W celu realizacji usług, strona korzysta z plików cookie zgodnie z Polityką dotyczącą cookie. Sam możesz określić warunki przechowywania i dostępu do nich w Twojej przeglądarce. - Zamknij

Kontakt Polish English
Nieważne, że działanie jest fikcyjne,
ważne, że to działanie.
Drama
to zgoda na wejście do świata innej osoby
W każdym punkcie rozumowania mogą istnieć
rozwiązania alternatywne, które nie przyszły Ci do głowy.
Zmień swoje myśli,
a zmienisz swój świat.
Wszyscy musimy tworzyć teatr po to,
by odkryć kim jesteśmy i moglibyśmy być.
    • O dramie
    • aktualności
    • projekty dofinansowane
    • szkolenia z dramy
    • warsztaty tematyczne
    • stowarzyszenie

    Nikt nie ma sam tego co mamy razem

    Zrozumieć jak istotną rolę w naszym życiu odgrywa współpraca mieli okazję uczniowie Zespołu Szkół nr 2 w Rzeszowie. Chcieliśmy uświadomić im, że współpraca jest podstawą interakcji międzyludzkich, że prawo synergii jest jednym z najpotężniejszych praw we wszechświecie a istniejące pomiędzy nami różnice są wartościami, a nie przeszkodami. Dokonaliśmy tego wspólnie. My, czyli:

    • Anne Thier
    • Małgorzatę Wójcik
    • Ewę Pisarz
    • Arkadiusza Nepelskiego

    Idea Warsztatów

    Rozwiązanie

    Naszym celem było podkreślenie i zobrazowanie stwierdzenia, iż doskonalenie umiejętności współpracy pomimo istniejących różnic jest kluczową sprawą w relacjach grupowych. Warsztat miał pokazać te zależności w praktyce, bo jak wiadomo, najlepiej się uczy i najwięcej zapamiętuje poprzez działanie. Nacisk położyliśmy również na rozpoznanie i komunikowanie swoich potrzeb, gdyż dopiero po ich nazwaniu i zrozumieniu możemy przekazać tą wiedzę innym. Część warsztatu poświęcona też była zasadom dobrej komunikacji, tak, aby wiadomość została poprawnie nadana i łatwo odebrana i zrozumiana.

    Dla kogo

    Spotkanie

    Warsztaty są skierowane do młodzieży z klasy drugiej. Młodzież w tym wieku jest już zaangażowana w różnego rodzaju interakcje społeczne, jednak obserwacja pokazuje, że choć współpraca, komunikacja i zrozumienie własnych potrzeb są rzeczami, z którymi nastolatkowie spotykają się i których używają na co dzień, to jednak te umiejętności często wymagają usprawnienia. W projekcie wzięła udział dwudziestoczteroosobowa grupa uczniów, z klasy drugiej z Zespołu Szkół nr 2 w Rzeszowie..

    Co się działo

    Sznurek

    Rozpoczęło się niewinnie – wypisaliśmy swoje nadzieje, oczekiwania i obawy na częściach garderoby które później zawisły na sznurku rozwieszonym w sali. Po praniu przeszliśmy do wprowadzenia w nasz warsztat w formie zabawy w kotka i myszkę która wprowadziła luźną atmosferę, ożywiła uczniów i rozsiała wśród obecnych dobry humor. Następnie pobudziliśmy wyobraźnie niestworzonymi historiami na temat przedmiotów z zaczarowanej walizki, po czym w improwizowanej sytuacji konfliktowej zaaranżowaliśmy spotkanie ekscentrycznego Muzyka z nie mniej specyficznym Rzeźbiarzem. Konflikt wydawał się nieunikniony, aczkolwiek uczestnicy warsztatów wybrnęli z nich w większości obronną ręką. Drugiego dnia gra w Zip-Zap-Boing oraz pojedynki Czarodziejów, Elfów i Olbrzymów rozluźniły atmosferę. W odgadywaniu improwizowanej historii uczniowie stanęli przed wyzwaniem – starali się rozwikłać zagadkę znalezionego plecaka. Owocne teorie dały odpowiedź na niejedno pytanie, zaś podsumowanie warsztatów przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Podsumowując słowami jednej z uczestniczek warsztatu:

    „Do pomalowania niektórych obrazków trzeba więcej kredek niż jednej. A każdy z nas jest innym kolorem.”

    Autor: Arkadiusz Nepelski
    Tutorka zespołu: Aleksandra Chodasz

    Stowarzyszenie Praktyków Dramy STOP-KLATKA
    ul. Bieżuńska 1/36,
    03-578 Warszawa
    NIP: 521-32-21-928, KRS: 0000141083

    Dołącz do naszego newslettera!

    Odwiedź nas na Facebooku i Instagramie

    Zobacz nasz kanał na YouTube