Jak drama sprawdza się w uczeniu tolerancji? Czy jest potrzeba szkolenia nauczycieli z tej umiejętności? Na te i na wiele innych pytań odpowiedzi szukaliśmy podczas realizacji projektu skierowanego do nauczycieli z Poznania, Lublina, Gdańska i Rzeszowa.
Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna to projekt realizowany od września 2015r. do kwietnia 2016r. przez Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Jego celem było wprowadzanie skutecznej i sprawdzonej metody dramy stosowanej do edukacji antydyskryminacyjnej w Polsce.
68 uczestniczek/ów projektu poznało metodę dramy stosowanej i możliwości jej zastosowania w edukacji antydyskryminacyjnej w szkole. Stworyli także własne scenariusze zajęć dramowych.
Scenariusze i ważne tematy z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji w szkołach były dyskutowane podczas webinariów (internetowych dyskusji z udziałem eksperta/ki), co umożliwiło wymianę doświadczeń i poglądów między uczestnikami projektu.
Projekt zwieńczyło wydanie oraz upowszechnienie publikacji dot. wykorzystania dramy w edukacji antydyskryminacyjnej.
Realizacja projektu zakończyła się w kwietniu 2016r.
Zachęcamy do zapoznania się z programem, harmonogramem i zasadami rekrutacji.
Więcej informacji udziela kierownik projektu: Kamilla Gryszel.
Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, Finansowanego
z Funduszy EOG.