rozwiązywaniu konfliktów rówieśniczych, a nie rozwiązywali ich za dzieci.

Koordynatorka – Małgorzata Winiarek-Kołucka, tel. 691-657-033, e-mail: m.winiarek@stop-klatka.org.pl

Projekt współfinansowany ze środków
m.st. Warszawy

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Bieżuńska 1/36,
03-578 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

Dołącz do naszego newslettera!

Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

Zobacz nasz kanał na YouTube