W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

    Wyraź siebie

    Trochę o nas

    Brygada JEJA powstała w bardzo słodkich okolicznościach 11 lutego. W jej skład wchodzą.:

    Brygada Jeja

    J czyli Justyna Wielkiewicz

    E jak Edyta Fura

    J jak Jadzia Ciurkot

    A jak Ania Ferenc

    Uznałyśmy, że różnorodność jest bardzo wartościowa i możemy na niej zyskać: to przede wszystkim chciałyśmy przekazać uczestnikom naszego warsztatu.

    Krok nr 1, czyli mamy ich

    Decyzja o grupie docelowej zapadła dość szybko: wybrałyśmy młodzież. Widziałyśmy w niej duży potencjał i miałyśmy już doświadczenie w pracy z tą grupą wiekową. Zdecydowałyśmy, że chcemy pracować z klasami, które z pozoru są bezproblemowe, ale głęboko trapią ich duże problemy. Z propozycją współpracy zwróciłyśmy się do dyrekcji Zespołu Szkół Gospodarczych w Rzeszowie, która skierowała nas do klasy 1F.

    Krok nr 2, czyli poznajemy ich

    Tworzenie piosenki

    By poznać potrzeby klasy, przeprowadziłyśmy wywiady z nauczycielami, Panią pedagog i Panią wychowawczynią. Zwróciłyśmy się również do młodzieży. Stworzyłyśmy dla nich jednogodzinny warsztat wstępny, który w dużym stopniu potwierdził to, co wiedziałyśmy wcześniej. Nasi uczniowie pochodzili z różnych środowisk, często z rodzin, w których pojawiał się alkohol, przemoc i brak miłości. Okazało się, że klasa nie jest zintegrowana: porobiło się dużo grupek, które podobno funkcjonują w zgodzie, jednak jest kilka osób, które się „wybijają” w ten negatywny sposób. Jednak najważniejsze naszym zdaniem były trudności uczniów klasy 1F z wyrażaniem swoich emocji i opinii, co prawdopodobnie wiązało się z niewielką wiarą w siebie. Zmotywowane i nakręcone wiedzą z warsztatów, rozpoczęłyśmy przygotowywanie scenariusza do warsztatu, który miał służyć wyrażaniu emocji, znalezieniu swoich mocnych stron oraz wiary w siebie.

    Krok nr 3, czyli dajemy z siebie wszystko

    Fotografia reżysera

    Warsztat składał z dwóch części. W pierwszej poruszyłyśmy kwestię wyrażania emocji, w drugiej : mocnych stron i wiary w siebie. Posłużyły nam do tego dwie historie: konfliktu między Panią w średnim wieku, fanką duńskich fiołków a podróżnikiem i jego osłem Klemensem oraz historia Piotrka, młodego, zdolnego reżysera, który obawia się zgłosić swój pomysł na przedstawienie do konkursu.

    Kwiatek

    Dodatkowo, na warsztacie wykorzystałyśmy dwa elementy, które naszym zdaniem mogą być pomocne w osiągnięciu przez uczniów tego czego im brakuje.
    Po pierwsze, kwiatek, którego każdy płatek miał swoje znaczenie. Uczniowie mieli do dyspozycji 4 słowa: „Umiem”, „Potrafię”, „Chcę”, „Jestem” Naszym założeniem było zachęcenie uczniów do spojrzenia w głąb w siebie i znalezienia rzeczy oraz cech, które naprawdę w sobie polubią! Po drugie, kartka z cechami każdego ucznia wypisanymi przez jego rówieśników. Każdy uczestnik warsztatu podpisywał swoją kartkę imieniem i puścił dalej. Naszym założeniem było to, żeby koledzy z klasy odkryli w sobie nawzajem swoje zalety i potrafili jest sobie przekazać.

    Krok nr 4, czyli podsumowujemy

    Warsztaty dostarczyły całej JEJi wielu wrażeń, emocji i doświadczeń. Niektóre rzeczy nas zaskoczyły, niektóre bardzo ucieszyły. Dużo się nauczyłyśmy i poznałyśmy siebie z różnych stron.

    A jeśli chodzi o uczestników…

    Warsztat się podobał się uczniom klasy I F, pomógł też w integracji klasy. Wierzymy, że młodzi wykorzystają elementy wiedzy i umiejętności z warsztatu w pewnych sytuacjach.
    zasady

    Autor tekstu: Edyta Fura

    Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
    ul. Bieżuńska 1/36,
    03-578 Warszawa
    NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

    Dołącz do naszego newslettera!

    Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

    Zobacz nasz kanał na YouTube