“Konflikt jest naturalnym zjawiskiem, warto go oswoić” – taka myśl przyświeca realizacji już drugiej edycji projektu „Dramą oswajamy konflikty rówieśnicze”. Działania będą realizowane od września 2021 r. do czerwca 2022 roku w 14 klasach 1-3 w warszawskich szkołach podstawowych.
Działaniami w projekcie są:
- interaktywny edukacyjny spektakl, podczas którego dzieci i dorośli będą przyglądać się czego dziecko potrzebuje, aby samodzielnie rozwiązywać konflikty /grupa: dzieci klas I-III z nauczycielami_kami i wychowawcami_czyniami i rodzicami/
- warsztaty dramowe zwiększające wiedzę i umiejętności dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu konfliktów oraz oswajające uczniów i uczennice z sytuacją konfliktu (łącznie 6 godzin lekcyjnych) /grupa: dzieci z klas I-III/
- indywidualne konsultacje pogłębiające wiedzę o konflikcie i wzmacniające rodziców we wspieraniu dzieci w rozwiązywaniu konfliktów rówieśniczych /grupa: rodzice/
- konsultacje, podczas których będziemy wspierać wychowawcę/wychowawczynię w konstruktywnym usamodzielnianiu dzieci w relacjach rówieśniczych /grupa: wychowawcy_czynie/
Projekt obejmuje swoim zakresem rodziców, dzieci oraz nauczycielki i nauczycieli. Chcemy, aby dzieci uwierzyły, że konflikt jest czymś naturalnym i dobrym w życiu, dowiedziały się o różnorodnych sposobach reagowania w sytuacjach konfliktowych i przetestowały je w bezpiecznych warunkach. Zależy nam, aby rodzice i nauczyciele i nauczycielki uzyskali wsparcie i stali się dla dzieci wsparciem w rozwiązywaniu konfliktów rówieśniczych, a nie rozwiązywali ich za dzieci.
W 2021r. projekt realizowany jest w Szkole Podstawowej nr 28 i Szkole Podstawowej nr 143.
Koordynatorka – Dominika Lalak, tel. 788-027-350, e-mail: d.lalak@stop-klatka.org.pl