Dominika Cieślikowska
Psycholożka / trenerka umiejętności antydyskryminacyjnych, międzykulturowych i genderowych, superwizorka pracy trenerskiej w obszarze antydyskryminacyjnym z ponad 12 letnim stażem zawodowym, w tym ponad 4500 przeprowadzonych godzin szkoleniowych.
Ukończyła szkołę treningu psychologicznego Ośrodka Pomocy i Edukacji Psychologicznej Intra i Szkołę facylitacji społecznej na rzecz przeciwdziałania dyskryminacji – poziom zaawansowany Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej oraz inne pomniejsze kursy trenerskie. Pracuje z grupami mniejszościowymi i większościowymi.
Ma doświadczenie projektowania i prowadzenia długich procesów edukacyjnych, współtworzyła warsztaty dla osób prowadzących edukację antydyskryminacyjną (w tym nauczycieli i nauczycielek – studia podyplomowe MENTORZY KULTUROWI na UJ, Akademia Treningu Antydyskryminacyjnego Kraków, inne kursy w Polsce i zagranicą).
Autorka, redaktorka i konsultantka merytoryczna publikacji dotyczących edukacji antydyskryminacyjnej i wyzwań metodologicznych warsztatu antydyskryminacyjnego (w tym redakcja merytoryczna publikacji stworzonej przez nauczycielki Edukacja dla integracji. O doświadczeniach, pomysłach, działaniach praktycznych w wielokulturowych klasach. Cieślikowska, D. (red.), 2011, Kraków: Stowarzyszenie Willa Decjusza oraz konsultacja scenariuszy lekcji równościowych dla nauczycieli Zeszyty antydyskryminacyjne, 2012, Wrocław). Zaangażowana w badanie Towarzystwa Edukacji Antydyskryminacyjnej „Dyskryminacja w szkole – obecność nieusprawiedliwiona. O dyskryminacji w szkole” i upowszechnianie jego wyników.
Promuje (poprzez uczenie innych, publikacje, m. in. Od uprzedzeń do empatii i zrozumienia, w: Drama w kształtowaniu postaw antydyskryminacyjnych, Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP KLATKA, 2010) oraz stosuje we własnym warsztacie metody dramy w edukacji antydyskryminacyjnej (udział w kursie z dramy i współpraca przy projekcie Hominem Quaero; wplatanie dramy w warsztaty, warsztaty stricte dramowe uwrażliwiające i uczące kompetencji antydyskryminacyjnych).
W wolnych chwilach podróżuje bliżej lub dalej albo siada na trawie i rozgląda się. Lubi wykonać prace ręczne (pokleić, pomalować, wyciąć) na przykład kukiełki, marionetki, pacynki lub inne rekwizyty do teatrzyków odgrywanych ze swoją córką. Zafascynowanie Japonią i Chinami przekłada na wspólne tworzenie kolejnych scenariuszy bajek do teatru Kamishibai i teatru cieni. Pasjami układa puzzle, szczególnie o tematyce wielokulturowej.