W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie
    • Webinaria
      • Nagrania
    • Warsztaty dla nauczycieli/ek
    • Seminaria regionalne
    • Warsztat dla trenerów/ek
    • Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna kontynuacja
    • Multimedia z projektu
      • Film
    • Publikacje z projektu do pobrania

Dramowa Akademia Antydyskryminacyjna kontynuacja

DAAu LOGOModuł ten powstał w odpowiedzi na potrzebę przygotowania i przetestowania scenariuszy zajęć dramowych dot. tematyki uchodźczej w klasie. W jego realizację zostali zaangażowani partnerzy projektu Centrum Imigrantów i Imigrantek z Gdyni oraz Fundacja Klamra oraz doświadczony zespół merytoryczny, co gwarantuje jakość i rzetelność przebiegu procesu szkoleniowego oraz powstałych podczas niego materiałów.

Działania, które odbyły się w ramach modułu:

1.Przygotowanie dramowych scenariuszy lekcji dot. tematyki uchodźcze

Scenariusze zostały przygotowane przez zespoły złożone z dwóch/trzech osób (trener dramy, ekspert od wielokulturowości, nauczyciel/ka) i opracowane na min. 90 min (2 godziny dydaktyczne).  W ich tworzenie zaangażowany/a był/a uchodźca/uchodźczyni.  Jego/jej historia była kanwą do budowania świata fikcyjnego.  W sumie w projekcie powstało 8-siem scenariuszy zajęć.

2.Cykl szkoleniowy dla nauczycieli/nauczycielek

Celem cyklu było przygotowanie nauczycieli/nauczyciele do prowadzenia zajęć dot. tematyki uchodźczej w swojej szkole oraz przetestowania wybranego scenariusza zajęć. Cykl trwał 40 godzin dydaktycznych i  składał się z:

  • szkolenia dot. pracy z klasą na tematyce uchodźczej
  • szkolenie dot. scenariuszy, metody dramy i jej zastosowania w pracy z klasą na tematyce uchodźczej
  • spotkania z uchodźcą/uchodźczynią, którzy są zaangażowani w projekt
  • warsztatów dot. wykorzystania pracy z szablonem w klasie w tematyce uchodźczej

Każdy nauczyciel/lka uczestnicząca w projekcie otrzymała pakiet materiałów edukacyjnych dot. uchodźców w szkole oraz dramy dla szkoły, w której pracuje.

Cykl szkoleniowy odbywał się w Warszawie zgodnie z harmonogramem  od stycznia-lutego 2016r. Zgłoszenia były przyjmowane za pomocą formularza zgłoszeniowego.

3.Pilotaż scenariuszy

Nauczyciele/lki przetestowali stworzone scenariusze zajęć w klasach, w których pracują. W procesie przygotowania i zbierania informacji zwrotnych od uczestników nauczycieli/lki wspierała tutorka.

4.Publikacja

Publikacja „Drama w edukacji o uchodźcach i uchodźczyniach”  zawiera powstałe scenariusze zajęć oraz towarzyszące im artykuły merytoryczne. Publikacje można pobrać klikając tutaj.

W ramach projektu 13-14 kwietnia 2016r. odbyło się również szkolenie z dramy – Lekcje dotyczące uchodźców prowadzone metodą dramy dla osób pracujących w szkołach razem z uczestnikami/czkami projektu.

Projekt realizowany był w partnerstwie z:

  • Fundacją Klamra
  • Centrum Wsparcia Imigrantów i Imigrantek

Projekt realizowany w ramach programu Obywatele dla Demokracji, Finansowanego
z Funduszy EOG.

baner

Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
ul. Bieżuńska 1/36,
03-578 Warszawa
NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

Dołącz do naszego newslettera!

Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

Zobacz nasz kanał na YouTube