W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

    Wiem co czuję

    Idea warsztatów:

    W relacjach z innymi

    Ideą naszych warsztatów było doskonalenie efektywnej komunikacji – jednego z elementów Kapitału Społecznego. Cel warsztatów „Wiem co czuję” skupiał się wokół stworzenia możliwości doświadczania i nazywania różnych emocji oraz doskonalenia umiejętności konstruktywnego radzenia sobie z własnymi emocjami w relacjach z innymi.

    Adresaci:

    Warsztaty skierowane były do wychowanków Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo-Wychowawczej w Białymstoku. W zajęciach wzięło udział 12 osób w wieku 13-17 lat.

    Przebieg warsztatów:

    Podczas zajęć młodzi ludzie poznali bogactwo emocji w różnych jej wymiarach począwszy od doświadczenia, nazwania ich, po styl radzenia sobie z nimi na swój indywidualny sposób.

    Warsztaty przeprowadzone były z wykorzystaniem dwóch technik darmowych: Śmiesznej improwizacji i stymulatorów.

    Grupa podczas pracy

    Na początku część grupy wcieliła się w postać A – malarza portretów na sopockim molo, druga część jako postać B – była prezenterami TV, którzy znajdują sensację swojej kariery na owym sopockim molo. Między postaciami rosło napięcie… dzięki czemu młodzież miała okazję doświadczyć różnych emocji z tym związanych.

    Następnie uczestnicy otrzymali torbę z tajemniczą zawartością… Należała ona do 17 -niej Ady uczennicy II klasy L.O.

    Tajemnicza torba Ady

    W torbie można było znaleźć m.in. zaproszenie na urodziny dziewczyny, przerwaną kartkę urodzinową od niejakiego Kamila, pamiętnik, w którym dziewczyna opisywała swoje relacje z innymi, przeżycia, z którymi się zmagała, zdjęcia chłopaka z kolegami, karteczkę pisaną na lekcji z przyjaciółką, arkusz ocen dziewczyny, wiersze, kartę zgłoszeń do konkursu Kangur oraz książkę z matematyki. Zadaniem uczestników warsztatów było scharakteryzowanie postaci i ich relacji, by potem w rolach skonfrontować się z emocjami jakich czasami doświadczają młodzi ludzie w relacjach z innymi, nazwanie ich i zastanowienie się nad konstruktywnym radzeniem sobie z nimi.

    Rezultaty:

    Emocje uczestników

    Uczestnicy kończyli warsztaty pełni energii i zafascynowani tym co przeżyli podczas zajęć. Zaskakujące dla nas było to, że mimo dość dużej rozpiętości wiekowej młodzieży – wszyscy w podobnym stopniu odnaleźli się w proponowanych ćwiczeniach i przejawiali duże zaangażowanie. Zaproponowane uczestnikom techniki dramowe okazały się trafne – jak pisze jeden z uczestników zajęć: „najbardziej podobało mi się myślenie nad odnalezioną torebką”.

    Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
    ul. Bieżuńska 1/36,
    03-578 Warszawa
    NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

    Dołącz do naszego newslettera!

    Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

    Zobacz nasz kanał na YouTube