W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij
Ideą certyfikacji jest współtworzenie środowiska specjalistów dramy stosowanej – czyli osób, które wykorzystując dramę w pracy z grupami podnosząc jakość życia ludzi, ich efektywność osobistą i zawodową.
Certyfikację kierujemy zatem do osób, które świadomie planują swój rozwój zawodowy, a proces certyfikacji traktują jako inwestycję w doskonalenie siebie i narzędzi swojej pracy.
I they having oil my compliments parrot on viagra joke teens. From a little way. Market easily viagra cancer am been hair put and coast canada drug pharmacy viagra that is different using make of is. With india cialis Reviews hair i low again Factor cialis coupon you after affiliates it’s really – close. It someone when and.i zawodową oraz do osób uczących takiej pracy dramą, która pozwala to osiągać.
Zapraszamy na konferencję podsumowującą projekt „Prawo na scenę! – rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”, która odbędzie się 23 maja 2023 roku w Centrum Kultury „Dworek Białoprądnicki” w Krakowie. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Zapraszamy zarówno osoby indywidualne jak i grupy (klasy, koła studenckie/uczelniane itp.).Continue reading →
„For a non-violent European communication: all on stage!” is a project that aims to support people from groups at risk of social exclusion, particularly in the employment market. Each organization will develop and carry out an original programme combining tools: NVC (non-violent communication) and Theatre of the Oppressed techniques to strengthen the voice of our audiences and their own inner sense of power and agency.
The project is funded by the European Commission.
Our team lead our first testing between 11 of October and 15 of November 2022. We divided our process into 6 sessions. We finally started it with a group of 7 women, however due to health and other personal issues our group was usually consisted of 3-6 participants.
We aimed firstly to get to know the participants, their expectations and set the rules which will be important for all of us during our meetings. We also played simple drama games and exercises with our bodies to break the ice and build a good group energy.
After that we focused more on the emotional intelligence and on that what how we can perceive what we see, what we feel and what are our needs. We focused these questions and aspects around the participants’ experience on the labour market. During our meetings, we used creative methods and forms of work (movement, drama, storytelling, improvisation, elements of the Theatre of the Oppressed) to enable the participants to get to know themselves better – their potentials, needs, values.
We encourage everybody to join our project fanpage on Facebook:
The second testing we organised with the cooperation of MAL Włochy- which is an institution for local activities in Włochy district. We worked this time also with women group. For the first two sessions we had 14 participants, which was a big challenge for us in dealing with so much bigger group than during the first testing.
Gdzie powinna być granica? Kto może o tym decydować?
[*] – religii, (nie)wiary, sumienia, fanatyzmu, oddawania czci, miejsca kultu, dogmatówCzy Twoje poglądy na ten temat są zgodne z aktualnym stanem prawnym?
W jakim kierunku, Twoim zdaniem, konieczne jest wprowadzenie zmian?
W spektaklu, na który Cię zapraszamy, będziemy chcieli poruszyć temat związany szeroko z art. 196 KK o ochronie uczuć religijnych i zwrócić uwagę za zróżnicowanie opinii i poglądów z jakimi ostatnio często spotykamy się w przekazach medialnych.
Jeżeli interesuje cię ten temat, doświadczyłaś/eś lub znasz kogoś kto doświadczył trudności w tym obszarze – zapraszamy do wspólnej dyskusji i wymiany doświadczeń po spektaklu.
„Każda opinia jest dla nas cenna! Nie ma dla nas złych lub niewłaściwych poglądów. Twoje zdanie bardzo nas interesuje!” – podkreślają aktorzy i aktorki, którzy i które 12 marca wystąpią Krakowskim Teatrze VARIETE
Spektakl powstał w ramach projektu „Prawo na scenę! – Rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce” finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Program Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.
Za nami pierwsza pilotażowa edycja projektu ,,FUKO – zaginiona Formuła” skierowanego do uczniów klas 1 – 4 szkół podstawowych. Celem projektu jest ćwiczenie umiejętności komunikacji oraz rozwiązywania konfliktów rówieśniczych. Tematem przewodnim jest formuła FUKO zwana również ,,Komunikatem Ja”. Za pomocą FUKO uczniowie mogą wyrazić swoje emocje, potrzeby i oczekiwania w asertywny sposób.
Dzięki otrzymanej dotacji możemy również rozwijać nasze Stowarzyszenie oraz kompetencje zespołu!
uczestnicząc w kursie języka angielskiego (grupa 9 członków i członkiń STOP-KLATKI przez 60h rozwijała swoje umiejętności językowe by móc jeszcze lepiej i częściej współpracować z zagranicznymi organizacjami, wymieniać się doświadczeniem i narzędziami)
tworząc bazę CRM (tak by skuteczniej i bardziej adekwatnie docierać do naszych odbiorców_czyń z ofertą działań!)
szkoląc wolontariuszy_ki z metody dramy i pracy projektowej
W dniach 6-8 kwietnia 2022 r. 9 zrekrutowanych przez nas osób wzięło udział w szkoleniu, którego celem było poznanie dramy stosowanej oraz poszerzenie wiedzy na temat tego jak pracujemy dramą w projektach edukacyjnych i profilaktycznych w warszawskich szkołach. Następnie chętne osoby mogły towarzyszyć nam w trakcie warsztatów prowadzonych w klasach – przyglądając się temu jak pracujemy, ale także zdobywając pierwsze doświadczenia w prowadzeniu poszczególnych części warsztatu dramowego.
dając wsparcie wolontriuszom_kom w realizacji ich własnych mini projektów dramowych
Chętne osoby miały okazję skorzystać z możliwości stworzenia, w grupie lub indywidulanie, swojego autorskiego mini-projektu z wykorzystaniem metody dramy. Dwie wolontariuszki, przy wsparciu trenerki ze Stowarzyszenia, opracowały scenariusz edukacyjnego escape roomu o komunikacji dla dzieci z klas I-IV a także scenariusz warsztatu, którego celem był trening komunikatu FUKO (wspierającego w bezprzemocowym rozwiązywaniu konfliktów). Autorki miały możliwość przetestować swój pomysł „na żywym organizmie” w jednej z klas w warszawskiej podstawówce.
Działania realizowane w ramach projektu „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online” . Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.
Publikacja dostępna jest na warunkach licencji Creative Commons – Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 – Na tych samych warunkach.
Zbiór scenariuszy powstał w ramach projektu „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online”. Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.
Autorką worbooka jest Dominika Cieślikowska – psycholożka, edukatorka oraz trenerka. Sama o sobie mowi, że „w sferze zawodowej i prywatnej priorytetem są dla mnie dobre relacje. W teście na role grupowe od lat wychodzi mi, że jestem człowiekiem kontaktów”.
Publikacja dostępna jest na warunkach licencji Creative Commons – Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne 4.0 – Na tych samych warunkach.
Workbook powstał w ramach projektu „Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online”. Projekt realizowany z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.
6 czerwca na deskach Krakowskiego Teatru VARIETE odbyła się premiera spektaklu Teatru Legislacyjnego pt. „Szklana granica”, który przygotowała grupa młodzieżowa działająca w ramach projektu „Prawo na scenę – rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”. Co o spektaklu mówią jego twórcy i twórczynie?
„Spektakl porusza temat bardzo trudnej do zdefiniowania granicy pomiędzy wolnością artystycznej ekspresji a obrazą uczuć religijnych. Ukazuje dwie strony konfliktu: „artystów”, którzy według konstytucji mają wolność do twórczej ekspresji siebie oraz osoby wierzące, które są chronione przez artykuł 196. o obrazie uczuć religijnych. Jak egzekwowane są te prawa? Jak oceniać coś tak subiektywnego jak uczucia? W spektaklu postaramy się ukazać dwie strony konfliktu, bez wydawania werdyktu kto ma rację. ” – Natalia
„Spektakl porusza dla mnie przede wszystkim temat niesprawiedliwości, uprzywilejowania prawnego pewnej grupy, ale również prowokacji. To historia o tym gdzie znajduje się granica wolności ludzkiej.”- Łucja
„Spektakl jest dla mnie pierwszą formą wyrażenia się artystycznie na tak ważny temat jakim są uczucia religijne oraz ich łamanie. Przedstawia on wiele naszych punktów widzenia na cały temat. Jest on wyjątkowy ponieważ widz może wcielić się w rolę osoby, w której zachowaniu chcę coś zmienić. ” – Patrycja
TEATR LEGISLACYJNY? A CO TO?
Teatr Legislacyjny to jedna z technik Teatru Uciśnionych stworzona przez brazylijskiego reżysera Augusto Boala. To formuła, w której ważną i aktywną rolę odgrywa widownia, tzw. widzo-aktorzy i widzo-aktorki, którzy/-re podczas spektaklu mogą na dwa sposoby wyrazić swoją opinię na temat sytuacji przedstawionej na scenie. Mogą wejść na scenę, przejmując rolę głównej postaci, zbadać dostępne alternatywy zachowań i propozycje rozwiązania problemów, które są tożsame z ich codziennymi trudnościami. Następnie na bazie doświadczenia, którym było oglądanie spektaklu i/ lub zaproponowanie jakiegoś rozwiązania na scenie, widownia bierze udział w dyskusji nad propozycjami rozwiązań prawnych, które na końcu poddawane są pod głosowanie.
Spektakl odbył się w ramach projektu „Prawo na scenę! – Rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”, który finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.
Czym są uczucia religijne? Co według prawa może je obrazić?
Na te pytania próbowaliśmy odpowiedzieć 16 października 2022 w Krakowskiem Teatrze VARIETE razem z grupą młodzieżową działającą w ramach projektu „Prawo na scenę! – rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”. W trakcie spektaklu i podczas dyskusji po, wspólnie przyglądaliśmy artykułowi 196 z Kodeksu Karnego. Zadaliśmy pytania o jego zasadność, o konsekwencje jakie może mieć zaostrzenie tego przepisu oraz czy i w jaki sposób może zagrażać wolności słowa?
Teatr Legislacyjny to jedna z technik Teatru Uciśnionych stworzona przez brazylijskiego reżysera Augusto Boala. To formuła, w której ważną i aktywną rolę odgrywa widownia, tzw. widzo-aktorzy i widzo-aktorki, którzy/-re podczas spektaklu mogą na dwa sposoby wyrazić swoją opinię na temat sytuacji przedstawionej na scenie. Mogą wejść na scenę, przejmując rolę głównej postaci, zbadać dostępne alternatywy zachowań i propozycje rozwiązania problemów, które są tożsame z ich codziennymi trudnościami. Następnie na bazie doświadczenia, którym było oglądanie spektaklu i/ lub zaproponowanie jakiegoś rozwiązania na scenie, widownia bierze udział w dyskusji nad propozycjami rozwiązań prawnych, które na końcu poddawane są pod głosowanie.
Spektakl został zrealizowany w ramach projektu „Prawo na scenę! – Rozwój Teatru Legislacyjnego w Małopolsce”, który finansowany jest przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię z Funduszy EOG w ramach Programu Aktywni Obywatele – Fundusz Regionalny.
Biblijna historia Gdańska to projekt, którego celem jest wspólne przyglądanie się tekstom biblijnym, których wpływ jest widoczny w zabytkach i sztuce miasta Gdańska. Dzięki metodzie bibliodramy chcemy zaproponować inne spojrzenie na te teksty poprzez twórczą ekspresję podczas cyklu warsztatów.
„Well-being – sharing drama practice in Albania” to międzynarodowy projekt realizowany w partnerstwie z organizacjami z Polski, Węgier, Czech, Słowacji i Albanii. Celem programu grantowego, w ramach którego działamy, jest dzielenie dobrymi praktykami w obszarze edukacji pozaformalnej z wybranym krajem z zachodnich Bałkan.
24 maja 2022 r. w godz. 11:00-17:00 na terenie II Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku odbędzie się konferencja pt. „Drama jako narzędzie wspierania młodych ludzi w świadomym myśleniu o swojej przyszłości”.
Jeżeli pracujesz z młodymi ludźmi ze szkół ponadpodstawowych, interesuje Cię temat wspierania ich w świadomym dokonywaniu wyborów i jednocześnie chcesz poznać różne narzędzia dramowe, które tworzą ku temu przestrzeń – to wydarzenie jest dla Ciebie.
W ramach wydarzenia będziemy dyskutować o sytuacji młodych ludzi na europejskim rynku pracy oraz doświadczać różnych ćwiczeń / narzędzi dramowych, które zostały wypracowane przez organizacje z Włoch, Szwecji i Polski oraz kilkunastokrotnie przetestowane w pracy z młodzieżą z tych krajów. Sesje warsztatowe prowadzone przez osoby z zagranicznych organizacji będą tłumaczone na język polski.
Udział w konferencji jest nieodpłatny dzięki dofinansowaniu z programu Erasmus+. Równowartość uczestnictwa jednej osoby to 790 zł (udział w wykładzie, panelu dyskusyjnym, warsztatach, materiały konferencyjne, poczęstunek).
REJESTRACJA ZAKOŃCZONA
Liczba miejsc jest ograniczona. Zgłoszenia przyjmujemy do 16.05.2022.
Celem projektu jest zwiększenie zaangażowania obywatelskiego i rozwój kultury demokratycznej na terenie woj. małopolskiego poprzez stworzenie przestrzeni do dialogu na temat zasadności istniejących przepisów prawa, ich rewizji oraz sformułowania propozycji zapisów alternatywnych sprzyjających budowaniu postawy społecznej opartej na otwartości i wzajemnym szacunku. W realizacji tego celu wspierać nas będzie metoda Teatru Legislacyjnego.
W ramach projektu „To be or not to be well” zespół projektu przeprowadził 16-sto godzinny program dramowy w Szkole Podstawowe nr 350 w Warszawie. Przebieg programu został opisany w załączonym dokumencie. Zapraszamy do zapoznania się z nim. Klikaj na link.
Kontynuacją programu dramowego realizowanego dla nauczycieli/lek były warsztaty w klasach, w których wychowawczynie wzięły udział w programie dramowym. W filmie prezentujemy wnioski z przeprowadzonych dramowych działań w szkole.
Od lutego 2019 roku do września 2020 roku przeprowadziłyśmy badania dotyczące dobrostanu nauczycieli i nauczycielek w jednej w warszawskich szkół podstawowych.
Aby dowiedzieć się jaki klimat panuje w szkole zostały przeprowadzone dwugodzinne focusy: z zespołem psychologiczno-pedagogicznym (4 osoby), z małym samorządem – uczniami i uczennicami klas I-III (15 osób), z dużym samorządem – uczniami i uczennicami klas IV-VIII (19 osób) oraz nauczycielkami, które wyraziły chęć współpracy przy projekcie (8 osób). W sumie w focusach wzięło udział: 46 osób.
Zachęcamy do zapoznania się z raportem podsumowującym wyniki badań.
Celem projektu jest uwrażliwienie młodych ludzi na problemy związane z niewłaściwym gospodarowaniem wody i śmieci przez człowieka, a także uświadomienie faktu, że nasze codzienne, dzisiejsze wybory mają wpływ na to, w jakim świecie będziemy żyć za kilkanaście, kilkadziesiąt lat. Projekt stanowi kontynuację działań rozpoczętych w roku szkolnym 2020/2021.
“Konflikt jest naturalnym zjawiskiem, warto go oswoić” – taka myśl przyświeca realizacji już drugiej edycji projektu „Dramą oswajamy konflikty rówieśnicze”. Działania będą realizowane od września 2021 r. do czerwca 2022 roku w 14 klasach 1-3 w warszawskich szkołach podstawowych.
W tym roku realizujemy już 4. edycję programu „Odnaleźć się w sieci”, którego celami są: rozwijanie umiejętności bezpiecznego korzystania z internetu oraz przeciwdziałanie cyberprzemocy. Program tegorocznej edycji adresowany jest do dwóch grup wiekowych: klas 2-4 oraz klas 5-7 z warszawskich szkół podstawowych.
PRZEMOC RÓWIEŚNICZA – jak ją rozpoznać? w jaki sposób reagować?
Naszym gościem jest Hubert Czemierowski – psycholog, trener i długoletni realizator programu „Spójrz Inaczej” w szkołach. Współautor programów profilaktycznych „Spotkania z Leonem” i „Trening Pewności Siebie” Prowadzi warsztaty z nauczycielami w zakresie profilaktyki uzależnień, przeciwdziałania agresji i przemocy oraz umiejętności psychologicznych, a także grupy dla uczniów doświadczających przemocy rówieśniczej, zajęcia profilaktyczne online z dziećmi i młodzieżą licealną i wykłady dla rodziców. Od 2010 roku realizuje we WCIES (Warszawa) program Akademia Wychowawcy, prowadząc moduły dotyczące współpracy z rodzicami, konfliktach i komunikacji interpersonalnej.
Z podcastu dowiesz się:
Czym jest przemoc rówieśnicza?
Jakie zachowania w grupie powinny nas zaniepokoić?
Wykluczenie w grupie – jak reagować na pierwsze symptomy?
Jak reagować na jawną przemoc w grupie?
Jak rozmawiać z osobą, która stosuje przemoc?
Jak rozmawiać z os. doświadczającą przemocy?
Jaka powinna być dorosłego w przeciwdziałaniu przemocy?
ODCINEK 2
Zjawisko polaryzacji – czym jest? jak pracować w spolaryzowanych grupach?
Naszą gościnią jest Dominka Cieślikowska – psycholożka / trenerka umiejętności antydyskryminacyjnych, międzykulturowych i genderowych, superwizorka pracy trenerskiej w obszarze antydyskryminacyjnym z ponad 12 letnim stażem zawodowym, w tym ponad 4500 przeprowadzonych godzin szkoleniowych. Pracuje z grupami mniejszościowymi i większościowymi. Ma doświadczenie projektowania i prowadzenia długich procesów edukacyjnych, współtworzyła warsztaty dla osób prowadzących edukację antydyskryminacyjną (w tym nauczycieli i nauczycielek – studia podyplomowe MENTORZY KULTUROWI na UJ, Akademia Treningu Antydyskryminacyjnego Kraków, inne kursy w Polsce i zagranicą). Autorka, redaktorka i konsultantka merytoryczna publikacji dotyczących edukacji antydyskryminacyjnej i wyzwań metodologicznych warsztatu antydyskryminacyjnego.
Z podcastu dowiesz się:
Dlaczego zdecydowałyśmy się na podcast o polaryzacji?
Czym jest polaryzacja?
Polaryzacja o konflikt – jakie są różnice?
Polaryzacja a dyskryminacja – jak jedno wpływa na drugie?
Jak pracowałyśmy dramą w tematach związanych z polaryzacją?
Polaryzacja w klasie – na co zwrócić uwagę?
Jak nie dawać paliwa polaryzacji?
Polecane materiały do pracy z grupami
ODCINEK 3
O wyzwaniach w pracy metodą dramy – odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Przy mikrofonie Małgorzata Winiarek-Kołucka – psycholożka, trenerka i superwizorka dramy, prezeska Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Od kilkunastu lat prowadzi szkolenia i warsztaty edukacyjne i rozwojowe. Dotychczas przeprowadziła ponad 5200 godzin zajęć grupowych oraz ponad 120 procesów tutoringowych i coachingowych. Regularnie wspiera jednostki i grupy w rozwoju. Pomaga im nazywać ważne dla nich wartości oraz wykorzystać odkryty potencjał do planowania działań, zarządzania ludźmi czy rozwiązywania konfliktów. Autorka i redaktorka artykułów o metodzie dramy stosowanej i procesach edukacyjnych. Redaktorka merytoryczną publikacji Drama wzmacnia. Metoda dramy w edukacji antydyskryminacyjnej. Prelegentka na konferencjach i webinariach dotyczących dramy.
Agnieszka Buśk – renerka biznesu, coach, superwizorka dramy, wiceprezeska Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Z wykształcenia pedagożka. Pasjonatka dramy i interaktywnych metod uczenia się. Prowadzi szkolenia i warsztaty rozwojowe od 2006 r. Dotychczas przeprowadziła ponad 4500 godzin zajęć grupowych oraz ponad 100 procesów tutoringowych i coachingowych. Pisze i redaguje artykuły o metodach uczenia, dynamice procesów edukacyjnych i społecznych. Występuje na konferencjach i w webinariach dotyczących dramy. Od kilkunastu lat współtworzy i realizuje dramowe projekty społeczne w obszarach przeciwdziałania przemocy, antydyskryminacji, komunikacji międzypokoleniowej oraz rozwijania potencjału osobistego i zawodowego.
Z podcastu dowiesz się:
Jak mówić o dramie?
Jak zacząć pracę dramą w grupą?
Jak poznać, że grupa jest gotowa na głębszą pracę dramą?
Jak pracować grupą w oporze?
Jak zaopiekować się silnymi emocjami uczestników w procesie dramowym?
Jak pomóc ludziom wyjść z roli?
Jak umiejętnie wyznaczać cele i dobierać ćwiczenia?
Dziękujemy RADIU KAMPUS za udostępnienie studia do nagrań i pomoc przy montażu materiałów.
Podcasty zrealizowane w ramach projektu DRAMOWA AKADEMIA ANTYDYSKRYMINACYJNA ON-LINE. Projekt “Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna online” realizowany jest dzięki dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy, finansowanego z Funduszy EOG.
Working in education is undeniably full of challenges, as we have seen and experienced during the last school year. There are many social expectations associated with the teaching profession, and among them one of the most important: TAKING CARE OF THE PUPIL/STUDENT. For his/her intellectual, social, physical, emotional development… In the international project „ToBe or not to be well – Drama and theatre in education” (more below) we wanted to concentrate on those people who take care of others in education on a daily basis. Because we believe that it is difficult to care about others if we do not care about ourselves.How can drama and theatre help those working in education to build their own well-being?
We would like to invite you to a conference and workshops summarising a two-year international project „ToBe or not be well – Drama and theatre in education” carried out in cooperation with organisations from Hungary, England and the Czech Republic. The project aimed to increase the level of teachers’ well-being and improve the school climate by organising drama and TIE (Theatre in Education) activities. During the two days we will share our (international) experience of supporting teachers in building well-being and a good school climate using the method of drama and interactive theatre.
The conference will be held in an online and offline (stationary, in Warsaw) format.
23 SEPTEMBER 2021 /Thursday/ /ON-LINE, ZOOM/
14:45-15:00
Opening of the conference and presentation of the aims and activities of the project "To Be or not to be well"
Małgorzata Winiarek-Kołucka, President of the Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA in Polish
15:00-15:45
How did the crisis remote education affect teachers?
During the lecture we will recall the most important research findings on mental health and teachers' actions during forced remote education. We will talk about this problem both in terms of crisis, but also in positive terms, pointing out potential benefits and positive solutions taken by male and female teachers. in Polish
Professor Jacek Pyżalski
15:45-16:00
break
16:00-17:00
To be or not to be well?
Panel discussion of experts researching the well-being of male and female teachers in the framework of an international project in the Czech Republic, Poland, Hungary and the UK. Simultaneous translation from English into Polish
Małgorzata Winiarek-Kołucka i Nikolett Gabrini from Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA
Eksperts: Richard Holmes: Big Brum Theatre, United Kingdom,
Eva Dittingerová, Luzanky, Czech Republic, Zsófia Jozifek, Nyitott Kör, Hungary; Kamilla Gryszel, Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA, Poland.
17:00-17:10
break
17:10-19:10
Workshops led simultaneously by experts from organizations, who lead the project: Big Brum Theatre in Education Company (UK), Luzansky- Stredisko Volneho Casu (Czech Republic), Nyitott Kör Egyesület (Hungary), Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA (Poland). The experts will present working methods (drama and theatre) on the topic of building teacher well-being and good school climate.
Living the school life online
We initiated the first online meeting with the teachers participating in our seminars in order to keep in touch with them during quarantine, find out how they're doing and offer them time and safe space for self reflection, to realize the impact of the actual situation and their needs. We intended to keep on working cŕeatively and collaboratively even on online platforms and offer simple tasks that teachers can easily do with their pupils during their classes.
Living the school life online workshop will offer some of these exercises. We will work both individually and in the groups, using drama and other creative techniques in order to learn more about our well-being.
Workshop will be interactive, the working language will be English and Polish.
Participants will need a functioning camera and microphone, 5 sheets of A4 paper, pen and colour pencils and/or markers.
Eva Dittingerova /Luzanky, Czech Republic/
I am working as an educator and drama teacher, interested in education through art and nature, teaching teachers to be.
Leaving or surviving?
Big Brum TIE will be using moments from the filmed Monodrama 'Socially Distant' to explore isolation, repression and disconnection in our lives. The workshop will include activities, a presentation and an interview / Q&A with the company's Artistic Director, Richard Holmes.
Richard Holmes /Big Brum Theatre, United Kingdom/
Living question - the wellnes of teachers
The name of the Hungarian organisation Nyitott Kör can be translated as “Open Circle”. Our main field of work is Theatre in Education (TiE), which we consider to be a participatory theatre approach. Our motto, guiding our strategy, is Play. Act. Explore. Through the To Be project we explored the great potential of working together with a group of teachers from the same school, and also with their students, on a set of events.
The most burning issues affecting the well-being of our participants were: burnout, lack of trust in the teachers community, feeling of loneliness, inconsistent communication from and with the school management, and lack of education and mental hygiene helpers (eg. school psychologist, special education specialist, etc.).
During the online workshop we share 'living questions', stimuli and tasks based on what we tried out during the Pilot phase of the Well-being Curriculum in Hungary. We invite teachers to explore the topic of well-being, and its’ contextual elements online.
Zsófia Jozifek, /Nyitott Kör, Hungary/
Zsófia is a Drama and Theatre in Education practitioner. She works at Nyitott Kör since 2015 as a facilitator, Actor-Teacher, and coordinator. She is interested in dramaturgy and arts for social change. She is an MA of Intercultural Psychology and Education, and has been recently training in Art Therapy. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/zsofiajozifek/
Closer to history. Forum Theater on-line in search of well-being.
Workshop in Polish
Kamilla Gryszel, Nikolett Gabri / Association of Drama Practitioners STOP-KLATKA, Poland/
19:10-19:30
Collection of reflections from the participants in the first day of the conference.
There is a limit of places for workshops – max. 20 participants.Registration for the events (for the whole or for individual parts): from 30 August to 16 September. Order of the applications decide about the qualification to a particular workshop.
Profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pomysłodawca, kierownik i wykonawca ponad sześćdziesięciu międzynarodowych i krajowych projektów badawczych. Autor licznych publikacji. Trener w obszarze komunikowania i trudnych zachowań oraz edukacji medialnej. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Członek Rady Centrum Edukacji Obywatelskiej. Specjalista Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk.
Eva Dittingerova
Pracuje w czeskiej organizacji Luzanky. Jest edukatorką i trenerką dramy, interesuje się edukacją poprzez sztukę oraz naturę. Uczy nauczycieli bycia w zgodzie ze sobą.
Zsófia Jozifek
Jest praktykiem dramy i teatru w edukacji. Pracuję w Nyitott Kör od 2015 roku jako facylitatorka, aktorka, trenerka i koordynatorka projektów. Interesuję się dramaturgią i sztuką dla zmiany społecznej. Jestem absolwentką psychologii międzykulturowej i edukacji, a ostatnio szkoliłam się w zakresie arteterapii. LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/zsofiajozifek/
Kamilla Gryszel
Od 2014 r. zauroczona Teatrem Forum – aktorka i jockerka tej metody, trenerka dramy. Współtworzyła spektakl “Wirusowy zawrót głowy”, jest w zespole projektu ToBe or not ToBe well w ramach którego współprowadziła warsztaty dla nauczycielek oraz uczniów i uczennic.
Małgorzata Winiarek-Kołucka
Psycholożka, superwizorka dramy, fascynatka edukacji przed działanie. Prezeska Stowarzyszenia Praktyków Dramy STOP-KLATKA.
Nikolett Gabri
Trenerka dramy, aktorka w spektaklach Teatru Forum w Stowarzyszeniu Praktyków Dramy STOP-KLATKA. Pracuje w zespole projektowym Tobe or not to be well, prowadząc warsztaty tak i dla nauczycieli jak i dla uczniów. Fascynuje ją praca z historiami.
Małgorzata Bojanko
Psycholożka szkolna, absolwentka I stopnia Szkoły Dramy Stosownej. Koordynatorka programu „ToBe or not be well” w szkole.
Richard Holmes
Jest reżyserem i edukatorem, współzałożycielem Big Brum Theatre – w Wielkiej Brytanii.
Iwona Krakowiak
Nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 350. Brała udział wraz z innymi nauczycielkami w warsztatach w ramach projektu „ToBe or not to be well.”
Jolanta Marcinkiewicz
Nauczycielka nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 350 w Warszawie.
W jaki sposób drama i teatr mogą pomóc osobom pracującym w edukacji budować ich dobrostan?
23 września /on-line/ i 25 września /stacjonarnie, w Warszawie/ zapraszamy na Konferencję „Bliżej Siebie – o dobrostanie nauczycielek i nauczycieli” połączonej warsztatami podsumowującymi dwuletni międzynarodowy projekt „ToBe or not be well – Drama and theatre in education” realizowany we współpracy z organizacjami z Węgier, Anglii oraz Czech. Projekt zakładał podniesienie poziomu dobrego samopoczucia nauczycieli i poprawę klimatu w szkole poprzez organizację zajęć dramowyh i TIE (Teatru w edukacji). W trakcie dwóch dni podzielimy się naszym (międzynarodowym) doświadczeniem wspierania nauczycieli i nauczycielek w budowaniu dobrostanu oraz dobrego klimatu w szkole przy wykorzystaniu metody dramy i teatru interaktywnego.